< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » hheellpp

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
31/03/2007 @ 10:38
kelly

Online Status Stuur bericht
Vorige week kreeg ik ineens pijnscheuten in mijn buik. Het was alsof mijn buik bijeen gewrongen werd. De pijn kwam op en ging even later weer weg. ook mijn buik werd er hard van, telkens weer opnieuw. Mijn rug deed zeer en ik kon niet blijven liggen (maar dat kwam misschien omdat ik niet gerust was)
Omdat we het hele zaakje niet vertrouwde had ik de ochtend nadien naar de gyneacoloog gebeld maar daar kon ik pas 5 dagen later terecht. Omdat mijn man de dag na mijn telefoontje naar het buitenland zou gaan, gingen we naar het ziekenhuis. Om dan uiteindelijk te weten te komen wat er scheelde.
Conclusie: met de baby ging alles goed maar ik heb voorweeen gehad!
Nu had ik toch nooit gedacht dat ik zo vroeg in mijn zwangerschap voorweeen zou hebben. Ik heb gelukkig geen opening maar ik ben er toch niet gerust in. Wat te doen als dit terug zou gebeuren? Moet ik dan terug naar het ziekenhuis of gyneacoloog of moet ik me daar niet veel van aantrekken en het gewoon over mij laten komen?

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 11:17
Marijke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

Ik had dit ook op ongeveer 17 weken.
Het kwam omdat ik me te druk gemaakt had, veel te veel stress door het werk en zo. Ik moest me van de dokter en verloskundige serieus kalmer houden.
Dus ik heb geluisterd en vanaf nu heb ik nog maar af en toe zo van die krampen, zo één of 2 en dan gaat het over.
Ik heb het vooral als ik me te fel bezig heb gehouden met vanalles en nog wat.
Probeer anders ook eens of het met rusten overgaat?

Groetjes

Marijke

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 11:29
snuffie

Hoi,

Goh, ik kan me inbeelden dat je bent geschrokken!

Zei de verloskundige echt dat je voorweeën had gehad? Harde buiken dat ken ik ook, maar dat is toch nog niet hetzelfde als voorweeën dacht ik...

Had je enkele drukke of stressy dagen achter de rug toen die krampen begonnen? Want dat is bij mij wel altijd zo: als ik een beetje teveel doe, dan krijg ik last van harde buiken 's avonds, en heb bij mijn eerste ook al een bloeding opgelopen na enthousiaste verhuis-manoeuvres...

Misschien betekent het echt allemaal niks, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik het toch rustig aan doen allemaal.

Ik denk dat het geen kwaad kan als je het maar eens af en toe hebt, maar als je het nu binnenkort weer krijgt, zou ik toch de afdeling gyneacologie van je ziekenhuis bellen en uitleggen wat er aan de hand is. Als ik vragen heb, bel ik ook altijd even om te horen wat zij ervan denken. Als het nodig is, laten ze je dan nog wel eventjes aan de monitor komen.

Ik weet ook niet of je van voorweeën opening kan krijgen?! Ikzelf had pas opening toen de 'echte' weeën al een tijdje bezig waren... Misschien moet je je daar nog maar niet meteen al te grote zorgen over maken.

Ikzelf had bij mijn eerste vanaf ongeveer 36 weken (maar dat is natuurlijk veel later dan jij nu) 's nachts dikwijls last van zo'n voorweeën. Dat duurde meestal een uur of twee, en ze kwamen en gingen zo om de 10 tot 15 minuten. Als het dat is wat jij ook voelt, dan moet je het toch in de gaten laten houden. t Zou niet goed zijn als jouw lichaam nu al bezig is om zich voor te bereiden op de bevalling, wel? Maar anderzijds betekenen die voorweeën niet dat het echt al gaat gebeuren hoor! Misschien zijn er wel vrouwen die dit voelen vanaf halverwege de zwangerschap, en dan toch nog mooi de hele termijn uitdragen?

Probeer je maar zo goed mogelijk te informeren, vraag het zeker eens na bij je gyn, en verder zou ik proberen me erg rustig te houden, baat het niet, dan schaadt het ook niet he.

Succes!

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 19:00
kelly

HEY SNUFFIE,
de gyneacoloog had een sterk vermoeden dat ik voorweeen heb gehad. Dat zijn haar woorden.
Tis niet zo dat ik zwaar werk heb gedaan want de dag van de weeen lag ik ziek op de zetel. Ik kan zelfs geen zwaar werk meer doen, want mijn man pakt al het zware werk af.
Misschien van me druk te maken, alhoewel, dat is ook weer een tijdje geleden. De eerste weken van mijn zwangerschap heb ik veel stress gehad. Herken je mijn verhaal nog? (mogen we ons kindje houden of niet)

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 19:02
kelly

o ja, de gyneacoloog heeft toch even gevoeld om zeker te zijn dat ik geen opening had dus denk ik wel dat ik opening had kunnen krijgen.

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 19:01
snuffie

Hoi,

Kelly, hoe is het nu? Nog last gehad?

Ik hoop voor je dat het zich voorlopig niet herhaalt als het voorweeën waren...

En ja, net als Marijke denk ik dus dat je niet veel meer kan doen dan je gewoon lekker rustig houden...

Veel succes
Snuffie

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 11:25
kelly

nee snuffie, ik heb geen last meer gehad, en maar goed ook.
mijn man zit nog een weekje in het buitenland en ik zou echt panikeren moest dat zich nu herhalen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]