< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » Ik ben ZO in de war... wie herkent dit?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
Ik ben ZO in de war... wie herkent dit?
10/04/2007 @ 12:55
elisa

Hoi allemaal,

Mag ik misschien gebruik maken van jullie deskundigheid en ervaringen?
Mijn naam is Elisa, ik ben 25. Sinds 2 jaar proberen mijn man en ik zwanger te worden, vanaf december met hulp van een fertiliteitsarts.
Uit sperma-onderzoek is gebleken dat het zaad van mijn man licht verminderd is, maar met een redelijke tot goede kans op een natuurlijke bevruchting.
Zelf had ik een verstoorde cyclus (vooral door overgewicht) ben inmiddels flink aan het afvallen en heb sinds 6 maanden een vrij normale cyclus van tussen de 28 en 32 dagen.

Op dag 15 van deze cyclus ben ik voor een folikelmeting geweest, de arts verwachtte mijn eisprong binnen 5 dagen.
Ik kan de eisprong meestal voelen: flinke buikpijn en daarna zere tepels. Die tepels blijven een ruime week pijn doen, daarna word ik dan ongesteld. Mijn luteale fase was wel altijd iets te kort, 11 of 12 dagen.

Ik heb mijn eisprong gevoeld op dag 22, dat was 23 maart.
Uitgaande van "mijn" cyclus had ik dus op 4 april (dag 34) ongesteld moeten worden, als je uitgaat van 14 dagen tussen eisprong en menstruatie op 6 april (dag 36).
Maar ik ben inmiddels 3 negatieve testen verder, en nog steeds niet ongesteld.
Ik heb de arts gebeld maar die is op vakantie, kan er maandag pas terecht.
Ondertussen word ik helemaal gek hier!
Ik dacht nl. altijd dat een luteale fase eigenlijk nooit langer dan een dag of 15 is.
Haal ik me hier iets in mijn hoofd of kan het toch zo zijn, ondanks de negatieve testen?

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden: ik ben echt ontzettend in de war en nerveus!Moest het blijkbaar even van me afschrijven!
Ik hoop dat jullie me willen laten weten wat jullie ervan denken!

Groetjes,

Elisa
Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 14:26
Lisette

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Elisa,

Allereerst hou je rustig meid. Als je je druk maakt kan je ongesteldheid daardoor uitblijven. Het kan dat je negatieve testen krijgt en je toch zwanger bent. Dan test je gewoon later positief dan andere. Het ligt eraan hoeveel hcg je afgeeft. En het kan wel even duren bij sommige voor je genoeg afgeeft. Maar het kan ook zoals ik hierboven zei doordat je je druk maakt dat je ongesteldheid niet doorkomt. Dus probeer je wat te relaxen. Heb je al matcare testen geprobeerd (http://www.matcare.nl)? Die kunnen 4 dagen voor je NOD al positief testen.

Heel veel sterkte meid. Ik hoop voor jou dat het raak is deze keer. Wat zegt je gevoel? Je kan het vaak toch wel een beetje aanvoelen.

Liefs
Lisette

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]