< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » vanaf wanneer 's nachts op buik slapen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
vanaf wanneer 's nachts op buik slapen?
18/04/2007 @ 16:26
Eef

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey iedereen,
Overdag slaapt mijn zoontje op zijn buik. Dan ga ik heel regelmatig kijken of alles oke is. 'sNachts ligt hij op zijn rug omdat ik bang ben voor wiegedood. Maar op zijn buik slaapt hij veel beter en begint hij vanzelf te duimen zodat hij rustiger wordt.
Normaal slaapt hij 's nachts van 11u tot 6u maar afgelopen week is hij er ook nog eens om 2 a 3u. Dan geef ik zijn tutje en valt hij weer in slaap (soms huilt hij bijna een uur en moet hij geknuffelt worden). Nu vroeg ik me af wanneer ik hem op zijn buikje mocht leggen dan vind hij zijn duim veel sneller en sust hij zichzelf weer in slaap. Of is dit een egoistische gedacht van mij?
Ik zit er niets mee in om op te staan voor hem maar het schrikt me af dat ik binnenkort weer moet aan werken ( op 16 mei).
Kan iemand me raad geven?
Groetjes Eef

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 19:23
maaike22

Hey,

Mijn dochter slaapt eigenlijk nooit op haar buik.
Ze draaid zich snachts ook nooit.
Ik ben zelf ook altijd een rugslapen geweest.
Maar ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken hoor.
Als hij het gevoel heeft dat hij geen lucht krijgt, omdat ze met haar snoetje op het matrasje ligt.
Dan draait ze haar wel weer.
Plus vroeger werd het altijd gedaan en we zijn allemaal groot geworden toch?
Ik vindt het ook niet prettig hoor als je al die verhalen hoord.
Maar ik denk dat je daar ook niet te veel naar moet luisteren.
Als je echt een buikslapertje hebt dan doet ze dat toch wel.
En je kan moeilijk elke 5 minuten haar wakker maken en weer omdraaien.
Wiegendood komt trouwens heel weinig voor.
Maak jezelf niet gek hoor door al die verhalen.
Als je kindje gezond is komt het wel in orde.
volgens mij gebeurd het bij 1 op de 20.000 ofzo.
Misschien wel meer dan op de 20.000.

Veel plezier met je zoontje
Geniet er van

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 19:58
Debby

Ik heb wel eens zo'n soort kussen gezien dat speciaal zou zijn voor de buikslapertjes. Het is eigenlijk een mousse van 1-2 cm dik met gaten erin, zodat de baby wel nog lucht krijgt als die toch met zijn/haar gezicht vlak naar beneden ligt. Ik weet niet in hoeverre het goed werkt, maar je kunt er misschien eens naar kijken

Die van ons slaapt ook liefst op zijn buik, maar voorlopig slaapt hij 's nachts nog goed op zijn rug. Dus we gaan het zo nog houden.

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 20:37

Online Status Bekijk profiel
Hier twee buikslapertjes. Zodra ze konden omrollen en dat was bij Sam met vier maanden en bij Simon al met 3 maanden wilden ze alleen nog maar op hun buik slapen. In het begin heb ik ze heel vaak weer op hun rug gelegd maar zodra ik de kamer uit was lagen ze alweer op hun buik te slapen.

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 07:10
maaike22

Hey.

Je houd het toch niet tegen.
En stikken doen ze echt niet snel hoor.
Als ze zelf voelen dat ze geen lucht krijgen dan draaien ze hun hoofdje wel weer terug.

Maak je geen zorgen.

Liefs Maaike

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:02
Eef

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben soms nog te overbezorgd. Ik zal eens informeren naar dat kussen voor buikslapers. Momenteel rolt hij nog niet zelf om. Hem op zijn buik leggen 's nachts zal ik nog niet doen maar eens hij het zelf doet zal ik hem wel laten liggen.
groetjes Eef

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:03
hilde

Hoi
Mijn dochtertje sliep ook graag op haar buik. Ik heb haar laten doen omdat ze zo lekker lag. Schattig zicht hoor, kontje naar boven en beentjes opgetrokken. Precies een lief klein bolleke. Ik heb iets van: als ze goed slapen op deze manier, laat ze dan maar liggen en ik ging regelmatig kijken of alles ok was. Nu, dat ze bijna 13 maanden is slaapt ze afwisselend op haar buik en zij.
Veel succes wanneer je terug aan het werk moet!
Groeten

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:08
jonge mama

Online Status Stuur bericht
Mijn zoon was ook een buikslaper... In het begin legde we hem zo veel mogelijk op zijn rug om in te slapen, maar vermits hij dan wel een uur kan blijven wenen hebben we het opgegeven en hem op zijn buik gelegd. Nu hij groter is vinden we hem in alle posities in zijn bed terug, mar om in te slapen ligt hijw el nog op zijn buik.

En het is inderdaad een schattig zicht met die poep omhoog ;-)

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:11
sylvia

Online Status Stuur bericht
Mijn zoontje is sinds een paar weken nog zo actief voor hij in slaap valt dat hij meestal eindigt op zijn buik. In het begin wilde ik hem nog wel omdraaien, maar meestal werd ie dan wakker en begon het feest weer opnieuw. Nu laat ik hem maar gaan, en dat gaat hartstikke goed! Hij slaapt zelfs eindelijk door nu ie op zijn buik slaapt!

groetjes
Sylvia

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 13:12
Cynthia

Hey,

Hier ook een buikslapertje. Ik vond dat ze altijd zo onrustig sliep en ze viel in slaap op mijn buik en van het moment ik haar in haar wieg legde of bedje op haar rug werd ze direct klaarwakker en weende ze. Tot dat ik eens probeerde van op haar buik te leggen. En inderdaad ze slaapt als een roosje zowel overdag in haar wieg als 's nachts in haar bedje. Ik ga ook regelmatig kijken hoor maar ze draait haar hoofdje vanzelf.
Ja ik moet ook terug beginnen werken (op 9 mei). Amaai da zal pikken. En mijn kleine meisje opeens moeten missen.
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 14:38
andrea

Die van mij is ook een buikslapertje. Daar begon ze mee toen ze een maand of 3 was. Ik was ook heel bang voor wiegendood: dat wanneer ze op haar buik lag of met haar gezichtje naar beneden geen lucht zou krijgen ofzo..
Eerst draaide ik haar ook altijd om maar inderdaad, zodra je je omdraait ligt ze weer op haar buikje.
puur voor mijn eigen rust heb ik heel even een lapje over haar gezicht gelegd, ze begon daarop meteen met haar armpjes te slaan en haar gezichtje te draaien, met een knuffel precies hetzelfde. Vanaf toen durfde ik haar beter op haar buik te laten slapen.
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 19:37
Eef

Zal ik ook eens proberen met dat lapje over zijn hoofd. En ja hoor het is gewoon zalig om zien hoe die poep in de lucht steekt en dan die beentjes opgetrokken. Soms kruist hij dan ook nog eens zijn voetjes.
Ben daarstraks in de creche geweest om alles te regelen, het gaat heel pijn doen, mijn 'klein' venteke afgeven.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]