< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » tutje i.p.v. nachtvoedig

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
tutje i.p.v. nachtvoedig
18/04/2007 @ 11:01
katje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

ik ghoorde dat het helpt om je kindje 's nachts een tutje of een flesje water te geven i.p.v. een nachtvoeding.
Zo zouden ze sneller doorslapen.

Wat is jullie ervaring hier mee?
Slapen ze dan door? Doe ik haar dan geen tekort?
Moet je die eerste nachten dan vaak opstaan om dat tutje terug te geven? Moet ik haar dan in slaap wiegen? Geef ik best een tutje of een flesje water? ...

Je ziet het. Ik heb veel vragen. Wie heeft de mogelijke antwoorden?

Alvast bedankt,

Katje.

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 11:45
sanne

Hallo

Ik zie dat je kindje een maand oud is, ik denk dat ik dat nog iets te jong vind om een nachtvoeding over te slaan. Mijn zoontje had ik vanaf 3 maanden inderdaad zijn speentje gegeven ipv een nachtvoeding, en dat werkte inderdaad. Alleen in het begin moest ik steeds vaker zijn speentje geven s nachts, maar nu is het 1x dat ie voor speentje komt en dat is meestal rond 05.00, het heeft voor mijn zoontje lang geduurt eer hij doorslaapt, nu is hij bijna 8 maanden (nog 10 dagen) en slaapt nu goed 's nachts , ik doe hem 20u 'savonds in bad, slaapzakje aan, flesje en slapen maar. nou moet ik zeggen dat hij sinds hij het slaapzakje heeft rustiger slaapt. ik doe hem alleen voor de nacht aan, anders word hij wakker omdat hij hij naar boven is gekropen en het koud krijgt.
Groetjes

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 11:56

hoi katje,

ik denk dat jouw kindje idd ook nog wat jong is om de nachtvoeding over te slaan! Ze geven zelf wel aan als ze zonder kunnen hoor!
Onze Ferre begon 's nachts beter te slapen als ik afkolfde en de laatste voeding in een flesje gaf. Dan wisten we zeker dat zijn buikje gevuld was.
Stilaan werd ie vanzelf steeds later wakker en sinds enkele weekjes laten we zijn voeding van 22u ook weg en nu slaapt ie al lekker van 18u à 19u tot 7u à 7u30.

Mijn 'ervaring' is dat je het echt niet kan forceren hoor!
En een tutje kreeg onze Ferre 's nachts niet, wij hadden daar schrik voor.
Nu heeft ie lekker zijn duimpje gevonden waardoor hij ook is beginnen doorslapen....

Geef je baby haar tijd! Ze is nog maar een maand oud en heeft op die maand tijd al superveel moeten leren!

Groetjes

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 13:40
jessy

hallo katje,

Eline was 4 weken toen ik ben gestopt met nachtvoeding.
haar schema was toen 6u, 10u, 14u, 18u, 22u, 2u. zij werd altijd rond 2u wakker om te eten. dus ik zette mijn wekker niet. tot ik op een nacht wakker werd van Eline omdat ze honger had. toen ik op de klok keek zag ik dat het 4u30 was. om 6u was haar volgende voeding. dus maar anderhalf uur. dus heb toen haar tutje gegeven. ze is toen rustig in slaap gevallen. om na een half uurtje toch weer wakker te worden. weer haar tutje gegeven en toen heeft ze geslapen tot 6u. sindsdien heeft Eline geen nachtvoeding meer gehad.

veel succes
jessy

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 16:05
Chrissy

Hoi,

Het hangt heel erg van je kindje af. David heeft tot 9 maand een nachtvoeding gehad, water geven of verdunde flesvoeding geven of een tutje geven hielp allemaal niet. Ik heb dat allemaal maar 1 keer geprobeerd, het was duidelijk dat hij gewoon nog honger had. Hij is ook een beer van een kind, dus hij had het gewoon nodig. En dat was voor mij belangrijker dan mijn eigen nachtrust, dus ik heb hem gewoon een volle fles nachtvoeding gegeven tot hij er niet meer om kwam. Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit, je merkt vanzelf wel of je kindje echt honger heeft. Ik liet David in ieder geval nooit lang huilen, hij dronk altijd zo'n 200ml hongerig op, dus dat was duidelijk .

Chrissy

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 21:24
nieke

Hey,

je kan eens proberen het tutje te geven. Je merkt dan zelf wel of ze daarmee tevreden is. Janna sliep heel snel door, en vroeg dan terug nachtvoeding. Na enkele dagen, gaf ik haar tutje om eens te testen en daar was ze nog tot 's morgens zoet mee. Als ze echt honger zou gehad hebben, had je het wel gehoord. Met 6 weken sliep Janna ongeveer van 0u tot 7u (volledig borstvoeding), dus het kan wel.
Als ze 's avonds ging slapen, gaven we ook haar tutje en dat ben ik wel blijven geven tot ze sliep. Haar laten wenen was geen optie, het haalde toch niets uit. Dus wel soms tot 15 maal toe terug je bed uit voor die tut, maar meestal kwamen we er met 7 keer vanaf. Ook dat beterde vrij snel (nu klagen we al als we twee keertjes terug moeten voor haar tutje )

Groetjes

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 22:36
katje

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik dacht dit te doen wanneer ze twee manden is. Dat is volgende week. Maar misschien moet ik wat langer wachten.

Bij Ine (miojn andere dochter) heeft het heel lang geduurd voor ze echt doorsliep. Ik denk dat ze 's nachts uit gewoonte dronk en niet uit honger. DAt wil ik nu vermijden.

Hoe weten jullie of ze nog honger hebben 's nachts of niet?
Ik zou ook willen vermijden dat ik 's nachts moet opstaan voor haar tutje. Misschien dat ik dan toch beter het water probeer. Ze heeft dan nog iets in haar maag en maakt geen gewoonte van een tut.

Ik zal er nog enkele nachten over slapen. Reacties en ervaringen zijn nog steeds welkom.

KAtje

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 11:18
nessie@work

Mijn zoontje sliep door vanaf 6 weken. Ook met behulp van het tutje. Heb er tot 3 maanden wel op gelet dat er niet meer dan 8u tussen 2 voedingen zat omdat baby's hun suikerspiegel nog niet zelf op peil kunnen houden. Het is wel zo dat we achteraf wel een keer uit bed moesten om zijn tutje terug te geven. Hij is nu 1 jaar en nu moeten we er niet meer uit om hem terug te geven, hij slaapt in met tut en tegen dat wij gaan slapen heeft hij die meestal al niet meer in. We leggen hem dan in de hoek van zijn bedje zodat hij er eventueel toch zelf aankan om die terug in zijn mondje te steken.

Je kan idd wel stilletjes gaan proberen om een tutje te geven ipv een voeding. Als ze er tevreden mee is, zal ze doorslapen en als ze toch nog honger heeft, zal ze het wel laten horen hoor.

Succes!!
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 11:30
lindsey

Hallo,

Je mag de nachtvoeding overslaan als het kan vanaf 6 weken is meestal als ze al 5 kg wegen, de ene baby is er rijp voor de ander niet. Je kan het alvast proberen en zien hoe het gaat, als je een tutje geeft heb je natuurlijk de kans dat je een paar keer uit je bed moet om die terug te geven.

Groetjes
Lindsey

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 09:42
rebecca

Online Status Stuur bericht
hoi hoi

je kleine geeft s'nachts zelf aan wanneer ze kunnen doorslapen. zonder dat je het doorhebt word je kleine in een keer om 6 uur s'nachts wakker in plaats om 3 uur zeg maar. hiermee geeft je kleine aan dat ze geen nachtvoeding meer nodig hebben. dus ik zou je kleine geen fopper geven op zo'n jonge leeftijd.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]