< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » 2e kindje via menopur

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/04/2007 @ 08:58
sterretje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

kben sterretje, kben 25 jaar en momenteel zijn we bezig met zwanger raken van ons 2e kindje...

Alexandertje is er gekomen na 1 cyclus menopur daar ik clomidresistent ben...

sinds november proberen we opnieuw voor een 2e waarvan de laatste maand ik terug clomid genomen heb, maar opnieuw zonder resultaat. De gyné heeft me nu opnieuw menopur aangeraden. Ik heb mijn formulieren ingevuld en krijg dus nu mijn 16 ampulles via de ziekenhuisapotheker, allé ze liggen hier al in mijn frigo....
ik ben nog provera aan het nemen tot zondag en verwacht m'n dinsdag of woensdag....ik heb erg veel schrik om terug menopur te spuiten daar ik bang ben dat het niet zal lukken....

zijn er nog mensen die ook voor hun 2e kindje menopur hebben gebruikt en hoelang hebben ze dit moeten gebruiken voor ze zwanger waren?

ik heb pco, met mijn ventje is er niets aan de hand ...dit wou ik nog eventjes vermelden....

't is ook zo rot dat je maar 6 cycli menopur mag gebruiken, daardoor is de schrik voor mij nog groter, want wat als het niet lukt ....aargh!

ach, ik laat het maar....
en hoop wat reacties te krijgen!

lieve groetjes
van een verdrietig en radeloos sterretje

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 11:55
sterretje

niemand ?

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 14:08
Leen

Sterretje,

Als je eerste kindje er mogen komen is na slechts 1 ronde Menopur, dan zou ik me nog niet druk maken over wat er mogelijks gebeurt na 6 cycli.

Hopelijk hoef je daartegen niet meer verdrietig te zijn !

Succes !
LeeN

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 15:05
sterretje

dag Leen,

dankje voor je reactie!

spijtig van je vorige zwangerschap! ik duim dat je vlug terug zwanger zal raken hoor!!!

en 't is niet zozeer dat ik schrik heb over wat er na de 6 cycli zal gebeuren, maar puur het feit dat ik voor een 2e kindje al opnieuw terug aan menopur zit!

soms hoor je dat je bij pco na een zwangerschap spontaan zwanger kan raken en daar had ik eigenlijk op gehoopt (helaas)...

ik vroeg me gewoon af of er nog mensen zijn net als ik...das alles!

sterretje

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 18:46
Leen

Sterretje,

Het kan best zijn dat na PCO en een zwangerschap de kans bestaat dat je daarna spontaan zwanger wordt, maar dan zou ik het precies ietsje meer tijd geven... Wie weet lukt het idd wel ? Wist je dat maar 25% van de vrouwen zwanger raakt binnen 3 maand en iets meer dan 75% binnen het half jaar ? Overigens ben je wel 'nog maar' (want tijd is relatief) een half jaar geleden bevallen, en duurt het toch ook een paar weken voor de menstruatie terug op gang komt (en ik spreek helaas uit ervaring), en bovendien is het baarmoederslijmvlies nog niet direct in topvorm voor een eventuele innesteling kort na de bevalling. Alles kan natuurlijk, je hoort of leest soms dat vrouwen een maand of 2 maand direct na hun bevalling weer zwanger zijn, maar dat zijn unicums.

Ik ben er zeker van dat er dus ook nog zo'n mensen zijn als jij. Kwestie van de juiste timing denk ik. Hopelijk reageren er nog lotgenootjes van jou, dan voel je je wat minder eenzaam en begrepen.

Wat mij betreft is het idd enorm spijtig dat we onze tweeling hebben moeten afstaan, en het frustrerende is dat we waarschijnlijk pas over een half jaar terug een nieuwe ivf/icsi poging mogen beginnen. Tijd is natuurlijk relatief, zoals gezegd... en ik probeer me altijd situaties voor te stellen die erger zijn, zo kan ik het mijne beter relativeren.

Met ivf moet je soms eerst terug aan de pil, dan vaak je volledige eigen cyclus volledig platleggen (duurt gemiddeld zo'n 14 dagen), en dan zowiezo een 10-tal dagen aan de Menopur (of een gelijkaardig follikelstimulerend hormoon), Pregnyl (maar dat ken jij hoogstwaarschijnlijk ook), en dan nog een (soms pijnlijke) punctie voor bevruchting buiten het lichaam om dan terug ingebracht te worden en dan de gebruikelijke 14 dagen wachttijd die voor iedereen dezelfde zijn, alleen maken iui/ivf/ici-vrouwen die wachttijd veel bewuster mee dan vrouwen die spontaan zwanger kunnen worden.

Ik ben in ieder geval blij dat er hulpmedicatie en zulke technieken bestaan...

Misschien een (uiteraard goedbedoelde) tip ook voor jou om sommige zaken een beetje te relativeren? Mij helpt het alleszins.

Allé, lotgenootjes van Sterretje, laat haar wat minder alleen voelen

groetjes, en veel succes nog !

LeeN

Link naar deze reactie
05/04/2007 @ 20:17
sterretje

ja idd Leen, het is nog niet zo lang geleden dat ik ben bevallen....
ik zou idd alles een beetje meer moeten relativeren..

je bent echt een lieverd!!

ik duim ook voor jullie! en 't is waar dat we blij mogen zijn dat die medische ingrepen allemaal bestaan....ivf is ongetwijfeld veel zwaarder, maar eens je je babytje ziet is het het allemaal dubbel en dik waard geweest!!

veel succes hé!

sterretje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]