< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Mama's in het buitenland

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Mama's in het buitenland
07/04/2007 @ 10:18
Mimi

Online Status
Hoi allemaal,

Zijn er nog online mama's of mama's in spe die niet meer in België of Nederland wonen?

Mimi

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 22:32
Hilde

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik wou dat ik er zo eentje was Mimi
Woon al een jaar of 6 terug hier (België) spijtig genoeg.
Maar ben wel blij dat ik de kids hier heb gekregen

Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 17:00

Hoi, ik woon nu twee jaar in Engeland en ben hier drie maanden geleden van een dochter bevallen. Zwangerschap en bevalling worden hier heel anders begeleid dan in Vlaanderen, vandaar dat ik het leuk vindt om op Vlaamse forums eens alternatieven te vinden.

Gretel
Link naar deze reactie
11/05/2007 @ 17:04

Aan de dt-fouten te zien, moet ik het niet wagen ooit nog in België te komen wonen. Ze zouden me afschieten!
Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 10:50
Bianca

Online Status
Hey!

Ik woon op Lanzarote, Canarische Eilanden, Spanje! hier behandelen ze je ook heel anders dan in Belgie, ik ben ook heel blij dat ik op deze website veel informatie vind want anders zou ik nog met heeeeeel veel vragen achterblijven!!!

Groetjes!

Bianca

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 16:35
Ronja

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Ik woon in Engeland, en nu zwanger van onze eerste.
Ik kijk best vaak op nederlands-talige websites, want het is fijn om te weten wat ze in NL/Belgie adviseren enzo.
Ook kon ik hier bv niet makkelijk een box vinden, blijkbaar is dat niet zo normaal als in Nederland, dus nu wordt ie overgescheept als m'n ouders hier komen deze zomer! Het beste uit 2 landen probeer ik te combineren, luxe hoor!
Groetjes
Ronja

Link naar deze reactie
09/06/2007 @ 16:18
Lisa

Online Status Bekijk profiel
Ik woon sinds ruim een jaar in Denemarken (vanuit Nederland geemigreerd) en hebben daar een melkveebedrijf. Ik ben zwanger van de eerste en inderdaad, ook hier gaat het allemaal wat anders dan in Nederland. Ik vind het forum vooral prettig om met anderen verhalen en ervaringen te delen in mijn eigen taal!

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 16:08

Online Status Bekijk profiel
Hoi!

Wij wonen sinds 17 mei in Noorwegen, Samnanger, en ik ben (net) zwanger van de 2de. Het verschilt toch wel veel met België, zo heb ik pas de 3de juli een afspraak met de vroedvrouw... Dus geen bloedafname ofzo. Voelt wel een beetje raar, zo lang wachten, ik had gehoopt op een beetje bevestiging van de zwangerschap... Maar ja, hopelijk tegen 12 weken nemen ze dan ook een echo enzo!!

En dit forum is zeker een aanrader, ik heb zonet het nieuws al tegen mijn schoonmoeder "verklapt", alhoewel we hadden besloten om het nog effe voor ons te houden... Het borrelde der gewoon uit!!
Nou ja......

Hoe gaat het met jullie?

Vermoedelijke bevalling op 14/02/2008.
Al 73 weken en 5 dagen zwanger (184.63% ver), nog 33 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 13:36

Hoi Hoi,

Ik woon sinds januari van dit jaar in Luxemburg (voorheen Nederland).en ben in verwachting van ons eerste kindje dat in november wordt geboren
Ik vind het leuk om te lezen hoe het bij anderen gaat in het buitenland
Blijkt dat het toch allemqql wel anders is dan in Nederland

Hier in Lux zijn bijvoorbeeld erg weinig babykamertjes te koop; en wat er te koop is is super ouderwets.
Echter de medische zorg is hier veeel beter dan in Nederland. Ik krijg bijna iedere maand een echo en alle onderzoeken die je maar kunt bedenken krijg je standaard aangeboden indien je hier gebruik van wilt maken.

Zijn er nog andere mensen / zwangeren uit Luxemburg?
Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 13:39
karin

Wij wonen in Canada. Mijn man is Canadees en ik ben hier in de zomer van 2005 komen studeren, die studie is nu afgerond, maar we blijven hier maar hangen. Ik spreek Engels hij geen Nederlands, dus dat is gewoon veel logischer.

Groetjes Karin

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 00:11
mama2

Online Status
Hallo
Ik woon ook in Canada. Onze eerste is ook hier geboren.
De zorg is goed. Alleen moet ik er erg aan wennnen dat je geen kraamzorg hier krijgt en al heel snel uit het ziekenhuis ontslagen wordt.

Ik heb ondertussen even op je profiel gekeken en we wonen niet zover van mekaar af Karin. Ik woon nl in New Brunswick. We zijn allebei NLs en wonen hier sinds 2005
[Laatst gewijzigd door mama2 - 13/07/2007 @ 00:14] - Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 13:47
karin

Wat leuk nog een "Canadees"!

Ja dat geen kraamzorg daar zie ik eigenlijk wel tegenop. De zorg in het ziekenhuis is goed, maar als alles zonder complicaties verloopt ben je de volgende dat alweer thuis!

Ik ben hier lid van een kerk en die helpen gelukkig wel met maaltijden enzo. En voor de rest moeten we het maar een beetje zien te rooien.

Mag ik vragen waarom je naar Canada zijn verhuisd? Ik bedoel voor mij is het duidelijk, mijn man kan geen Nederlands en had een baan en ik spreek Engels en had net m'n studie in Nederland afgerond.

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 02:15
mama2

Online Status
Ja dat klopt dat je de dag erna alweer naar huis "mag", maar ik had bij de eerste gevraagd of ik een dag langer mocht blijven omdat we geen familie etc hier hebben en dat was geen probleem.

We zijn naar Canada verhuisd omdat we 5 keer op vakantie geweest zijn en zo "in love" zijn geraakt met het land dat we besloten hebben om er ons "thuisland" van te maken.
Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 22:14
Liz

Hoi!

Niet zo heel erg spectaculair als de rest, maar ik woon in Duitsland en heb zoals je kunt zien een dochtertje van 4 maanden!

Groetjes Liz

Link naar deze reactie
21/08/2007 @ 14:20
mamavanflore

Hoi!

Wij wonen sinds een kleine 2 maanden in Engeland...nog niet zo heel lang dus en nog volop hier alles aan het verkennen!

Niet altijd even simpel zo zonder familie en vrienden in de buurt maar wel veel tijd voor quality time met ons drietjes!

Flore blijft nog even bij me thuis maar zal binnen enkele maanden wel naar een (engelstalige)creche gaan! Hier thuis blijven we natuurlijk gewoon 'nederlands' praten.

Hebben jullie ervaring met 'tweetalige' kindjes? Zijn ze er snel mee weg of spreken ze eerst alles door elkaar?

groetjes!

Link naar deze reactie
24/08/2007 @ 10:49
Kristel

Hoi,

wij wonen in Engeland en ben nu zwanger van mijn eerste.
Ik laat me hier opvolgen en in Belgie want zou graag daar bevallen.
Hier is het enkel ons 2-tjes dus geen familie om ons te helpen en vind ook dat je heel wat gruwel bevallingsverhalen hoort uit Engeland.

Ook qua opvolging is het hier niet echt hetzelfde, dingen die in Belgie standaard zijn, zijn hier niet. bv doen standaard geen bloedtest voor toxoplasmose en CMV; geen nekplooimeting op 12w (als je die wil moet je prive gaan en kost het zo'n 500eur); na 20 weken geen scan meer tenzij je een probleemzwangerschap hebt; ...

Dus wij proberen ongeveer 1 x per maand terug naar Belgie te gaan om het daar ook allemaal te laten opvolgen en zo'n 3 a 4 weken voor de bevalling blijf ik bij mijn ouders logeren om dan daar te kunnen bevallen.

Groetjes & een fijne zwangerschap voor iedereen!

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 21:55
angelique

hoi allemaal

Wij wonen sinds eind 2005 in canada ook in new brunswick zijn met met ons vijfen naar hier verhuisd en ben nu zwanger van ons vierde kindje wat hier geboren wordt in november op het moment ben ik 28 weken onderweg en geniet lekker van de zomer op het moment en van mijn zwangerschap natuurlijk wat waarschijnlijk wel de laatste gaat zijn.

groetjes angelique

Link naar deze reactie
11/09/2007 @ 21:37
Katleen

Hallo Allemaal,

Ik ben ook een mama in het buitenland. Wij wonen bijna anderhalf jaar in Zuid-Frankrijk. Tervoren woonden we in België. Ik heb een zoontje van bijna vier en zijn zusje zal rond kerstmis dit jaar geboren worden.

We verhuizen rond 1 nov naar Nederland Tilburg, ook deze keer voor het werk van mijn man. Het zal wel weer een avontuur worden. Ik ga hier wel met spijt in t hart weg, want we zijn hier goed geïntegreerd. We hebben een leuke vriendenkring, toffe buren en onze jongen is net zijn tweede schooljaar hier begonnen en spreekt ondertussen een aardig mondje frans en heeft een hechte groep vriendjes in zijn klas.

Anderzijds is het terug dichterbij België en ik zou dan ook graag in België bevallen. Ik ben ook aan t overwegen om die laatste weken voor de bevalling dan bij mijn ouders te logeren.

Ik word hier heel goed opgevolgd door de gyneacoloog. Ik ga er maandelijks naartoe en krijg telkens een echo. Ook elke maand bloed en urine-onderzoek. Op vijftien weken zag hij al dat het een meisje wordt. Hier zou ik ook wel willen bevallen, we kunnen echt rekenen op onze vrienden qua opvang van ons zoontje ondertussen.

Ik wens jullie allemaal een geweldige zwangerschap, een vlotte bevalling en een wolk van een baby!

Veel liefs,
Katleen
Link naar deze reactie
03/12/2007 @ 14:22
Mimi

Online Status
Wij wonen nu Italie. Onze tweelingjongens zijn daar ook vorige week geboren.

We waren eerst wat wantrouwig en hebben er zelfs aan gedacht om naar Belgie te gaan voor de bevalling. Uiteindelijk hebben we toch beslist om in Italie te blijven en is hier alles vlot verlopen.

Nog Italiaantjes?

Mimi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]