< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » overdag slapen in park of bedje in kamer

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
overdag slapen in park of bedje in kamer
07/04/2007 @ 16:51
elke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb ergens gelezen dat je je baby niet in het park mag slapen leggen omdat deze bedoeld is voor te spelen en wakker te zijn. 's Avonds gaat hij in zijn bedje slapen maar overdag laat ik hem in zijn park slapen. Nu gaat het sinds enkele dagen niet meer zo goed; Hij geraakt denk ik overprikkeld door de kleurrijke dingen in zijn park. Heb deze al weggehaald. Maar dan wordt hij ook weer vlug wakker bij een fel geluid... Deze namiddag heb ik eens geprobeerd hem in bedje te leggen. Maar hij wou daar maar niet slapen. Geraakte zijn tutje heel de tijd kwijt en na een half uurtje, nadat hij uiteindelijk in slaap gevallen was, was ie weer wakker. (had toen wel natte pamper en kleertjes....) Jammer is wel dat je hem dan eigenlijk heel de tijd niet ziet... Tegen als ie in het park ligt, kan je af en toe eens tevreden boven zijn parkje hangen en hem zaaaaaaalig zien slapen...

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 17:37
Emmeke

Hallo,

Loeka heeft tot 7 maanden hier beneden bij ons in de woonkamer in een wiegje geslapen. Het is niet te vergelijken met een park natuurlijk, maar ik vond juist wel dat ze bij ons moest slapen overdag. Zodat ze gewend kon raken aan ons dagelijks lawaai. Ook zodat ik ze goed in de gaten kon houden, want ik was geen minuut gerust. En eigenlijk heeft dat altijd goed gewerkt. Pas een goede maand geleden merkte ik dat ze minder goed begon te slapen overdag en constant aan het kijken was wat ik aan het doen was. Als je het niets vindt dat je kleintje in een parkje ligt, kan je nog altijd overwegen om hem overdag bv in zijn kinderwagen te slapen te leggen. Of kijken of je nog ergens een goedkoop wiegje kan vinden. Ons Loeka ligt nu nog steeds in haar wieg overdag (wel dan in een andere kamer) dus die van haar gaat lekker lang mee. Het is wel een hele rustige als ze gaat slapen moet ik zeggen.

Groetjes!

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 18:55

Onze Ferre slaapt voormiddags altijd nog in zijn park, hij slaapt dan ook wel minder lang, maar dat maakt ie dan wel weer goed met zijn namiddagdutje in zijn bedje, dan slaapt ie wel 3u aan één stuk door.

groetjes...

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 19:31
Susie

Eerst sliep Joshua in de woonkamer, maar toen dat niet meer ging in zn bedje.

Omdat hij dit niet gewend was ging dit in het begin ook niet goed, maar regelmaat is heel belangrijk. Dus na een paar keer zijn ze het al gewend en dan gaat het vaak gewoon heel goed.

Ik slaap zelf ook het liefst in mn bed, dus ik kan me voorstellen dat dat bij de kleine ook zo is. Ook al slapen ze in het begin overal, na een paar weken gaat dit weg.

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 22:29

@susie; hihihi, ik weet nog dat je enkele weekjes geleden tegen mij zei dat ik onze Ferre vroeg of laat ook wel op zijn kamertje zou leggen omdat hij anders teveel zou worden gestoord in zijn slaap, en idd na enkele dagen al heb ik jouw advies moeten volgen en nu slaapt ie snamiddags als een roosje....

Link naar deze reactie
08/04/2007 @ 08:36
Susie

Sommige baby's kunnen er lang tegen om in de woonkamer te slapen. Maar ik heb hier gemerkt dat dat al snel wegging. En wat een verbetering toen we Joshua gewoon in zn eigen bedje legde! Heerlijk gewoon.

Ik ben blij te lezen dat het voor Ferre ook werkt!

Link naar deze reactie
08/04/2007 @ 15:30
MamaMir

Ik hab Janneke altijd in haar bedje gelegd, zo is ze gewend daar te slapen en geeft dat verder geen problemen.
Kleine dutjes liet ik haar gewoon in de box, maar haar 'grote slaapjes' deed ze in d'r bed.

gr
Mir

Link naar deze reactie
08/04/2007 @ 15:51
Marleen

Je kan ook eventjes bij de kleine op de kamer kijken als het in het eigen bedje slaapt. Ik ging dan ook gerust zijn kamer opruimen als mijn kindje lag te slapen. Zo wende het evengoed aan geluid. Of stofzuigen als ik zeker was dat het diep in slaap was (natuurlijk niet als het er net in lag of er bijna uit moest)
Was hij in de box in slaapgevallen ging ik hem echter niet meer verplaatsen
Link naar deze reactie
09/04/2007 @ 09:34
elke

dus als ik het goed begrijp misschien alleen namiddag voor een grote dut in het bedje leggen???ga 't proberen alvast

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 00:21

Mijn meisje doet ook nog enkele dutjes overdag. Ik heb er ook al aan gedacht om haar 's middags in haar eigen bedje te leggen voor een dutje, maar ik ben bang dat ze dan 's nachts niet meer zal doorslapen. Zou ik het toch proberen of zou ik haar maar gewoon bij mij in de living houden overdag? Tips?

Groetjes

LEen

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 09:44
elke

Ik krijg het nog steeds niet klaar hem overdag in zijn bedje te leggen... LIgt veel liever in zijn park te soezen,al slaapt hij dan maar met stukjes... Maar hij slaapt 's nachts dan wel goed en dat is het belangrijkste

Link naar deze reactie
15/04/2007 @ 23:49

Ik heb het geprobeerd en mijn meisje slaapt nu overdag in haar bedje!!
's Morgens slaapt ze in haar park, maar na haar 2e fles (rond 12:30) leg ik haar in haar bedje en dan blijft ze daar een goed uurtje. Gisteren ging het niet zo goed, maar ze is toch zo'n 3 kwartier blijven liggen. ze heeft wel niet geslapen, maar ik had dat ook niet verwacht. Vandaag toen ik haar namiddag in haar bedje legde, was ze wonder boven wonder zo goed als onmiddellijk naar dromeland vertrokken. Ze heeft zo'n 3 kwartier geslapen en daarna is ze nog even rustig blijven liggen en ben ik haar maar gaan halen. Morgen doe ik het weer en zien wat er van komt!

Leen

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 09:29
elke

niet opgeven is dus de boodschap...zal namiddag ook proberen...

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 23:51

Hier gaat het dus echt wel goed om het dutje in haar bedje te doen. Ik leg haar na haar 2e fles in haar bedje en dan valt ze bijna onmiddellijk in slaap. De eerste dagen maar zo'n 3 kwartiertjes, maar nu de laatste 2 dagen slaapt ze toch zo'n anderhalf tot 2 uurtjes en 's nachts slaapt ze ook gewoon als voordien. Overdag merk ik wel dat ze nu zo goed als niet meer slaapt (buiten het dutje dan) af en toe valt ze wel nog even in slaap, maar dat is nooit meer dan 10 minuutjes. Ook merk ik dat ze nu veel actiever bezig
is. Komt mss ook wel omdat ze ouder aan het worden is...

En hoe lukt het daar bij jullie?

Groetjes

Leen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]