< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » spiraaltje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
04/04/2007 @ 16:38
Saratje_18

Online Status Bekijk profiel
Hey

Ik zou graag een spiraaltje laten zetten, weet nog niet goed welk eentje. Heb gelezen dat het koperspiraaltje niet zo betrouwbaar is? En het andere dan wel? Hoelang blijft dat spiraaltje zitten en kan je -als je terug zwanger wilt worden- op elk moment laten uithalen?
Gebeurt het zetten nog redelijk vlug want het lijkt me toch niet aangenaam he.

Groetjes

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 21:39
Angie24

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
HOi,

Ik heb een mirena,laten plaatsen en ze zeggen dat die veiliger is dan een sterilisatie,Het mirena spiraal kan 5 jaar blijven zitten,en zodra je kinderen wilt laat je hem verwijderen en je bent meteen vruchtbaar,Het inzetten was zo gebeurt en ja je voelt wel wat,maar niet dat het zeer doet.Nou als je meer wilt weten hoor ik het wel groetjes angelique

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 22:19
Saratje_18

Hey

Bedankt!
En hoeveel kost dat eigenlijk? Is dat zo dat je je regels dan niet meer hebt?

Groetjes

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 08:26

hallo

Ik heb vorige week het koperspiraal laten plaatsen en het is inderdaad niet veilig maar mijn ging zei niets is 100% veilig zelfs een sterillisatie niet. Het plaatsen doet helemaal geen pijn want zie dat je ook pas een dochter hebt gekregen vorig jaar. Het koperspiraal kost 30 tot 50 euro en dan nog het plaatsen enzo. Heb in het totaal 105 euro betaald, een mirenaspiraal kost al snel 130 tot 200 euro zei mijn gyn. Maar ik kon niet kiezen omdat ik niet tegen de hormonen kan dus ik moest er 1 zonder hormonen. En met de mirena krijg je je regels na een bepaalde tijd niet meer en bij koperspiraal wel nog. En het verwijderen mag je laten doen wanneer je wilt. Zo hopelijk genoeg informatie.

groetjes wendy

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 08:58

Hoi Sara

Ik heb twee weken terug ook een spiraaltje laten plaatsen (Mirena) Het plaatsen zelf doet helemaal geen pijn, wel heb ik achteraf een beetje last gehad. Had precies weeën, maar het bleef allemaal wel binnen de perken en 's avonds was het over. Ik heb 153 euro betaald (zonder consultatie, was ook nog eens rond de 20euro) De eerste keren dat je dan je menstruatie krijgt, kan je zo een 14 dagen bloeden. Dat is bij mij ook het geval, maar een inlegkruisje volstaat. Dan zou het moeten afnemen tot je regels uiteindelijk wegblijven. Ik ben nu safe voor 5 jaar, maar je kan het op eender welk moment laten verwijderen, want ik ben ook niet van plan om nog 5 jaar te wachten op een volgende baby!

Groetjes

Ellen

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 14:52
Vanessa

Hoi,

Ik heb twee weken geleden ook een mirena spiraal laten plaatsen, dat was ook iets van een 150 euro. Ik heb van het ziekenfonds wel veel terugbetaald gekregen zodat ik uiteindelijk zelf maar 30 euro heb moeten betalen. Misschien is het eens de moeite om bij jou ziekenfonds na te gaan of je iets terugbetaald krijgt. Ik ben wel van België, weet niet hoe het in Nederland is.

Groetjes

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 21:18
Angie24

Hoi,
Ik heb helemaal niets betaald aan de mirena kreeg het helemaal vergoed van de cz dus hoefde ik niet voor te betalen.
In begin wordt je nogal onregelmatig ongesteld maar verloop van tijd moet het onder controle zijn en helemaal verdwijnen.
Groetjes angelique

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 10:16
Rachida

nou ik heb voor de mirena en het plaatsen ervoor 270euro geplaatst. en ik heb daar niks van terug gekregen behalve voor de visite van de gyn, maar dat was maar minimaal.
moet wel zeggen dat ik 2gyns had die 'n prive bureau hebben en ze waren idd best duur altijd.

al bij al mijn spiraal zit nu al bijna een jaar en ik ben er tevreden mee. van tijd tot tijd idd wel bloedingen, maar ja je kunt niet alles hebben. de pil was absoluut niks voor mij omdat ik die te vaak vergat.

groetjes rachida

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 19:08
esmeralda

ja had dan nog ff moeten wachten want de mirena zit nu in het ziekenfonds, ik heb niks hoeven te betalen

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 15:02
Xylon

Online Status
Hoi, ik ben 3 maanden geleden bevallen van m'n 2de zoontje en wil een definitievere oplossing dan de pil.
Ik zou opteren voor het koperspiraal omdat ik ook van de hormonen af wil. Is het hormonenspiraal zoveel meer betrouwbaar dan het koperspiraal? Ik wil echt niet direct meer zwanger worden!

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 15:05
jokske

ik denk dat het eigenlijk gelijk ligt.
Ik heb eeen koperspiraal en dik tevreden, 3 jaar al

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 15:12
piglet78

Online Status Stuur bericht
Hoi Xylon,

Het klopt dat het spiraalte in de eerste 8 weken niet veilig is. elke gyn. adviseert dan ook om die weken ook gebruik te maken van een ander voorbehoedsmiddel.

Ik lees op dit forum meer berichten dat het spiraaltje (het koperspiraaltje in het bijzonder) niet veilig zou zijn.
Volgens mij is dit niet juist, zeker na het eerste jaar van plaatsing is het een van de veiligste vormen.

In jouw plaats zou ik een afspraak maken met de huisarts en kijken wat in jouw geval de beste mogelijkhei is. Op een forum hoor je vooral de persoonlijke ervaringen, dit is natuurlijk erg prettig, maar misschien in jouw situatie niet ideaal.

Veel succes!

Groetjes Piglet
Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 13:52
jokske

Aan mevrouw hierboven:

Heb je pijn gehad om het te laten verwijderen?
Ik he een beetje schrik

Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 11:38
piglet78

Hoi Jokske,

Het verwijderen viel reuze mee. Ik voelde het wel, maar had meer pijn verwacht. De gyn. vertelde dat ik bij de groep vrouwen hoorde waarvan de baarmoeder erg heftig reageert bij onnatuurlijke 'objecten'. normaal gesproken zou je niets moeten volene van het verwijderen.

Groetjes Piglet
Link naar deze reactie
15/05/2007 @ 10:58
elle

hallo,
ik was reeds aan mijn 2° (koper-)spiraaltje toe , toen ik om de 14 dagen bloedingen kreeg.
Toen ik hiermee naar de gynaecoloog ging, wachtte mij een andere verrassing: ik was acht weken zwanger ! De gynaecoloog kon het spiraaltje niet meer verwijderen, wegens gevaar op miskraam (het zat vast aan de vruchtzak).
Hij heeft het nochtans geprobeerd (pijnlijk !)
Het is nu van dag tot dag afwachten hoe de zwangerschap verder zal verlopen . Al diverse malen heb ik bloedingen gehad, waardoor ik telkens vreesde het kleintje kwijt te zijn.
Ik ben nu ongeveer 17 weken ver, moet al pre-par nemen en zoveel mogelijk plat liggen . Prettig is anders als zelfstandige ..
Maar ik ben hoopvol !
groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]