< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » ... maar niet overtuigd...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
... maar niet overtuigd...
03/04/2007 @ 20:00
Tine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heel raar allemaal... Ik ben nu in principe 5w zwanger... maar ik loop al een hele week te zeggen dat 't niet goed zit, het voelt weer aan zoals de 2 vorige keren (ik heb in sept en dec telkens een miskraam gehad).

Nu kom ik net van de gyn en blijkbaar zit er een vruchtzakje met dooierzak die precies groot genoeg zijn...??? Geen vruchtje te zien, maar dat is blijkbaar niet zo abnormaal op 5w1d.

Mensen die dit verhaal kennen, die zwanger geraakt zijn na een miskraam en er van overtuigd waren dat 't niet goed was? En waarbij het toch goegekomen is??

Tine

Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 20:30
Esther en K3

Ik heb 7 november 2005 een MK gehad op 7 weken, twee cycli later was ik zwanger van Yashyra! Heel gek, maar ik had het eigenlijk exact andersom: ik wist vanaf het eerste moment dat het helemaal goed zat! Maarrrrrr.. Het 'gevoel' bij jou dat je er niet vanuit wil gaan, is gewoon een beschermingsmechanisme van je psyche, en logisch ook! Je bent twee keer teleurgesteld, wie zegt dat driemaal echt scheepsrecht is??? Die gedachten heb ik na mijn MK ook gehad, 'voor hetzelfde geld gaat het weer mis'.. Maar als je daar vanuit gaat, ga je er eigenlijk vanuit dat jouw lichaam niet in staat is tot het voldragen van een kindje, terwijl je (uit ervaring!) wéét dat dat wel zo is! Je bent zwanger! Je hebt bevestiging gehad dat het er allemaal goed uit ziet! Natuurlijk is het geen garantie, maar een garantie krijg je nooit.. Lieve meid, probeer een beetje te genieten! Dan voelt dat kleine beebje in jouw buik zich ook wat beter! Enne, een zwangerschapsbannertje zou niet misstaan hoor!

Have A LITTLE faith in life..

Liefs Esther
Link naar deze reactie
03/04/2007 @ 23:37

Online Status
Ik heb in augustus 2005 een miskraam gehad na 9,5 wk. Een jaar later ben ik weer zwanger geraakt en ik was doodsbang dat het weer mis zou gaan. 2 dagen nadat we erachter waren gekomen zijn we opvakantie gegaan. Ik voelde me anders dan tijdens die eerste zwangerschap. Mijn borsten deden veel meer pijn en ik was misselijk. Toch had ik geen gerust gevoel en raakte ook behoorlijk in paniek toen ik op een middag ontzettende buikkrampen had (dit bleken mijn darmen slechts te zijn). Ik heb wel met 8 weken al om een echo gevraagd omdat ik gewoon moest weten of alles goed was. Toen hebben we het hartje al kunnen horen en ik heb gehuild van blijdschap. Toch heeft het daarna nog weken geduurd voordat ik echt kon gaan genieten van mijn zwangerschap. Heb vertrouwen, vraag om extra echo's omdat je zo onzeker bent of het allemaal wel goed gaat. Dat kunnen ze je echt niet weigeren!
Succes!!

Carmen

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:25

Hallo,

ik heb in nov een miskraam gehad. toen ik in januari dezelfde symptomen kreeg dacht ik, 't zal wel weer misgaan, ik was ook niet misselijk, had krampen, en liep constant naar toilet (omdat ik vaker moest, maar ook omdat ik steeds dacht te gaan bloeden).
ik heb op 7 weken een echo gehad, en zag een mooi hartje, en op 12 weken was ons babytje al goed gegroeid en bewoog het mooi. nu vrijdag gaan we terug, en ik begin me steeds meer zelfzeker te voelen. zeker ben je nooit, ook na de geboorte niet trouwens, maar ik wil er ook van genieten, en dat lukt me nu aardig. ik heb nog niets gekocht van beertjes,kleertjes of hebbedingetjes, gewoon omdat ik ons geluk niet wou beproeven met voorbarig gedrag, maar nu ga ik er eens aan beginnen zie !!

Maar ik begrijp je angst, het is inderdaad een zelfverdedigingsmechanisme tegen opnieuw een teleurstelling, en dat is doodnormaal !!

Geniet ervan, probeer je te relaxen, en laat de dagen gewoon voorbij gaan - hoe langer zwanger, hoe beter. en ga regelmatig op controle - is geen schande hoor, ik ga elke 4 weken !

En mijn gyn heeft me verzekerd dat miskramen een natuurlijke preselectie zijn, en dat dit niet wil zeggen dat je niet opnieuw gezond zwanger kunt worden - mijn mama heeft 4 miskramen gehad, gewoon omdat ze zo snel zwanger werd, bijna elke maand gewoon, 2x voordat ze mij had, 2x voordat ze mijn zus had. is hard en moeilijk, maar ze heeft op 3 jaar tijd wel 2 succesvolle zwangerschappen gehad ook...

iK wens je alle sterkte toe, en hoop en duim dat je over enkele maanden een klein wondertje mag vasthouden !

grtjs

Amy

[Laatst gewijzigd door Amy1981 - 04/04/2007 @ 09:25] - Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:33

Online Status
hallo tine,

ik weet precies wat je bedoelt,en voelt,
die onzekerheid heb ik dus ook na in 2005 een mk en in 2006 een mk.
ben evenver als jouw nu (5 weken 1 dag) en voel nog steeds niks.(geen misselijkheid,geen pijn in borsten ) Maak me vrij veel zorgen,
ik hoop dat het voor jouw ook goedkomt, en probeer positief teblijven.
voel je al kwaaltjes opkomen?

groetjes linda

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 09:46
suzanne

Ik heb eind vorig jaar 2 mk gehad. Toen ik zwanger bleek te zijn (nou ja, het streepje zei het, ik voelde me absoluut niet zwanger),,, ben ik gelijk naar de gyn gegaan. En inderdaad het enige wat je ziet is een zw.ring en dat is het. Geen vruchtje geen hartje niets. Maar maet 5 weken is dat juist normaal! Het nadeel van een vroege echo is dat je juist gaat twijfelen omdat je niets ziet!

Maar ondanks een hartje heb ik tot 12 weken het zwangerzijn erg naar voren geduwd. Ik was nauwlijks blij omdat ik het verstand boven liet gaan. Want ja, ik had er al 2 gehad stel dat dit ook een mk werd wat dan????
Je bent teleurgesteld in je lichaam en kan het niet vertrouwen. Het heeft toch al eerder " gek " gedaan???? (maar kijk mijn banner!!!)

Ik denk dat het heeeel normaal is hoor!!!! Heel veel sterkte het is een hele vervelende tijd die gewoon leuk en in de wolken had moeten zijn. Helaas is dit het geval!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]