< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » net zwanger en naar de tandarts

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
net zwanger en naar de tandarts
31/03/2007 @ 12:22
VéroNick

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey iedereen,

Ik ben tussen de zes en zeven weken zwanger. Gisteren de eerste echo gehad en alles was in orde.
Nu heb ik sinds gisteravond tandpijn. Is er al eens iemand van jullie met een prille zwangerschap naar de tandarts geweest? Kan de verdoving kwaad?
Het is dringend, want dinsdag vertrekken we voor een week op vakantie.

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 12:45
Xanthe

Hallo,
ik ben toen ook naar de tandarts geweest. Je kan het wel best even zeggen dat je zwanger bent want bij mij hebben ze dan minder verdoving gebruikt, en op zich zei mijn tandarts kan het geen kwaad. Je kan moeilijk je hele zwangerschap met tandpijn gaan rondlopen he, die pijn is zo al erg genoeg. Dus vermeld het gewoon even aan je tandarts kan ze er toch nog rekening mee houden

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 13:02

ben ook naar yandarts geweest als ik zwangzer was van paris want er was een dode zenuw en kan je garanderen dat echt pijn doet hoor en was zo opgelucht als eraf was. Moet gewoon zeggen dat je zwanger bent en ze houden rekening mee dan.

Link naar deze reactie
31/03/2007 @ 21:17

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

ik ben afgelopen donderdag met spoed naar de tandarts gegaan ivm verschrikkelijke pijn (verstandkiezen). Eigenlijk moeten ze eruit, maar de tandarts adviseerde dat niet in eerste instantie. Ik moet nu mijn tandvlees, wat ontstoken is, iedere dag 2x grondig spoelen met waterstofperoxide. Als het echt echt echt niet meer te harden is dan is het mogelijk plaatselijke verdoving te gebruiken.

Succes

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 14:19
Jen

Die van mij raadde het ook af. Wat een verschil in advies weer heh?
Ik had een stuk tand afgebroken in het eerste trimester van de zwangerschap en dat stukje wordt pas bijgemaakt als ik bevallen ben.

Maar als ze zeggen dat het oke is moet je het gewoon doen denk ik.

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
01/04/2007 @ 22:55
ingetjee

hoi,
ik lees daar over een tandvleesontsteking
dat moet sowieso altijd eerst weg voor ze aan tanden kunnen beginnen werken

ik denk dat de tandartsen wle een onderscheid maken tussen wat dringend is en wat niet
een afgebroken tand bijvoorbeeld, die geen pijn doet, hoeft niet persé direct hersteld worden
acute pijn gaan ze natuurlijk wel wegnemen, het heeft geen zin om negen maand (of zeven of acht) rond te lopen met tandpijn

gewoon wel zeggen dat je zwanger bent, want sowieso zullen ze ook de rest van je mond nazien, een zwangerschap heeft immers nogal wat gevolgen (door de hormonenwerking) op tanden en tandvlees

groetjes
Ingetje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]