< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » badolie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
18/04/2007 @ 09:53
Anja

Ik zat er aan te denken om nog even in bad te gaan om te weeen op te vangen en me proberen zoveel mogelijk te ontspannen. Nu houd ik onzettend veel van badolie , massageolie en geurolie. Zou het kwaad kunnen om lavendelolie in bad te doen tijdens te weeen ?
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 10:14
Jedi

Online Status Stuur bericht
Absoluut niet!
Dat is zelfs een aanrader. Je kan je beter ontspannen en je weeën zéér goed opvangen! Ik heb dat ook gedaan, maar dan wat etherische oliën in dode zeezout. Geen enkel probleem. Evht doen! Je gaat er een goede ervaring mee hebben. Geniet ervan.
Zéér vlotte bevalling toegewenst
Liefs Jedi

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 10:14
Jedi

Ben je nu in arbeid?

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 12:25
Anja

nee nog niet ben vandaag 35 weken, maar ben geestelijk al 6 keer bevallen haha. Ben me al helemaal aan het voorbereiden. Bedankt voor je reactie trouwens ik hoop dat het het dan idd wat vlotter verloopt. Kan het ook geen kwaad als je al opening hebt ? groetjes
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 12:31
Jedi

Nee zeker niet. Als je vliezen nog niet gebroken zijn, dan beschermen die je baby, maar zelfs dan nog. Mijn zoontje is in dat bad geboren en hij heeft er de eerste twee dagen naar geroken. Dat dode zeezout waar ik van sprak is desinfecterend en goed voor je bloedsomloop. De etherische oliën die ik heb gebruikt waren voor een weeënmassageolie en in bad deed ik er extra lavandel en roos bij. Het is goed dat je je er mentaal op voorbereid, dan maak je jezelf klaar om te bevallen en dan ga je het zéker aankunnen zonder epidurale. Is dit je eerste kindje? Ga je in het ziekenhuis bevallen? Weet je al wat het gaat worden, jongen of meisje? Nog een dikke maand en je hebt je kindje in je armen, zalig he.
Liefs jedi

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 14:40
Davina

Jedi,
waar haalde je die massage-olie?
Hoe deed je dat met dat badzout?
Ik moet nog lang niet bevallen, maar ik ben mij aan het voorbereiden en wil zonder epidurale bevallen. Ik zoek nu wat manieren om de pijn wat beter te doorstaan.

groetjes
Davina

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 14:56
Anja

Bedankt Jedi . het is mn tweede kindje, bij mn eerste kindje was ik totaal niet voorbereid en duurde verschrikkelijk lang, het ging moeizaam. Uiteindelijk kreeg ik epidurale. Ik ga wel in het ziekenhuis bevallen dus hopelijk kan ik daar op mn gemakje mn bad met olien nemen. Ik hoop dat ze dat toelaten
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 11:41
Jedi

Hallo,

Anja, het beste wat je dan kan doen is die mogelijkheid bespreken met je gyn, want niet in alle ziekenhuizen kan je in bad. Als je dat niet in het ziekenhuis kan, dan is er nog altijd de mogelijkheid om een deel van de arbeid thuis op te vangen.

Wat dat zout en de oliën betreft kan je niet kant en klaar kopen. Ik heb een boek over zwangerschap en geboorte die geschreven is door een duitse vroedvrouw en dat boek gaat eigenlijk over een begeleiding op basis van kruidengeneeskunde, aromatherapie en homeopathie. Daaruit heb ik zelf een weeënmassageolie en wondgenezingszout (voor de kraamtijd) gemengd. Ik heb ook zwangerschapsthee gemaakt van kruiden die me heel goed heeft ondersteunt zowel fysiek als hormonaal. Ik heb daar zeer goede ervaringen mee. Zelfs nu nog drink ik er alle dagen van.
Voor de weeënolie neem je 50ml jojobaolie en doet daarin 3druppels scharlei, 4dr.ylang ylang, 4dr.jasmijn en 4dr. roos of rozenhout. Voor bevallingszout neem je 250g doode zeezout, een eetlepel weeënolie en 10druppels lavandel. Daar heb ik voor mezelf nog 5 druppels rozenhout bijgedaan. Dit moet je hormonale situatie ondersteunen en je vertrouwen geven in de bevalling. Dat zout doe je gewoon in je bad en je hebt niet alleen een heerlijke geur, maar je hebt er psychisch ook baat bij.
Heel belangrijk is dat je jezelf er op insteld: "Ik ga bevallen, het gaat pijn doen, maar ik kan dat aan." Je zorgt er zo eigenlijk voor dat je er met je hoofd bij bent. Verwelkom je weeën en besef dat zij er zijn om jouw baby eruit te krijgen, zo ga je ze beschouwen als noodzakelijk, natuurlijk en ervaar je de pijn als een goed teken en kan je ze aan.
Ik hoop dat je hier wat mee kan doen. Als je meer info wil over de thee en het zout zeg je het maar.
Liefs Jedi

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 13:27
Anja

hoi Jedi, ik ben hier zeer zeker mee geholpen, ik denk (hoop) ook dat als je je geestelijk voorbereid en de pijn accepteert dat het dan ook vlotter verloopt. Wat de thee en het zout betreft waar kan ik dat kopen? Ben wel heel benieuwd heb er wel vertrouwen in. Ik las dat ze er ook nog een speciale olie bestaat om het inscheuren tegen te gaan.In ieder geval ontzettend bedankt liefs Anja
Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 13:56
Jedi

Hoi Anja,

Of de bevalling vlot verloopt hangt zeker af van je ingesteldheid. De bevalling van mijn dochtertje verliep vlot maar heeft wel 8u geduurd. Dus als je zelf vind dat dat te lang is om vlot te noemen, tja dan ligt dat bij jezelf.(de weeën waren wel 2u stilgevallen, dus heb egenlijk de vk te vroeg gebeld)
De kruiden voor de zwangerschapsthee en het zout kan je halen in een natuurwinkel of kruidenier. Maar je moet alles wel zelf mengen. Zal ik erbij zetten waarvoor elk kruid goed is? Ik heb 50g van elk genomen en alles bij elkaar kostte nog geen 5euro denk ik.
Vrouwenmantel ter ondersteuning van je hormonale situatie.
Frambozenblaadjes om de spieren te ontspannen, vooral die van het kleine bekken. Ook de stofwisseling in zijn geheel wordt ondersteund en het uitscheidingsproces via de darmen wordt geprikkeld door frambozenblad.
Brandnetel en Heermoes prikkelen de nierfunctie.
Brandnetels verbeteren de ijzeropname in het bloed, vooral als er een paar citroendruppeltjes worden toegevoegd.
Sint-janskruid versterkt de zenuwen.
Melisseblad werkt kalmerend.
Duizendblad is goed voor de bloedstolling, voor bij de bevalling.
Je mengt de kruiden in één zak (misschien doet de kruidenier dat wel voor je) doet een thee-eitje vol en laat dit niet langer dan 10min trekken in 1l water(anders wordt hij te sterk) en drinkt niet meer dan 3 kopjes per dag, zoet naar smaak en doe er een paardruppels citroensap bij (voor je ijzeropname he).

Dat zout staat hierboven al vermeld dacht ik. ook dat koop je voor ong 6,50 euro/kg bij de kruidenier evenals de etherische oliën.
Als je ook de mengeling voor het wondgenezingszout wil dan zeg je het maar. Ik heb mij daarmee gespoeld tijdens mn eerste kraamweek.
Alstublieft.
Khoop dat je er wat aan uit kan.
Liefs Jedi

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 18:08
Davina

Jedi,

Ik ga jou 'recepten' zeker noteren. Ik dacht dat Sint Janskruid niet mocht tijdens de zwangerschap. Maar dat zal waarschijnlijk ook afhangen van de dosering.
Kan je de gegevens van de boek ook geven. Is het nog te verkrijgen in de boekhandel? Ik denk dat ik dat dan maar eens in huis ga halen.

Anja,
succes met de bevalling! Laat maar weten hoe de olie heeft geholpen! Ik weet niet veel, maar ik weet wel dat er perineum-massage olie is voor het inscheuren. Je moet dat inmasseren op voorhand. Weleda heeft er zo. Was je vorige keer erg gescheurd of geknipt?

groetjes
Davina

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 19:54
Jedi

Ja dat klopt Weleda heeft kant en klare perineummassageolie. In mijn beok staat ook olie om zelf te mengen. Ik heb zelf de zwangerschapsolie van Weleda gebruikt. Het boek heet: Zwangerschap, geboorte en eerste maanden met uw baby met tal van natuurlijke tips en raadgevingen uit de homeopathie, aromatherapie en plantengeneeskunde van ingeborg stadelmann
goeie avond nog.
Liefs Jedi

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 11:21
Jedi

Sint janskruid en frambozenblad mogen inderdaad de eerte drie maanden niet gebruikt worden. Daarom mag je met de thee pas beginnen vanaf het tweede trimester van de zwangerschap. Mijn baarmoeder reageerde heel sterk op de thee, vooral het frambozenblad dan. Ik mocht er pas mee beginnen vanaf mijn 36ste week. Mijn lichaam reageerde zo fel op de thee komt omdat ik al heel mijn leven homeopathie gebruik en andere natuurlijke middelen.
Liefs

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]