< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » Leila of Lenne

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
Leila of Lenne
02/04/2007 @ 11:22
zwangie

Hallo iedereen!

Welke van deze 2 namen vinden jullie het mooiste?

Lenne of
Leila

bedankt voor je reactie!
doei
Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 11:56
eef

Leila voor een meisje, Lenne voor een jongen !

En als ik dan nog moet kiezen, vind ik Leila leuker !!

Groetjes !
Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 20:06
zwangie

Hey Eef,

Het zijn beide meisjesnamen :-)
Kom jij soms uit Nederlenad? daar is Len alleszins een jongensnaam, maar Lenne ook?

Stiekem vind ik Leila ook het mooiste :-)

doei
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 12:47
eef

Jaa klopt, ik ben Nederlandse.

Maar ook al zijn het dan 2 meidennamen; dan vind ik Leila toch het leukst haha

Laat je nog eens weten wat het geworden is ?

Groetjes !
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:18
Ante

Leila is echt vrouwelijk, Lenne is een twijfelgeval.

Ante
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:27
Eva

Ik vind Lenne ook een echte jongensnaam ( kom uit NL ), dus ik zou sowieso voor Leila gaan.
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:33

Online Status
Uhhh... je hebt niet gezegd of je een jongen of meisje krijgt....
Ik vind Lenne heel leuk, kan mijns inziens voor zowel een jongen als een meisje. Hoewel je er ook Lenna van kan maken.

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 13:47

Hey,

Tja, niet moeilijk voor mij ...Leila.

De discussie omtrent Lenne is correct. Officieel is het een vrouwelijke, friese meisjesnaam afkomstig van Leonhard. Toch hebben ook wij ervoor gekozen voor onze zoon en ik kan je zeggen dat er tot nu toe nog niemand getwijfeld heeft. Integendeel, iedereen vind Lenne eigenlijk niet klinken voor een meisje.

Maar ik ben dan ook Belgische.

Veel succes alvast met de keuze.

Liefs,
Vanessa
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 17:30
zwangie

Nou dan is de keuze snel gemaakt...we willen zéker geen naam waarvan je twijfelt over het geslacht!

Ben wel verbaasd dat in België dit ook als jongensnaam wordt gebruikt. Ik ken 1 vrouw die zo heet en verder heb ik de naam nog nooit gehoord! Wel jammer want nu valt de naam helemaal weg...

Leila hoor je ook niet veel (ik toch alleszins niet) en is toch nog een redelijk normale naam waar je niet moet vragen 'wat is de naam??' Of niet??

doei!

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 20:26
vanessa

Online Status Bekijk profiel
Hey zwangie,

effe een anekdote. Na lang beraad komen we eindelijk tot een consensus over Lenne voor onze kleine man. Alles was voorbereid (kaartjes, doopsuiker, enz) en hij moest nu enkel nog willen komen. 3 dagen voor de inleiding (na 41 weken) vond de gyn het welletjes, zit ik uit verveling te "googelen" en bots ik plots op "Lenne, dochtertje van...." PANIEK!! Want ik had gezworen dat ik een "duidelijke" naam wilde naar geslacht toe! Heel even werd er dan nog overwogen om de 2e keus te nemen, maar nee hoor, ondertussen was Lenne al onze zoon...hem nu nog anders noemen was moeilijk.

In Belgie is hij nog steeds erg origineel (50 Lenne's meisjes in de laatste 10 jaar en 30 jongens met die voornaam. ter vergelijking, de Vlaams toppers Lotte staat aan de leiding met maar liefst 3415 kindjes in 10 jaar en Robbe voor de jongens met 4237!) Dus ook hier is Lenne eigenlijk "meer bekend" als meisjesnaam al had ik hem nog nooit gehoord. Het feit dat het voor iedereen duidelijk is dat onze Lenne een mannetje is, komt door de tendens aan namen hier zoals Warre, Senne, Robbe, Jenne, Rune, Tibe, enz en Lenne ligt zowat in dezelfde lijn. HIj is alleen niet zo bekend waardoor ik dikwijls moet zeggen "zoals Lennert maar zonder -rt".

Wij zijn er nog steeds erg tevreden mee. Maar heel deze lange uitleg alleen maar om te zeggen, je hebt gelijk hoor, het is eigenlijk een vrouwelijk vorm. Len(n) en Lennert zijn de weer de mannelijke vormen.

Wat Leila betreft, dat is hier in Vlaanderen zeker bekend genoeg ( in de jaren tachtig had een Vlaams groepje een hitje met het nummer Leila) maar toch nog origineel: 193 meiden in de laatste 10 jaar.Dus hier zou men het "verstaan". Al is dat allemaal relatief...ik hoor ook vaak "hoe zeg je????????" alsof ik maar moeilijk Nederlands spreek.

Niet aantrekken, gewoon je eigen zin doen!! Veel succes!
Sorry voor het lange epistel

Vanessa

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 23:17
Noortje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Inderdaad, Leila voor een meisje, Lenne voor een jongen.

En nu ga ik toch ff afsluiten met De Kreuners...

Leila, ik zie je graaaaaaaag
Leila Leila, ik vergeet je niet.
Leila, ik zie je graaaaaaaag
Ohoh en niet alleen vandaaaaaaaag!!

Noor

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 19:55
zwangie

Hey Vanessa,

Bedankt voor je epistel Ben blij dat ik het nu al ontdek (ben 19 weken zwanger, krijg mijn banner hier niet op )

Mmmm en Leila wordt blijkbaar echt niet veel genoemen als naam, dat doet de kansen ten zeerset stijgen.

Leila... ja!!!!

doei
Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 11:38

Lenne
Hallo,

Ik ben in april bevallen van een dochtertje met de naam Lenne. Deze naam gaat ook perfect voor een meisje hoor

Leila vond ik toen ook een hele leuke naam, maar mijn vriend was er niet voor te vinden.

Groetjes,
Veerle
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]