[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/04/2007 @ 17:19 Kim | Ik heb sinds vrijdag een doptone gehuurd voor een maandje (is de bedoeling). Ik heb nu 4x het hartje beluisterd. Nu lees ik hier en daar dat een doptone en bijbehorende geluidsgolven schadelijk kunnen zijn voor het kindje. Wie heeft hier nog meer van gehoord? Waar vind ik wetenschappelijke artikelen hierover? Ik luister maar heel kort, als ik het hartje gevonden heb niet langer dan een minuut. Zou het kwaad kunnen? |
| 01/04/2007 @ 17:34 W!zzy'82 ![]() | Hallo Er is heel wat tralala rond... onze gyné zegt dat het niet schadelijk is. xxx Wizzy |
01/04/2007 @ 17:34 ![]() | kan geen kwaad hoor, wij hebben het tijdens de zwangerschap meermaals gedaan en het heeft geen schade aangebracht hoor! |
| 01/04/2007 @ 18:28 Nicole ![]() | De dop-tone zelf is niet schadelijk, het is alleen zo, dat je waarschijnlijk vaak je kindje stoort in zijn/haar rust. groetjes Nicole |
| 02/04/2007 @ 08:35 Loesje | Hallo, Nou, ik zou zeggen, waar rook is is vuur. Al die straling, electrische apparaten en radiogolven die een mens tegenwoordig te verwerken krijgt, dat is niet natuurlijk. Er komt niet voor niks op steeds grotere schaal kanker voor. Men is nu ook bezig om mobiele telefoons voor kleine kinderen te gaan verbieden. En vooral zo'n klein en kwetsbaar leventje moet je beschermen. Een baby zit niet voor niks goed verpakt in de buik. Laat dat wezentje daar dan ook zoveel mogelijk met rust. Of bepaalde dingen schade veroorzaken aan een baby is niet altijd zichtbaar of direct zichtbaar na de geboorte. Als je twijfelt of je de doptone moet gebruiken, zou ik zeggen "laat het". Dan kun je een mogelijk later schuldgevoel voorkomen. Is het overigens noodzakelijk om het hartje zo vaak te beluisteren? Is dat het risico waard? Groetjes, Loes |
| 02/04/2007 @ 12:22 W!zzy'82 ![]() | Ik hoop dan dat jullie dit dan ook vinden van zo'n zwangerschapsbelletje (bola)? Dat vind ik voor dat kleine wezentje pas storend. |
| 02/04/2007 @ 18:09 Kim | Bedankt voor al die reacties! Inderdaad, wat Jen zegt, ik ben ook veel relaxter als ik het hartje gehoord heb en stress is ook niet goed voor het kindje. Ik denk dat als ik het kindje straks voel schoppen ik het ding allang terug gestuurd heb. Ik probeer wel zo kort mogelijk te luisteren, echt maar een half minuutje als ik het hartje heb, maar vind het nu al moeilijk een dag over te slaan.... Maar het lijkt inderdaad alsof je het kindje stoort, want het beweegt wel gelijk (dan hoor je zo zjoef geluid, hoorde ik ook bij de verloskundige en die zei dat dat bewegen was) en in de rust verstoren wil ik ook niet. Een angelsound is trouwens geen doptone maar een versterkte microfoon toch?? Ik heb vandaag een hoogleraar gevraagd of die geluidsgolven schadelijk zijn en die zei gelijk van niet, zeker niet als je maar heel kort luisterd. Als je dat ding uren aansluit dan is het natuurlijk een ander verhaal. Een mobiel in je tas op je buik is schadelijker... |
| 05/04/2007 @ 12:17 Kim | Tip: doe het met volle blaas eens proberen als je nog niet zo ver zwanger bent, het hartje is dan nog veel duidelijk te horen! Het kindje ligt dan iets hoger, een klein stukje onder je navel. Anders net boven je schaambeen. Teminste, dit werkt zo als je rond de 14 a 15 weken bent Ik heb nog meer mensen gesproken over een doptone. De ene zegt zeker niet iedere dag want het is niet bewezen dat het niet schadelijk is. De ander zegt, een paar keer per dag heel kort kan echt geen kwaad. Dus ze zijn er gewoon nog niet over uit. Maar zelf denk ik dat enkele seconden per dag weinig kwaad kan... |
[Reageer]

Doptone, schadelijk?