< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » Slaapzakken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
31/03/2007 @ 09:22
dolfijn

Goeiemorgen,

ik ben momenteel 23 weken zwanger, dus uitgerekend voor 25 juli.
Deze week de geboortelijst aangelegd, enorm vermoeiend een ganse namiddag maar o zo leuk!
Maar ik zit nog met een groot probleem: mijn slaapzakken. Mijn zus kan mij niet helpen want zij gebruikt dit niet bij haar tweeling maar in mijnen opvang gaan ze hem/haar in een slaapzak steken dus zal ik da thuis best ook doen.

Vanaf wanneer steek je hem/haar in een slaapzak? Ik beval in de zomer dus denk ik dat ik nog niet direct zal nodig hebben.
Dus ik voorzie vanaf oktober,november (3maanden) maar welk maatje neem ik dan? Een 70 zonder mouwen of direct een 90? En voor de december, januari een 70 of 90 met mouwen?
En voor de zomer dan een 90 zonder mouwen?

Hoop dat er mij iemand een beetje kan helpen want ik lig er zelfs wakker van.

Groetjes
Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 09:36
lianne

Online Status Stuur bericht
Je hoeft er niet wakker van te liggen hoor, alles komt goed!!

Mijn kleine man heeft vanaf het begin in een slaapzak gelegen, ging perfect!!

Je moet er vooral heel goed opletten dat de kleine er goed in past, ik bedoel let goed op dat de armsgaten en het nekgat goed aansluiten, dat het niet te groot is, zodat je kindje erin kan stikken. Klinkt even eng nu, maar dat is het niet hoor, zeker niet als je dus een passende slaapzak aandoet.

Noah is in de winter geboren, dus hebben wij hem een gevoerde slaapzak aangedaan, zonder mouwen trouwens. Nu heeft hij nog steeds gevoerde slaapzakken aan, maar nu we richting de zomer gaan ( JIPPIE!!! ) heb ik ook al andere slaapzakken gekocht.
Ook in de zomer zou ik je baby in een slaapzak leggen, als je er gelijk meebegint tenminste, want dan went hij er vast aan, het is een soort van rustgevend, omdat hij/zij dan lekker ingepakt ligt ( net als in de baarmoeder ).

Je moet niet schrikken of ongerust raken als je kleine ijskoude handen heeft als je hem uit bed haalt, want dat is normaal. Zolang zijn/haar nekje goed en lekker warm aanvoelt hoef je je nergens zorgen om te maken.

Nou, ik geloof dat dat het wel was. Succes en een fijne zwangerschap nog!

[Laatst gewijzigd door lianne - 31/03/2007 @ 09:38] - Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 13:32
jonge mama

Online Status Stuur bericht
in de wieg gebruiketen wij geen slaapzakje omdat hij daar toch zowiezo wat geborgen lag. Eens hij naar zijn grote bed verhuside (rond 4 maand) hebben we onmiddellijk een slaapzak van 90cm gebuikt zonder mouwen. kindjes van die leeftijd hebben het echt niet zoooooooooooooo koud. Hij slaapt nu trouwens nog steeds in die slaapzak. En ik vind dat wel makkelijk... zo zijn zijn buik/rug/benen altijd bedekt en als hij zich dan loswoelt in de nacht heeft hij het toch niet echt koud. Ik denk dat hij zich daar ook wel wat beschermd in voetlt

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 14:37
Veerle

Online Status
Ik zou hem ook meteen in een slaapzakje leggen. Je hebt ook zomerslaapzakken. Je kunt voor het begin goed 70 nemen. De armsgaten kun je eventueel wat kleiner maken door dicht te naaien of veiligheidsspelden eraan te doen.
Als je het pas met 3 maanden gaat gebruiken dan zou ik 80 of 90 kopen. Met 70 is hij er zo uitgegroeid.
En zonder mouwen zou ik doen. Je legt er toch nog een lakentje en dekentje over (behalve in de zomer dan).
Link naar deze reactie
08/04/2007 @ 13:59
Anneke

Ik heb mijn zoontje ook meteen een slaapzak aangedaan omdat hij daarin beter slaapt (lekker knus). Voor in de zomer bestaan er zeer dunne slaapzakjes (zelfde stof als een laken). Mijn zoontje draagt nu maatje 70 en hij is 5,2 kg en 60 cm. Ik denk wel dat dit binnen een maand (dan is hij 2 maanden) te klein zal zijn, maw maatje 70 voor de eerste 2 maanden. Voor een kindje van 3 maanden zou ik eerder maatje 90 kopen, hoor (hangt natuurlijk af van de grootte van de baby).
Voor oktober, november zou ik er kopen zonder mouwen (want mouwen lijken mij niet zo handig), je kan er altijd een warme pyjama onderaan doen. Er zijn uiteraard ook slaapzakken waar je de mouwen vanaf kunt zippen, dan kan je later zelf nog beslissen.
Ik heb nu 2 slaapzakjes maar ben toch van plan om eentje bij te kopen: eentje aandoen, eentje reserve en eentje in de was.
Een van de slaapzakjes komt van de zeeman (slechts 9 euro) en ik ben hier zeer tevreden over!
Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 11:02
Ilste

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
in t begin had ik slaapzakjes zonder mouwen maatje 70 en daarna heb ik een zomerslaapzak gekocht 90-110 die je met drukknopen kan verkorten en in de taille kan aanpassen. Tenslotte was dat geen goedkoop spul en dan doen ze er toch een paar zomers mee. De zomerslaapzakjes bij zeeman waren helaas overal uitverkocht dus moest wel naar speciaalzaak.
We hebben er dan ook eentje gekocht die iets dikker was maar niet echt dik. Zelfde systeem.
Dan heb ik er 2 gekocht maat 110 in de aldi (7€ t stuk) prima kwaliteit en geen geld! Ik heb er zelf drukknopen op gezet zodat die nu ook nog iets korter kan maar onze knaap is redelijk groot dus dat gaat rap gaan.

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 15:58
Stefanie DS

Online Status
Ik beval binnenkort van mijn eerste kindje. Ik zou ook van in het begin een slaapzakje willen gebruiken maar nu heb ik voor pasgeborenen trappelzakjes zien liggen. Dit zijn precies echte slaapzakjes (zonder armsgaten dus) heeft iemand hier ervaring mee? Zijn die veilig?

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 20:28
Diana

Online Status Bekijk profiel
Hoi Dolfijn

Ik ben toen mijn tweeling van hun wiegje overging naar het ledikantje gebruik gaan maken van een slaapzak. Ik heb toen zo`n combisleeper gekocht. Die zijn erg handig. Voor de zomer gebruik je alleen de binnenslaapzak en voor de winter gebruik je beide slaapzakjes. (je maakt ze met een ritsje aan elkaar vast) Je kan er ook mouwen aan doen. En als je die niet wil gebruiken kan je die eraf ritsen. Heel veel mogelijkheden dus. Je hebt ze in creme,roze en blauw.

Hoi Stefanie DS

Ik heb die slaapzakjes ook wel eens in de winkel zien liggen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mij lijken ze niks. Je kind ligt (lijkt mij dan) zo opgesloten in een zak, zonder dat hij of zij zijn armen kan bewegen. Maar misschien hebben andere moeders hier wel goede ervaring mee.

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 20:38

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

ik had zo een inbakerzak voor tijs. hij vond dit echt geweldig tot een maand of 3 en toen wou hij aan zijn armen kunnen. nu slaapt hij in de kleinsta maat van slaapzak zonder mouwen.tijs was wel prematuur en werd in het zh al ingebakerd.

jef is 2.5 en slaapt nog steeds in slaapzak, hij wilt elke dag zijne sjieke zak aan.

groetjes
evi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]