Hallo Melopee,
Lijkt me inderdaad vermoeiend ! Heb je al eens geprobeerd om hem in te bakeren ? Hem heel stevig in zijn lakentje en eventueel dekentje onderstoppen. Soms hebben jonge baby's (en ik denk zeker baby'tjes die te vroeg zijn geboren) problemen met de plotselinge ruimte die ze krijgen. In de baarmoeder hebben ze immers weinig plaats, en vaak voelen ze zich buiten de baarmoeder ook meer geborgen wanneer ze weinig bewegingsruimte hebben.
Toen ik bevallen was van Jarne, huilde hij de eerst nacht ook heel veel. Toen hebben ze hem in het ziekenhuis ook stevig ingebakerd en dat hielp wel.
Verder weet ik ook dat er een soort knuffel bestaat die de geluiden van de baarmoeder nabootst. Het is een beer, die je dan bij hen in bed legt. Het schijnt enorm geruststellend te werken. Ik weet wel niet hoe die knuffel precies heet. MAar misschien ook de moeite om te proberen ... Je moet bedenken dat hij eigenlijk 4 weken te kort bij jou is geweest, en misschien mist hij dat intense contact nog te veel. Dat kan verklaren waarom hij wel onmiddellijk stopt met huilen als je hem aanraakt of vastneemt.
En wees gerust, verwennen kan je hem op deze leeftijd echt nog niet ! In tegendeel, het is voor hem heel belangrijk dat er wel regelmatig gereageerd wordt op zijn gehuil, om een gezonde hechting te kunnen ontwikkelen (sorry, ben psychologe van opleiding, af en toe komt dat wel eens bovenpiepen in mijn mailtjes ...

).
Ik hoop in ieder geval dat het binnenkort betert voor jullie ! Want dit is op lange termijn niet echt vol te houden, denk ik. Probeer in ieder geval ook overdag wat te rusten wanneer Dante ook slaapt !
Veel sterkte en geniet van jullie ventje !
bollie