< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Niet willen slapen overdag

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Niet willen slapen overdag
18/04/2007 @ 13:54
sophie26

Online Status Bekijk profiel
Hier zijn we meteen vanaf dag 1 begonnen met regelmaat en structuur, dus ons meisje is het al helemaal gewend nu.

Als ik boodschappen moet doen, of wil gaan wandelen, ga ik meteen na haar voeding, ze valt dan na een half uurtje in slaap in de kinderwagen. Dat half uurtje kijkt ze lekker rond en dat geldt dan als haar "activiteit" ipv in de box naar haar boekje of mobieltje kijken.

Als ik op bezoek ga bij mijn moeder, is dat meestal voor een hele middag en dut ze gewoon daar. Het is geen probleem, zolang ze ergens een rustig plekje heeft om tot rust te komen.

Als ik es een hele dag met haar weg ben, zorg ik wel dat ik de 2 dagen daarna met haar thuis blijf, zodat ze alle indrukken kan verwerken.

Dit merk je vanzelf wel hoor, elk kind is anders en heeft andere behoeften, maar als je goed op de signalen let, is het niet zo moeilijk om je eraan aan te passen.

Sophie
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 20:04
fatos

Online Status Stuur bericht
Wandelen doe ik ook nadat ze wakker is geworden en haar voeding heeft gekregen. Ze kijkt dan lekker rond, maar toen ze nog jonger was viel ze gelijk in slaap als ik weg ging. Mijn probleem was/is dat ze niet zo goed slaapt als ze niet in haar eigen bedje ligt. Ergens anders doet ze alleen hazeslaapjes, dus probeer ik zoveel mogelijk alles tussen haar slaapjes te doen.

Ik zorg ook altijd voor een dagje rust als we een drukke week hebben.

Luckey, waarom blijf je niet even bij je zoontje in de kamer, zodat je ziet wat hij in de tussentijd doet. Zorg er alleen wel voor dat hij jou niet ziet. Als je dat weet kan je ook beter oplossingen verzinnen.

Succes allemaal!

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 20:04
fatos

Wandelen doe ik ook nadat ze wakker is geworden en haar voeding heeft gekregen. Ze kijkt dan lekker rond, maar toen ze nog jonger was viel ze gelijk in slaap als ik weg ging. Mijn probleem was/is dat ze niet zo goed slaapt als ze niet in haar eigen bedje ligt. Ergens anders doet ze alleen hazeslaapjes, dus probeer ik zoveel mogelijk alles tussen haar slaapjes te doen.

Ik zorg ook altijd voor een dagje rust als we een drukke week hebben.

Luckey, waarom blijf je niet even bij je zoontje in de kamer, zodat je ziet wat hij in de tussentijd doet. Zorg er alleen wel voor dat hij jou niet ziet. Als je dat weet kan je ook beter oplossingen verzinnen.

Succes allemaal!

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:20

hoi hoi

fatos: dat zou een oplossing kunnen zijn, maar zijn kamer is nietzo groot dus ik zou me echt achter de commode moeten verstoppen... werkt niet echt denk ik.
ik denk dat ik maar vanachter de deur moet gaan loeren...

maar even een stom vraagje....
oudere kinderen gaan zich in de ogen wrijven als ze moe zijn...
hoe laten babyjes van 5 weken dat merken (behalve gapen)
ik moet bij sem eens opletten hoe hij het laat merken,maar ik vroeg het me gewoon even af??

groetjes Luckey
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 11:03
sophie26

Online Status Bekijk profiel
Lena wrijft ook in de oogjes, geeuwt, krijgt een "glazige blik", wordt wat roder in het gezichtje, enz...
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 12:17
minika

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Hoi,

Ben vandaag voor de eerste prikjes geweest. Vond het echt verschrikkelijk 2 van die prikjes in die kleine beentjes!! Ze was wel goed gegroeid 4495 gram. Op dit moment ligt ze lekker in de draagzak bij me te slapen!

Als noa moe wordt begint ze echt veel te gapen en wordt ze hangerig. Maar het is een echt vechtertje tegen de slaap.

mieke

(nieuwe foto's op profiel)

[Laatst gewijzigd door minika - 19/04/2007 @ 12:26] - Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 15:54
minika

Iemand tips tegen de pijn, want ze heeft echt onwijs veel last van de spuiten...

Mieke

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 15:54
fatos

Is bij ieder kind verschillend, maar Sera laat al vanaf het begin zien dat ze slaap heeft doordat ze gaapt, rode ogen krijgt en ze hangerig/huilerig wordt.

Die prikjes zijn vreselijk

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 16:21
Eva

Online Status
Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat dit niet nodig was maar het schijnt te helpen als je de plek nat houdt bijvoorbeeld dmv een natte zakdoek. Succes!!

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 16:23
Eva

Online Status
Haha, lachen, ik zie dat ik wel erg veel overtijd ben

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 16:47
minika

thanks

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 16:56
fatos

De plekjes waar ze geprikt hebben heel goed wrijven/masseren zodat de vloeistof goed verspreidt. Verder mag je echt gewoon een zetpil geven.

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 21:30

En als je kindje koorts heeft een natte doek met gewoon keukenazijn (geen schoonmaak azijn) even op de kuiten houden. Dat schijnt de koorts te verlagen.

En inderdaad een zetpilletje van 60 mg geven dat doet wonderen.

Mijn zoontje heeft ook veel pijn gehad met zijn prikjes met wat verhoging erbij maar echt morgen gaat het een stuk beter.

Succes. Annelies
Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 08:16
Susie

Topic omhoog..

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]