[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 31/03/2007 @ 09:22 dolfijn | Goeiemorgen, ik ben momenteel 23 weken zwanger, dus uitgerekend voor 25 juli. Deze week de geboortelijst aangelegd, enorm vermoeiend een ganse namiddag maar o zo leuk! Maar ik zit nog met een groot probleem: mijn slaapzakken. Mijn zus kan mij niet helpen want zij gebruikt dit niet bij haar tweeling maar in mijnen opvang gaan ze hem/haar in een slaapzak steken dus zal ik da thuis best ook doen. Vanaf wanneer steek je hem/haar in een slaapzak? Ik beval in de zomer dus denk ik dat ik nog niet direct zal nodig hebben. Dus ik voorzie vanaf oktober,november (3maanden) maar welk maatje neem ik dan? Een 70 zonder mouwen of direct een 90? En voor de december, januari een 70 of 90 met mouwen? En voor de zomer dan een 90 zonder mouwen? Hoop dat er mij iemand een beetje kan helpen want ik lig er zelfs wakker van. Groetjes |
| 31/03/2007 @ 14:37 Veerle | Ik zou hem ook meteen in een slaapzakje leggen. Je hebt ook zomerslaapzakken. Je kunt voor het begin goed 70 nemen. De armsgaten kun je eventueel wat kleiner maken door dicht te naaien of veiligheidsspelden eraan te doen. Als je het pas met 3 maanden gaat gebruiken dan zou ik 80 of 90 kopen. Met 70 is hij er zo uitgegroeid. En zonder mouwen zou ik doen. Je legt er toch nog een lakentje en dekentje over (behalve in de zomer dan). |
| 08/04/2007 @ 13:59 Anneke | Ik heb mijn zoontje ook meteen een slaapzak aangedaan omdat hij daarin beter slaapt (lekker knus). Voor in de zomer bestaan er zeer dunne slaapzakjes (zelfde stof als een laken). Mijn zoontje draagt nu maatje 70 en hij is 5,2 kg en 60 cm. Ik denk wel dat dit binnen een maand (dan is hij 2 maanden) te klein zal zijn, maw maatje 70 voor de eerste 2 maanden. Voor een kindje van 3 maanden zou ik eerder maatje 90 kopen, hoor (hangt natuurlijk af van de grootte van de baby). Voor oktober, november zou ik er kopen zonder mouwen (want mouwen lijken mij niet zo handig), je kan er altijd een warme pyjama onderaan doen. Er zijn uiteraard ook slaapzakken waar je de mouwen vanaf kunt zippen, dan kan je later zelf nog beslissen. Ik heb nu 2 slaapzakjes maar ben toch van plan om eentje bij te kopen: eentje aandoen, eentje reserve en eentje in de was. Een van de slaapzakjes komt van de zeeman (slechts 9 euro) en ik ben hier zeer tevreden over! |
| 10/04/2007 @ 15:58 Stefanie DS | Ik beval binnenkort van mijn eerste kindje. Ik zou ook van in het begin een slaapzakje willen gebruiken maar nu heb ik voor pasgeborenen trappelzakjes zien liggen. Dit zijn precies echte slaapzakjes (zonder armsgaten dus) heeft iemand hier ervaring mee? Zijn die veilig? |
[Reageer]

Slaapzakken

.