< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Niet meer doorslapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Niet meer doorslapen
18/04/2007 @ 09:47
sokje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey dames,

Onze Milo sliep al twee weken door. Ik weet dat we daarmee geluk hadden en dat dit eigenlijk nog niet moest. Maar nu de laatste drie dagen slaapt hij dus niet meer door. We leggen hem in zijn bedje om 23 uur ongeveer en nu wordt hij steeds wakker om 4.30-5 uur. Ik geef hem dan altijd een flesje. Ik geef flesvoeding trouwens. Nu vroeg ik mij af wat ik moest doen. Moet ik hem gewoon een tutje gaan geven en zijn pap uitstellen of moet ik eraan toegeven en hem dan zijn flesje geven. Het is zo dat ik volgende week terug begin te werken en dan zou hij uit zijn bedje moeten rond half zeven-zeven uur. Het zou ambetant zijn als hij dan nog steeds wilt eten om 5 uur, omdat ik hem dan moet wakker maken en dat hij dan wel heel kort heeft geslapen. Wie weet raad?

groetjes, sokje

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 09:53
sophie26

Online Status Bekijk profiel
Hoi sokje,

Kan het zijn dat je kindje honger heeft? Misschien is het tijd om de hoeveelheid voeding te verhogen?

Lena is ongeveer even oud, 8 weken dus en dan hebben ze een groeispurtje. Lena is deze week van 5 x 150 ml naar 5 x 180 ml gegaan en heeft afgelopen nacht voor het eerst doorgeslapen!

Sophie
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 10:27
sokje

Milo krijgt nu al 5 x 180ml en die drinkt hij meestal niet helemaal leeg. Ik kan dus zeker niet meer verhogen, want dan zou hij te veel drinken.
Proficiat aan Lena dat ze heeft doorgeslapen!

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 10:57
sofie

Hallo Sokje,

Je kan proberen om zijn laatste fles eens in te dikken zodat hij meer verzadigd is en hopelijk een uurtje langer kan slapen. Het zal voor hem volgende week zowiezo een hele aanpassing zijn als je opnieuw gaat werken, misschien gaat hij dan zijn volledige eetschema weer omgooien.
Die eerste maanden vond ik dat het meest vermoeinde van alles, mijn dochter was en is nog steeds een geweldige eter. Die eertse maanden waren op dit gebied een hel, tot ze groentepap kreeg op 3 maanden en toen kreeg ze eindelijk een 'vast' voedingsschema.

Nog even doorbijten dus want hij is tenslotte nog geen 2 maanden. Het belangrijkste is dat je luistert naar je kind, ik heb op 2 maanden ook geprobeerd om het schema van K&G toe te passen maar toen was ik nog verder van huis

Veel succes,
Sofie
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 13:52
sophie26

Online Status Bekijk profiel
Tja, dan zal het wellicht gewoon het sprongetje zijn, waardoor ze een heleboel nieuwe indrukken te verwerken krijgt. Ik zou gewoon je routine aanhouden, dikke kans dat het over enkele dagen gewoon weer in de plooi valt.

Sophie
[Laatst gewijzigd door sophie26 - 18/04/2007 @ 13:56] - Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 16:04
sokje

Ik moet al elke fles indikken vanwege reflux en krampjes. Ik durf ze dan ook niet goed dikmaken. Enfin, ik zal inderdaad maar gewoon afwachten en misschien gaat het wel over na een paar dagen. En anders zal ik het wel aan kind en gezin vragen, want daar moet ik dinsdag naartoe. Bedankt voor de tips!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]