< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Zwemmen met dolfijnen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Zwemmen met dolfijnen
30/03/2007 @ 15:51
Siepie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Beste allemaal,

Ik ben op dit moment zwanger en over 1,5 week ga ik lekker op vakantie naar Mexico. (Dus van 7 tot 9 week). Vorig jaar ben ik ook in Mexico geweest en daar heb ik gezwommen met dolfijnen. Dit jaar was ik eigenlijk van plan om dit weer te doen, maar ben er nu niet zeker van of dit wel mag. Ik heb begrepen dat dolfijnen dat aan kunnen voelen en daardoor agressiever naar andere mensen kunnen reageren. op internet kan ik niet veel over dit onderwerp vinden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die misshcien wel met dolfijnen hebben gezwommen tijdens de zwangerschap, of die juist niet met dolfijnen mochten zwemmen tijdens de zwangerschap.

Ik hoor jullie ervaringen graag!

Alvast bedankt!

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 16:07
marjoontje

er is hier nog op deze site ergens een forum over zwemmen met dolfijnen ook met positieve verhalen,weet zo niet waar die onder staat misschien dat je boven aan bij zoeken eens moet gaan kijken.
ik weet dat trijntje oosterhuis het ook heeft gedaan met haar zwangerschap en dat het een mooie ervaring is geweest.
ik zou eens onder zoeken zwemmen met dolfijnen in typen denk dan dat je het wel tegen komt.

groetjes marion.

Link naar deze reactie
30/03/2007 @ 17:07
Evi

Oké, dit is misschien off topic, toch wil ik even zeggen dat ik het vréselijk vind dat jij zoiets in stand houdt!
Het is pure commerce en die beesten leven in véél te kleine bassins. 100'den flitsen van camera's moeten zij dagdagelijks doorstaan! In de caraïben zelf word daar imens tegen geprotesteert! De reisbegeleiders willen zelfs deze excursie's vaak niet meer aanbieden terwijl zij er toch een kleine premie voor krijgen telkens zij hier een ticket voor verkopen!
Eén ieder die in dat water duikt (wat maar enkele minuten is) brengt bacteriën mee... En het wordt naar het schijnt véél te weinig ververst!

Wel, persoonlijk zou ik als dier van minder agressief worden!
Ook ik heb al gelezen dat het bij een zwangerschap eerder een positieve werking heeft. Maar volgens mij niet met overstreste dieren die dan ook nog eens intelligenter zijn dan het gemiddelde dier.
Siepie, ik wil niet vervelend overkomen, ik weet ook wel dat jij die beesten daar niet inplaatst, ik vind het alleen zo zonde dat de mensen dit helpen in stand houden.
Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 08:58

Hoi Evi,

Ik vraag me eigenlijk meteen af of je wel eens in de dierentuin komt?

Ik snap jouw reactie, maar ik vind het jammer dat je zo reageert en klaarblijkelijk de situatie niet goed overziet. Ten eerste gaat het hierbij niet om zwemmen in te kleine bassins, maar in de open zee. Groot genoeg zou je zeggen! Dat wil zeggen dat deze dieren zelf alle vrijheid hebben om met mensen te zwemmen en er ook voor kunnen kiezen om dit niet te doen als ze hier geen zin in hebben. Ook in bassins zullen dolfijnen overigens niets doen wat ze niet willen doen! Er zullen ongetwijfeld faciliteiten zijn waar dit commercieel uitgemolken wordt en waar de gezondheid van de dolfijnen niet centraal staat. Als toerist heb je dan inderdaad de taak om deze fasciliteiten te weren. Er zijn overigens ook genoeg centra waar dit niet het geval is en waar deze dieren heel goed verzorgd worden en zelf ook met veel pelzier zwemmen.

Wat betreft de bacteriën die je aandraagt denk ik dat dolfijnen in het wild meer te verduren hebben (olie lekkages, visvangst van tonijn) dan dolfijnen die wel degelijk in bassins zitten.

Sorry: enigszins off topic, maar wordt niet graag beoordeeld op onjuiste gegevens.

Oh ja, @Marjoontje: Ik kan het oude topic over zwemmen met dolfijnen niet vinden.

Groetjes,
Link naar deze reactie
13/05/2007 @ 22:22
Vakantieganger

Wat leuk om te lezen dat jij ook zwanger bent en op vakantie gaat naar Mexico. Wij vertrekken over 4 weken.
Ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben. Vandaag 6 weken. Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje spannend om nu op vakantie te gaan. Ook wil ik graag met dolfijnen gaan zwemmen.Ik heb via google gekeken maar ik kan ook niet echt iets vinden hierover. Heb je verder nog tips/aandachtspunten voor mij? Ik wens je een hele fijne vakantie toe!
Link naar deze reactie
14/05/2007 @ 09:29
Siepie

Hoi vakantieganger!

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Mijn vakantie naar Mexico zit er inmiddels al weer op en is supergoed bevallen. Omdat ik veel last van misselijkheid had, had ik van te voren veel liga's etc. meegenomen zodat ik altijd wat te eten kon nemen als ik misselijk werd. Dat is mij erg goed bevallen. De vlucht vond ik wel heel zwaar (maar dat is hij per definitie, of je nou zwanger bent of niet ).

Ik kon op internet ook geen duidelijkheid krijgen m.b.t. het zwemmen met dolfijnen, dus heb ik het in Mexico nagevraagd. Ikzelf ben naar Playa del Carmen geweest en daar in de buurt worden verschillende dolfijnen programma's aangeboden. Ik raad je aan om het Delfinus programma te doen. Niet het goedkoopste programma, maar wel erg leuk. Het zwemmen met de dolfijnen zelf was geen probleem als je zwanger bent.

Ook kun je in Mexico trainer voor een dag worden. Dat wordt echter afgeraden als je zwanger bent. De dolfijnen merken dat je zwanger bent en willen vervolgens alleen nog maar bij jou zijn, ze luisteren vervolgens dus niet meer naar de aanwijzingen die ze krijgen.

Met het Delfinus programma was dit absoluut geen probleem!

Ga je in Mexico naar een all-inclusive hotel of niet? Door mijn verloskundige werd ik afgeraden om bij tentjes "langs de weg" wat te eten te gaan halen. Maar in het hotel was dit geen probleem en golden dezelfde regels m.b.t. tot eten tijdens de zwangerschap als in Nederland.

Natuurlijk moet je ook uitkijken in de zon m.b.t. een zwangerschapsmasker. Ook merkte ik dat ik minder goed tegen de warmte kon dan normaal gesproken, maar ook in de schaduw is het in Mexico heerlijk en daar wordt je ook lekker bruin .

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je me natuurlijk ook een privé berichtje sturen. Anders heel veel plezier in Mexico!

Is het trouwens de eerste keer dat je daar naartoe gaat?

Groetjes!

Link naar deze reactie
19/05/2007 @ 10:44
Vakantieganger

Hoi Siepie,

Bedankt voor je reactie!
Gelukkig heb je toch met dolfijnen kunnen zwemmen. Het lijkt me ook een onvergetelijke ervaring! Het Delfinus programma vindt dat in Playa del Carmen plaats? Waaruit bestaat zo`n programma precies en hoe lang duurt het?
Mag je zelf ook foto`s en video-opnamen maken?
Eigenlijk hadden we een rondreis geboekt, maar die hebben we van de week geannuleerd. Ik vond het toch een te groot risico. Ik heb gelukkig (nog) geen last van misselijkheid, maar ben wel wat meer moe.
We verblijven nu in een all-inclusive hotel. Hier mag je toch wel ongeschild fruit e.d eten of niet?
Heb jij nog meer excursies gedaan tijdens je vakantie? Welke zijn een aanrader?

Groetjes!!!!
Link naar deze reactie
28/05/2007 @ 12:23
Guccike

hallo,
Leuk om te lezen dat jullie tijdens je zwangerschap ook op vakantie zijn geweest en hebben gezwommen met dolfijnen. Ik zelf vertrek in september naar Jamaica. Allereerst om er te trouwen en onze huwelijksreis door te brengen. Waren ook van plan om er te gaan duiken ( hebben allebei ons brevet) maar dat gaat nu niet meer vermits ik dan ongeveer 5 maanden zwanger ben, dus zou ik het wel een leuk alternatief vinden om met dolfijnen te zwemmen. Maar maakte me zorgen of dit wel kon, maar blijkbaar is dit geen probleem

Groetjes

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 16:05

Hallo allemaal,

Wat grappig dat er zoveel mensen naar mexico zijn geweest. Ik ga zelf ook over ruim drie weken die kant op. Op het moment dat ik de reis boekte wist ik niet dat ik zwanger was. Wel wilde ik heel graag zwemmen met dolfijnen. Ik dacht zelf dat dit niet kon, maar nu lees ik toch dat dit mogelijk is en dat het niet gevaarlijk is. Kan iemand mij daar meer over vertellen. Ik ben nu ruim vier maanden zwanger.

groetjes Annita
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]