< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Zuig behoefte????

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Zuig behoefte????
10/04/2007 @ 22:56
Niki

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,
mijn zoon is 10 dagen oud en iedere keer na het eten gaat ie op zijn handjes zuigen...Hij krijgt eerste borst en daarna fles(bijvoeding),hij laat altijd beetje in fles over en dan als ie gaat slapen gaat ie op zijn handjes zuigen..
Als ik hem oppak dan zoekt ie meteen naar borst en als ik die geef dan pakt hij mijn tepel en valt meteen in slaap...
HELP....WEET NIET WAT IK MOET DOEN....
Is dat normaal dat ie zoveel zuigbehoefte heeft???
Verder doet hij het goed en hij komt ongeveer 60 gram per dag aan...
Graag reactie
Niki

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 06:57
Tijgertje

Online Status Bekijk profiel
Zo'n "zuigbehoefte" geeft ook genot aan je kindje he. Daarom zuigen ze bv. ook zo graag op een tutje, hun eigen vingers... Ze vinden het ook gewoon leuk. Je zoontje heeft blijkbaar dan toch geen honger meer, want als je hem aanlegt na de voedingen valt hij meteen in slaap. Misschien proberen om een tutje te geven? Maar weet natuurlijk niet hoe je daar tegenvover staat en of hij het wil... Succes!

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 09:21
lianne

Online Status Stuur bericht
Noah heeft ook een enorme zuigbehoefte, daarom geven wij hem ook een speen, werkt goed hoor. Hij sabbelt ook nog wel op zijn handjes, maar dat geeft niet.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 09:30
Anneke

Mijn zoontje heeft dat ook. We waren eerst van plan om hem geen tutje te geven maar hebben ons al bedacht op dag 2 in het ziekenhuis . Ik moet wel zeggen dat die zuigbehoefte vermindert. De eerste 2 a 3 weken kon hij bijna niet zonder tut in slaap vallen maar dat is sinds zijn derde week al veel beter. Nu (5 weken oud) slaapt hij 's nachts zonder tut (overdag staan we nog niet zo ver )
En bij ons geen sprake van tepel-speenverwarring maar dit hangt af van baby tot baby.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 09:34

ja,

zuigebeofte hebben ze zo erg tot ongeveer 6 maanden. dan neemt het wat af. magali vindt het ook heel fijn om na haar fles nog even door te sabbelen op haar handje of haar speen. een speentje is ook snel in huis gekomen hier.
het zou wel invloed hebben op de borstvoeding, maar onze kraamhulp vertelde dat ze dat nog nooit in de praktijk had gemerkt dusss... gewoon doen denk ik dan.

groetjes trui

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 09:46
Veerle

Inderdaad heel normaal hoor. Het ene kindje heeft al een grotere zuigebehoefte dan het andere. Onze Achiel had dat ook. De eerste dagen in het ziekenhuis had hij krabwantjes aan. Die waren steeds kleddernat omdat hij ze constant in z'n mondje stak. Overdag is er ook altijd een tutje in de buurt, maar 's nachts niet. Hij heeft het nodig om in te slapen, maar vaak ligt het dan vijf minuten later naast hem. Hij zit ook de hele tijd met zijn vingers in de mond, zo erg zelfs dat het vel van zijn duimpje niet al te mooi is (rood en kloofjes). Maar het allerleukste om op te sabbelen is natuurlijk een vinger van mama!

GReetz
Veerle.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 09:49
Susie

Hier heeft hij al snel zijn duimpje gevonden. Zoooo schattig om te zien.
Maar verder is alles favoriet om in zn mond te stoppen, allebei zn handjes tegelijk, 1 hele hand, een tetradoek, zn poppetje, 1 hand met mama's hand.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 11:03
k'tje

Een vriendin van mij gaf ook bv. En als hun zoontje huilde, zocht hij ook steeds de borst weer op, maar dronk niet écht (meer sabbelen en in slaap vallen). Haar man was eigenlijk radicaal tégen een tutje. Maar duimen deed hun zoontje niet. Hij viel in slaap bij mama, werd dan in bed gelegd en was binnen de kortste keren weer wakker. En dan begon het hele zootje opnieuw.
Ik heb hem dan ook gezegd dat sommige kinderen nu eenmaal een grotere zuigbehoefte hebben dan anderen en uiteindelijk mocht het tutje toch boven komen. Hun zoontje had nog nooit zo goed geslapen!
Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 12:53
Nemo

Online Status
Hier idem. Ook mijn dochter had een grote zuigbehoefte. Je borsten zijn nu eenmaal geen tutje. Na 2 dagen ook hier een tutje boven gehaald en ze was veel meer tevreden. Je moet toch zorgen dat je tepels niet open komen te liggen...

Nemo
Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 15:18
Eef

Hey, Mijn zoontje deed net hetzelfde. Daarom hebben we na de 2e dag een tutje aangeboden. Nu doet hij dt nog steeds. De borstvoeding is gestopt (enkel nog bij krmpjes of om te troosten), maar na zijn flesje zuigt hij nog steeds aan zijn tut of zijn even hangt er van af. Ik denk n og steeds regelmatig dat hij dan nog honger heeft en leg hem dan aan. Hij sabbelt dan even aan mijn tepel en valt in slaap. Dan leg ik hem in zijn bedje met tutje en valt hij terug in slaap. 's nachts heeft hij geen tutje nodig (oef dan moet ik er niet uit om die tut weer in zijn mond te stoppen) blin
k
Hopelijk heb je er iets aan. Groetjes Eef

Link naar deze reactie
13/04/2007 @ 15:11
elke

heb dit ook gehad vanaf hij enkele dagen oud was zelfs. Was ook niet van de honger, maar zuigbehoefte. Ik wou eerst absoluut geen tutje geven, omdat ik bang was voor zuigverwarring, dus was ik om het uur aan het voeden... Maar uiteindelijk ging er daar bijna aan ten onder en op aanraden van de vroedvrouw ben ik begonnen met eerst een vinger te geven en daarna een tutje... Dit heeft in ieder geval zijn nut. En als ie echt nog honger heeft, dan merk je het wel, want dan spuwt die van ons zijn tut uit en neemt ie ook geen vinger...

Link naar deze reactie
14/04/2007 @ 07:52
MamaMir

JAnneke had op dag 2 al zoveel zuigbehoefte dat ze direct al aan de speen zat...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]