[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 10/04/2007 @ 11:17 Rebke | Mijn zoontje is nu 10 weken. En we moesten hem ook wakker maken voor zijn laatste fles. Maakten we hem niet wakker dan sliep hij gewoon door. Dus hij nam de avond voor de nacht.. Hij begint nu stilletjes voor zijn laatste fles wakker te blijven, ik doe hem dan in badje, en dan in bed, en de laatste dagen slaapt hij dan ongeveer 8u door, whoehoe! ![]() Vond het ook moeilijk, maar konden we niet veel aan doen had ik de indruk. |
| 10/04/2007 @ 12:21 Mamavan2 | Hai hai... Bij mijn zoontje maakte ik hem ook vaak wakker om 23.00 voor zn flesje... Hij werd daar erg humeurig door en helemaal uit zijn ritme, hij kwam vanaf 23 dan weer om de 3,5 uur voor een voeding. Sinds we dat niet meer deden was het een heel ander kereltje, hij sliep dan van 19 tot 6 maar was echt veel plezieriger! Hij wilde duidelijk zijn eigen ritme bepalen. Mijn dochtertje is nu 10 weken en bij haar heb ik het ook geprobeerd om haar wakker te maken, ze was dan heel huilerig en wilde niet drinken en ook niet meer slapen, gevolg is dat ik dan tot een uur of 3 op zit met een huilende baby... Nu maak ik haar niet meer wakker en zij slaapt van 19.30 tot 7uur.. Ook al een langslaper dus. Het consultatie bureau vind dat ik haar wel wakker moet maken maar mijn eigen gevoel zegt dat dit beter gaat. Mijn advies is dus, volg je eigen gevoel en probeer eens uit hoe het gaat als je je zoontje niet wakker maakt maar gewoon zijn eigen ritme laat volgen. Succes en groetjes! |
| 10/04/2007 @ 13:14 Peg | Hallo, Ik maakte mijn meisje ook wakker rond 23.00u voor het laatste flesje, maar ze was dan ook heel erg humeurig... Nu laat ik haar gewoon slapen, ze slaapt de nacht door, en 's ochtends drinkt ze dan mooi haar fles door. Volgens de pediater zou ze meer moeten drinken maar ja, als ze humeurig is wil ze toch ook niet drinken. Dus ik laat haar ook het ritme bepalen. "Slapen is eten", luidt het spreekwoord ![]() Groetjes, Peg |
| 10/04/2007 @ 13:50 | Wij hebben hetzelfde met onze dochter van (word morgen) 8 weken. rond 19.00 a 20.00 uur krijgt ze de fles en maakt dan een hele lange ruk met slapen en ook ik moet haar dan wakker maken voor de laatste avondfles, waarvan ze wel goed drinkt. Maar ze komt daarna wel gewoon na 4 uur weer. ik vraag me nu ook af of ik haar nu echt tegen 23.00/00.00 moet wakker maken of moet afwachten tot ze zelf komt. ze slaapt nog geen nachten door dus neem aan dat ze dan nu ook van zelf gaat komen.ze komt nu vaak om de 4 uur en drinkt wat zouden jullie doen..wakker maken of wachten tot ze uit zichzelf komt? |
| 10/04/2007 @ 14:03 Peg | @ Tessa Ik weet natuurlijk niet of het de goede oplossing is, maar ik zou jouw kindje het ritme laten bepalen. Als ze honger hebben worden ze wel wakker, daar moeten we niet bang voor zijn ! ![]() Groetjes, Peg |
| 10/04/2007 @ 19:58 suusje2512 | Onze kleine dame krijgt ook om 23.00 uur de laatste fles, wij moeten haar dan ook altijd wakker maken. Ze drinkt hem altijd helemaal leeg. In het begin kwam ze ook om 3 uur en vervolgens om 6 uur. Maar nu slaapt ze van 23 tot 5 uur, ik moet er wel bij zeggen dat ze regelmatig krampt 's nachts en dan geef ik haar een speentje en dan is het goed. Na 5 uur komt ze pas weer om 9 uur. Dus wij komen zelf best aan onze slaap toe. Gelukkig maar...... ![]() |
| 11/04/2007 @ 10:52 | nou ik heb het cb gebeld en zeiden dat mijn dochter beter wel wakker kon maken..kwam ik eerder de nacht door en..ze heeft doorgeslapen, wel de hele avond wakker (had overdag veel geslapen en is dan 's avonds wakker of slaapt overdag bijna niet en 's avonds als een blok) en huilend in slaap gevallen. vanmorgen om half 8 mopperde ze iets. heb haar toen de fles gedaan ivm ritme waar ik in probeer te komen met haar ben heel benieuwd hoe het verder gaat en komt ze nou nog wel? moet ik haar dan de fles nog geve? etc als iemand tips heeft.... ![]() |
| 13/04/2007 @ 12:34 suusje2512 | Bij ons is er sinds een paar dagen een omslag te merken. Misschien omdat ze weer wat ouder wordt? Ook geven we haar lactulose ipv 's ochtend 's avonds voor het slapen gaan, dan heeft ze minder last van krampjes. Nu krijgt ze rond 23.00 uur haar laatste flesje en dan komt ze weer rond 07.00 uur. Ik moet er wel bij zeggen dat ze afgelopen nacht om 5.00 uur wakker was, maar ik wist dat ze geen honger kon hebben (de twee nachten ervoor heeft ze ook 's nachts niet gegeten), en dus heb ik haar gepakt en heeft ze op mijn buik verder geslapen. Ik ook! ![]() Je moet alleen wel op het eten geven letten. Ik gaf haar voorheen 6 flessen van 135 ml, en nu nog maar 5 flessen van 165 ml. Marcel zei dat ze gisterenavond echt heel diep lag te slapen, en dan zeg ik wel enthousiast laat haar dan maar slapen, maar ja, dan heeft ze te weinig gedronken overdag en is de kans weer groot dat ze midden in de nacht komt. Dus ik heb hem gezegd om dat toch nog maar even niet te doen. De tijd dat ze langer gaat door slapen komt vanzelf wel nietwaar? groetjes |
| 13/04/2007 @ 19:33 suusje2512 | Ik geef haar iedere dag lactulose. Ze heeft namelijk ijzermedicijnen en die veroorzaken verstopping. Bovendien geef ik haar Friso Comfort. Is ook voor verstopping en krampjes. Ik denk maar zo, alle kleine beetjes helpen. |
[Reageer]

om 23:00 wakker maken

geen succes dus en overdag was ze ook veel humeuriger dan wanneer ik haar niet wakker maakte. dus hier was het zeker een succes. ze heeft wel een aantal weken die nachtvoeding gehad, maar ik vond het helemaal niet erg om het zo te doen.