< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » inwendig onderzoek

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
31/03/2007 @ 10:30
Anne

Goedemorgen dames,

wat me hier op valt is dat iedereen weet hoeveel ontsluiting of verweking zij al heeft.
Is het in Belgie normaal om dit bij iedere controle te controleren? En zegt dit wel iets over hoe snel de bevalling te verwachten is? Met een paar centimeter kan dit toch nog wel lang duren, niet?

In NL wordt dit onderzoek alleen gedaan als er een aanleiding voor is... Of zijn er ook verloskundigen in NL die dit standaard doen?

Succes allemaal met de laatste loodjes.
Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 10:33
imre

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik ben ook van nl, en heb nog nooit een inwendig onderzoek gehad, en zelfs nu zijn vanmorgen mijn vliezen gebroken, heeft ze nog geen inwendig onderzoek gedaan... ik neem aan dat ze dat doen bij echt weeënactiviteit.
maar ik ben ook wel erg benieuwd hoor.

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 10:55
k'tje

Hey dames, ik ben van België. Ik denk dat dit van je gyn afhangt. Sommigen doen wel telkens een inwendig onderzoek, anderen niet.
Bij m'n eerste zwangerschap had ik bij elke controle ook een inwendig onderzoek om te zien hoe het zat met de baarmoederhals en ontsluiting.
Nu ben ik door omstandigheden bij een andere gyn, en die doet dat niet standaard. Ze heeft het de eerste keer gecontroleerd toen ik 24weken was, omdat ik gezegd had dat ik pijn had. Toen bleek dat m'n baarmoederhals verweekt &verkort was. Sindsdien volgt ze dat wel op, vermits ik ook al weeën heb sinds week 25 (ben nu 33weken ver). Maar de ontsluiting zelf heeft ze niet gecontroleerd omdat ze niks wil stimuleren.

Hopelijk ben je hier een beetje wijzer van geworden?
Gr
K'tje
Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 14:22

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

twee weken geleden voor het eerst inwendig onderzoek gekregen (België). Ook test voor streptococcen. Mijn gyn vind al die inwendige onderzoeken vroeger niet nodig als je nergens last van hebt. Daar ben ik blij om.
Het is dus echt afhankelijk van welke gyn je hebt. Een vriendin van mij krijgt iedere keer een inwendig onderzoek terwijl ze totaal geen klachten heeft of ergens last van heeft.

Groetjes, Peggy.

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 15:47
Gummiebeertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

ook ik ben van België, en bij mijn gyn kreeg ik inwendig onderzoek vanaf 36 weken. Zij doet dit vanaf de laatste maand omdat de laatste maand de laatste dag kan zijn zegt mijn gyn.
Daarvoor heb ik het ook nooit gekregen.

Groetjes
Martine

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 19:05
Jedi

Online Status Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ik ben ook van België en het hangt inderdaad van je gyn af. Bij mijn eerste zoontje werd ik elke maand vanaf het begin inwendig onderzocht, maar enkel de stand van de baarmoeder werd zo gecontroleerd, niet de ontsluiting. Die werd pas vastgesteld bij de eigenlijke bevalling. Dat was bij een gyn van het ziekenhuis. Bij de twee andere ben ik overgestapt naar een geboorte infocentrum. Daar werken 4 zelfstandige vroedvrouwen die vooral thuisbevallingen begeleiden. En zij onderzoeken enkel wanneer dat nodig zou zijn of wanneer je er zelf op staat. Maar ik heb er de week voor mn laatste bevalling met mijn vk over gehad en zij wist me te vertellen dat wanneer je op voorhand ontsluiting hebt, je daar nog dagen of weken mee kan lopen en je niets kan voorspellen. Het komt er gewoon op neer dat het eigenlijk echt van belang is wanneer je efectief in arbeid bent.

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Jedi - 01/04/2007 @ 19:06] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]