< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Hoe lang proberen voor nr. 1 en nr. 2 ?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Hoe lang proberen voor nr. 1 en nr. 2 ?
02/04/2007 @ 12:14
Ante

Hey

Een vraagje aan diegenen die voor de 2x mama zijn geworden. Hebben jullie voor de tweede zwangerschap ongeveer even lang geprobeerd als voor het eerste kindje?

Ik ben namelijk de eerste maal direct zwanger geraakt, nu denken we aan een tweede, maar weten niet goed of het terug direct zal lukken - en dan is het beter om nog even te wachten op financieel vlak - of gaat het deze keer langer duren ...

Daarom wil ik hier zo'n beetje mijn kansen vergelijken met die van anderen ...

Bedankt voor jullie reacties.

Ante
Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 12:54
vis

Online Status
hallo ante:

voor mijn 1e zwangerschap heb ik er 8 maanden over gedaan om zwanger te worden bij mijn 2e zwangerschap was ik na 2 maanden zwanger dit was overigens ook 2 maanden na de bevalling van mijn eerste kindje, bij de 3e hebben we er 18 maanden over gedaan voordat ik zwanger was, nu zijn we alweer 3 maanden bezig voor de 4e dus het kan heel wisselend zijn mijn kinderen zijn nu 6 en 5 en 2,5 jaar.

ik wens je veel sucses

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 13:17
Anneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
test

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 13:42
Ienemien

Bij Ruben was het de eerste maand raak.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik enkele maanden eerder gestopt ben met de pil om die vast te laten "uitwerken", maar het was nog niet de bedoeling om dan zwanger te worden dus hebben we goed opgelet.

Bij dit kindje zijn we vanaf augustus gaan proberen, wat er lastig was want ik heb een verschrikkelijk onregelmatige cyclus die schommelt tussen de 29 en 56 dagen!
Ondanks dat ben ik toch de 4e maand (in mijn geval 3e cyclus) zwanger geworden, na nauwelijks geklust te hebben in 6 weken tijd.

In beide gevallen dus snel!

Veel succes

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 13:57
Marie

Online Status Bekijk profiel
bij mijn dochtertje heb ik er een jaar en half overgedaan, bij deze zwangerschap was het meteen gelukt

mijn zus was bij haar eerste zwangerschap na 2m zwanger nu zit ze al aan cyclus 8 of zo

Groetjes

Marie

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 17:16

van mijn eerste zoon heb ik er 4 maand over gedaan en van de tweede maar 3 weken

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 20:49
Nicole

1e kindje 8 maanden, 2e kindje 3 maanden, 3e zwangerschap maanden (miskraam op 6 weken), 3e kindje (4e zwangerschap) 6 maanden.
Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 21:00
Veerle

Ik was telkens van de eerste maand zwanger. (eerste zwangerschap werd miskraam)

GReetz en succes,

Veerle

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 21:59

Hey,

Bij de eerste was het bij ons na een maand al raak.
Bij de tweede keer (eindigde met 3 maanden in een mola-zwangerschap, miskraam dus) duurde het 5 maanden.
Daarna mochten we lange tijd niet zwanger worden (8maanden).
Daarna kregen we weer groen licht en was het binnen een maand weer raak! (helaas ook weer een miskraam na 3 maanden).
Daarna moesten we 6 weken wachten (ivm de eerdre mola, en dus testen).
Toen we weer groen licht kregen duurde het weer maar een maandje!!!!!
Zwanger worden was dus niet echt ons probleem, zwanger blijven wel.
Gelukkig ben ik nu zwanger van onze tweede zoon en gaat het goed! Ben bijna uitgerekend!!!! Jippie.
Maar toen we begonnen aan de tweede was calvin 4jaar en 5maanden.
Nu is hij 6jaar en 9maanden als de kleine er is.
Het leeftijdsverschil is bij ons dus wel erg groot geworden door alle tegenslagen.
Wij dachten ook altijd, "niet te kort op elkaar hoor". Maar zo veel leeftijdsverschil is ook niet de bedoeling geweest. Alhoewel hij alles wel helemaal meemaakt en dat is ook tof hij is nu al supertrots!!
Maar wij hadden er dus echt geen rekening mee gehouden dat het zo mis zou kunnen lopen...............moet je misschien ook niet doen.......maar het zijn van die dingen die je vaak bij anderen hoort en niet bij jezelf.
Ik weet niet hoe oud de oudste nu is????????
En je eigen leeftijd telt misschien ook nog mee??
Succes met je keus,

Groetjes kaat

Link naar deze reactie
02/04/2007 @ 22:03
Esther en K3

Dariënne in één keer raak
'Friemeltje' (MK op 7 wk) door de pil heen
Yashyra in twee keer raak (na de MK)
En nu in twee keer raak (na de bevalling)

Ik noem het hyperfertiel!

Liefs Esther
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 08:47
Ante

Hey

Kaat, ik ben 26 jaar, en mijn dochtertje wordt op 30 juni 1 jaar. We willen er niet te veel leeftijdsverschil tussen, en mijn ventje is ook al wel 40, liever nog een wat jonge papa. Van hart en ziel is hij echt nog wel een eind twintiger, maar op zijn paspoort staat jammer genoeg zijn geboortejaar...

Ante
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 09:10
sarah

hey

bij de eerste keer was het raak in de 2e ronde, bij dit babytje in de eerste ronde!

groeten
Sarah

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 09:30

Bij Noud vier maanden, bij deze zwangerschap twee!
(op huwelijksreis! )

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 10:54
Ante

Hey

We hebben gisteren besloten om in augustus te gaan voor een tweede wondertje
Ik zou heel graag in de zomer bevallen, heb het al eens meegemaakt -onze dochter is geboren op 30/6/2006/ zwangerschapsverlof tot einde september- en het is echt super om met je kindje te kunnen gaan wandelen en buiten te zitten, te genieten van het mooie weer.
Indien het terug direct raak zou zijn, zou de geboorte voorzien zijn voor april. Als je daar 3 maanden bijrekent, is dit tot einde juni zwangerschapsverlof. Met wat verlof erbij kan ik wel tot einde juli thuis zijn met mij beebje. En als het niet van de eerste keer raak zou zijn, en die kans is toch wel reëel, heb ik nog wel een maand of 3 of 4 de tijd om een zomerkindje te hebben. k Kijk er al naar uit!

Ante
Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:18
Hanan

bij mij dochter 7 de maand gelukt ,en ze is nu 4 jaar en sinds dec proberen voor ene 2de maar helas nog niksen kan nog maanden duren als ik de verhalen hoor van anderen , dus als jou was misschien toch mee stoppen als mogelijk is natuurlijk voor jullie want je weet maar nooit

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:36
melissa

Bij brooklyn waren we de 2emaand al zwanger nu zijn we inmiddels aan ronde 8 bezig of wat t alweer 9 weet niet moet je even naar me banner kijke.

Maar denk dat t voor ieder mens verschillend is en dat je dit niet ken voorspellen of vergelijken

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 15:46
kloef

hallo iedereen

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 16:12
Tess

Van mijn eerste zoontje was het na 9 maanden proberen raak, de tweede zwangerschap (miskraam na 8 wkn) in één keer raak.
Nu weer bezig zwanger te worden, 2e ronde.

Succes! En dat iedereen die dat wenst maar heel gauw gezond zwanger mag worden!
Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 20:37
safirke

Hey Ante,

Ik ken je van de juli 2006 mama's, tof dat jullie binnenkort voor 'n 2de ukje willen gaan oefenen.
Hier mijn ervaringen omtrent het zwanger worden: zowel bij Julie als bij Thijs ben ik in de 2de cyclus zwanger geworden dus da's best snel vergeleken met sommige dames hier. Zelf vind ik het ook wel frappant dat het zo gelijklopend is verlopen, zowel bij het proberen 'zwanger worden' als met het verloop v/d zw-schappen.
Weet je, zwanger worden is zo'n unieke en mooie bedoening v/d natuur dat het eigenlijk überhaupt al 'n wonder is als je zo snel zwanger geraakt gezien de kans hierop.
Dus ik voel me eigenlijk wel 'n beetje bevoorrecht dat het beide keren zo vlot is verlopen en dat ik daarenboven ook nog eens 2 prachtzwangerschappen heb mogen beleven.
Ik wens jou (en andere would-be mama's) dan ook zeker zoveel geluk toe!
Veel succes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]