< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » net zwanger van tweeling?!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
net zwanger van tweeling?!
05/09/2008 @ 12:13
delilah first

Online Status Bekijk profiel
Marina;

Hier

6 uur op; fles 240 + 8 en soms boterham in stukjes op tafel om zelf te happen
730 weer naar bed tot
900 weer op en in de box
1000 fruithap 200 gram
1130 naar bed tot
1230-1300 dan groente 250 gram
1500 naar bed; maar meesta willen ze dit niet!!
1530 boterham met diksap
1800 fles 210 + 7, circa 1900 naar bed

Weet ook niet goed wat te veranderen... wil ze langzaam met de pot mee laten eten, iig rond 18 uur, maarrrr ze zijn al zo vroeg op (ivm KDV) en dan gaat er natuurlijk geen fles meer achteraan (de vraag is of dat erg is natuurlijk). Ik lees in de boeken dat ze naar 3 hoofdmaaltijden gaan en geen flessen meer van 9-12 maanden??

Kunnen jullie ook wat over het slapen/kleden zeggen?

bedankt!!!

[Laatst gewijzigd door delilah first - 05/09/2008 @ 12:39] - Link naar deze reactie
Gisteren @ 09:25
Tessa

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik probeer me even te herrineren hoe ons schema'tje er ongeveer uitzag op 10 maanden.

08.00h : opstaan en flesje
9.30h - 10.00h : slapen
11.30h - 12.00h : warme maaltijd
13.30h-14.00h : slapen
15.30h-16.00h : fruitpap
18.45h : flesje en gaan slapen

Tussendoor kregen ze ook al wel eens een koekje of platte kaasje.

Link naar deze reactie
Gisteren @ 11:53
delilah first

hey tessa; en krijgen de meiden nu nog een fles? Wanneer ben je daarmee gestopt? dank je...

Link naar deze reactie
Gisteren @ 12:22
Tessa

Ja nu krijgen de meisjes nog steeds een flesje.'s Morgens en 's avonds een flesje van ongeveer 270ml volle melk (krijgen ze vanaf hun 1 jaar)

Link naar deze reactie
Vandaag @ 08:36
marientje

Delilah, ik weet niet wat je precies wilt weten over het kleden, maar qua bed doe ik het als volgt:

Lauran en Sanne hebben alleen een hoeslaken om het matras en een deken in bed. Met lakentjes ben ik gestopt nadat ik er 1tje om Sanne heen gewikkeld vond... Ik zag alleen nog 2 beentjes.

In de zomer hadden ze alleen een romper aan in bed en nu dragen ze allebei een pyama en ligt Sanne in een slaapzak, omdat ze anders gaat staan in bed. Als het wat kouder wordt trek ik Lauran ook een slaapzak aan.

De kleintjes zijn hier nog steeds aan het snotteren en Lauran heeft nog flink last van zijn oortjes. (Rechts is toch mee gaan doen..)
Ik heb met de huisarts overlegt en hij mag als hij echt pijn heeft 2 zetpillen van 125mg. (Hij is ook al 11kg..)
Ik ben zelf ook allesbehalve fit, spierpijn en vooral moe. Hopelijk gaat het virus nu snel weg!

Groetjes,
Marina

Link naar deze reactie
Vandaag @ 08:54
L.

over die flesjs
hier krijgen ze ook nog flesjes, 270 maar wel nog met poeder. onze kinderarts zei dat dat geen kwaad kon om dat te geven tot 18 maand...
dus we geven ze nog met poeder.
en vanaf dan wordt het volle melk
onze oudste drinkt nog steeds een beker smorgens en savonds maar wel dus geen fles meer

Link naar deze reactie
Vandaag @ 16:18
Vicky

Hey,

De eerste schoolweek heb ik al 'overleefd'. Nu moet ik dit jaar niet echt klagen, hoor. Ik heb maar 1 klas die ik zal moeten temmen. En ik zie hen maar 2u op een week. De uurroosters zijn wat veranderd en zijn nu zo goed als definitief. Ik heb dit jaar héél veel geluk: ik ben de maandag een volledige dag thuis. Daarbij komt dan nog de woensdagnamiddag en zo heb ik voldoende tijd om het huishouden wat bij te benen.

Ik heb nu een ideale mix van overdag tienermeisjes (15-16 jaar) en 's avonds mijn drie kleine mannen.

Zo ziet het schema er ongeveer uit als ze tijdens de week naar de dagmoeder gaan. In het weekend is het schema veel losser.
07.00h : opstaan, flesje (210cc en 7 schepjes) en boterhammetje met smeerkaas
9.30h - 11.00h : slapen
11.30h : groentenpapje (150 gr) en beetje water
13.00h - 15.00h : slapen
15.30h : fruitpapje (150 gr) en beetje water
18.30h - 20.00h : slapen
20.00h : flesje (210cc en 7 schepjes)
20.30h - 7.00h : slapen

Ik vind dit nu een heel moeilijke periode om te weten wat je moet leggen van dekentjes in hun bedje. Overdag als het heel warm is: een lakentje. Anders een dekentje. En als het een koude nacht wordt, leg ik er al een donsdekentje in. Het is dus constant wisselen van beddegoed.

Voorlopig slapen ze in hun body en een licht pyjama. Ik zal naar de winter toe een slaapzak gaan gebruiken, want zullen tegen dan wel beginnen rechtstaan in hun bedje. Het is ook handig als ze zich eens blootsmijten. Daarin zijn Jasper en Mathijs kampioen.

Groetjes, Vicky

Link naar deze reactie
Vandaag @ 16:19
Tessa

Die van mij waren rond hun 9 a 10 maanden hun pap beu.Dan heb ik die eerste groeimelk van Bambix eens geprobeerd (mag vanaf 8mnd) en die dronken ze wel! En sinds hun 1 jaar gewoon volle melk met vanillevlokken er in.Scheelt ook een hoop in centjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]