< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » man agressief en wil het kind

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (On)Bewust alleenstaande moeders
man agressief en wil het kind
18/04/2007 @ 17:09
Neeltje

hallo,
ik woon in belgie en ik hoop dat er mensne zijn die mij kunnen helpen. ik ga mijn verhaal kort vertellen.
ik had een relatie van 1jaar7mnd en weggegan bij 'x' omdat hij heel agressief kan zijn, verbaal, fysiek emaar vooral psychich maaktte hij mij kapot.
ik was 17 weke zwanger en ben weggegaan na een zoveelste ruzie waarbij er slagen gevallen zijn.

ik ben nu 21 weken zwanger en 'x' laat mij nog altijd niet gerust, hij dreigt zegt dat hij mij iets gaat aandoen. ik voel mij absoluut niet meer veilig!

hij wil het kind zien, maar kan ik dit weigeren? ik wil niet dat hij mijn boeleke ziet, vastneemt... zijn er mensen die weten hoe ik dit kan voorkomen of welke stappen er gezet moeten worden? ik wil geen contact meer met hem en wil alleen door het leven gaa samen met mijn kindje!
Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 17:33
barbara

Online Status
als hij jou kindje wil erkennen kan jij gewoon geeen handtekening zetten en dan is hij niet de vader,
ik weet niet of in in NE of BE woont?
maar hier in nederland is de moeder de moeder en verzorger van het kind zolang je niet bent getrouwd
als je een vader wil voor het kind, moet je je kleine eerste erkennen en dan nog gezamelijke voogdij aanvragen bij de rechtbank..
dus als je nix doet is hij automatisch niet de vader en heeft ook geen rechten

iig heel veel succes!! en ik hoop dat hij je snel met rust laat en dat je lekker gan gaan genieten van de zwangerschap!

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 18:05
Neeltje

hallo,

Ik woon in belgie, en ik dacht dat hij een dna-test kon eisen en als daaruit blijkt dat hij de vader is (wat hij ook is) dat hij dan idd verder stappen kon zetten.

ik hoop dat ik dit idd mag weigeren.
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 07:36

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo neeltje

als je niet getrouwd bent moet hij inderdaad het kind herkennen als het zijne en dit moeten jullie samen doen.
over die DNA test zou ik het niet zo goed weten, natuurlijk is er dan DNA nodig van jouw kindje en zonder toestemming kan hij deze niet krijgen (denk ik) het is één groot voordeel dat je niet getrouwd bent.
kan je geen straatverbod aanvragen of zo het gaat tenslotte over jullie veiligheid he.
ik weet niet als je een goed contact hebt met je huisarts of gyn bespreek het eens met hen zij kennen daar waarschijnlijk wel meer van

groetjes wendy
en probeer wat te genieten van je kleintje

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 10:35

het is idd zo als je niet getrouwd ben en je geft op bij de gemeente"vader onbekend"dat jij de verzorger/voogd ben

het is idd ook zo dat je ex-vriend een dna-test kan eisen.
dit kan alleen via een rechter en kost over het algemeen vrij veel geld.
dus of hij dat doet weet ik niet.

let wel, als hij dat wel zou doen en hij word erkend als de vader heeft hij ook rechten en plichten volgens de wet.
die plichten zullen niet erg zijn.
maar ik snap dat je niet zit te wachten op een omgangsregeling met die man.

heel veel succes en sterkte meid.

kus pat

[Laatst gewijzigd door patricia - 20/04/2007 @ 10:36] - Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 11:20
isje

Hey,

Eerst en vooral zou ik telkens er slagen vallen aangifte doen bij de politie en bij de huisarts een verslag laten opmaken van de verwondingen.
Ook als hij je opbelt of langskomt kan je een pv laten opmaken.

Over die DNA-test. Je vriend kan inderdaad een DNA-test laten eisen. Jij kan inderdaad weigeren en dan moet hij bewijzen dat hij eventueel de vader kan zijn en dan volgt er een DNA-test. De kosten voor een DNA-test gaan over ongeveer 1800 euro per persoon. In eerste instantie te betalen door de aanvrager, jou vriend dus.
Het is zo dat er dan bij jou, bij jou kind en bij jou vriend bloed getrokken wordt en bij jou en je vriend kaakwissers genomen worden.
Ik vraag me af of hij dat ervoor zal over hebben (sorry als het grof klinkt) Dit schrikte de biologische vader van mijn kind af samen met het feit dat hij alimentatie zou moeten betalen.

groetjes

Isje

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 14:21

ik vraag me dat ook af hoor isje.........of hij dat zou betalen.
maar ja dat weet je nooit zeker natuurlijk. Helaas

pattie

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 11:21
Neeltje

hallo,

dat is toch al en grote geruststelling dat het zoveel geld kost! 1800 euro. En ik ben vrijdag naar de psycholoog geweest en die zei me dat dat zeker 2-3 jaar zou duren vooraleer ze een DNA-test uitvoeren. tegen dan is hij het hopelijk beu é!

Ik weet dat hij er alles aan gaat doen om het kindje te zien te krijgen, maar ik heb nu toh al een beetje meer hoop... Een moeder vecht zowiezo voor haar kindje, dus ik zal dat ook zeker doen! ik geef hem niet de kans om mijn kindje pijn te doen, heb het zelf ondergaan en nee, ik wil mijn klein boeleke dat niet aandoen!
Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 22:01
retsina

Online Status
Hij zal zeker middels agressie en dreigen proberen zijn zin te krijgen. Ga desnoods naar een vrouwenopvanghuis (als die er zijn in Belgie, in Sas van Gent zit er 1). Het is drastisch, maar soms kan je niet anders als hij je niet met rust laat. Als hij echt zo kwaad is, zal een straatverbod niet helpen.Veel sterkte..
Link naar deze reactie
12/05/2007 @ 14:37

Online Status
Hallo

Ik heb hetzelfde verhaal. Ben net een maandje zwanger en mijn vriend is terug bij zijn ex gaan wonen nadat hij me een pak slaag heeft gegeven. Ik heb klacht ingediend bij de politie en hoop echt dat hij dat kind nooit te zien krijgt. Hij wil nu al een rechtzaak starten want hij vindt dat hij recht heeft op dat kind. Als jij bevallen bent zegt hij, dan kom ik dat kind halen en zullen mijn nieuwe vriendin en ik er wel voor zorgen;
Link naar deze reactie
17/06/2007 @ 11:27
Neeltje

dag hanne,

Ik ken die woorden, krijg er al terug koude rillingen van! Mijn ex laat mij nog altijd niet gerust! puur pestgedrag, zelfs zijn zus zadelt hij nu op om mij af en toe een pestmail'ke te sturen!

Als mensen een beetje respect hebben, dan weten ze toch ook wel dat het niet gezond is om een zwangere vrouw te pesten é en te dreigen... zelfs deze week een telefoontje gehad van zijn moeder die dreigde met het gerecht... pfff... ik hoop echt dat de rechter zal inzien dat onze ex'en geen mannen zijn die het verdienen om vader te zijn. ik ga het daar echt moeilijk mee hebben als ik tegen mijn kindje ga moeten zeggen 'dat is je vader' zou het liever bij zijn voornaam houden... begin nu echt wel schrik te krijgen, de laatste weekn zijn er en ik weet als mijn kidnje geboren wordt dat het gevecht zal beginnen, ik hoop dat ik sterk genoeg ben en dat ik niet meer in zijn macht zit. zowiezo ga ik vechten voor mijn kindje!
Link naar deze reactie
14/12/2008 @ 10:25
Els

Telkens klacht indienen als hij je slaat én laten bevestigen door een wetsdokter. Ook klacht indienen voor stalking en bedreigingen.
Bewaar ook alle haat-smsjes en e-mails. Ze bewijzen het feit dat ze je stalken en dat op zich is ook strafbaar.
Als je echt kan aantonen dat je ex agressief is en een gevaar betekent voor je kind kan je, als het er later van moest komen dat hij bezoekrecht krijgt, ervoor zorgen dat hij nooit alleen mag zijn met het kind.
Ik stel me ook de vraag of dit alles hem meer dan 2000 euro waard is, als hij je alleen maar wil intimideren en treiteren.

Sterkte alleszinds

[Laatst gewijzigd door Els - 14/12/2008 @ 10:27] - Link naar deze reactie
14/12/2008 @ 12:30
yess

ik zal idd alles doen wat els ook zei en licht in iedergeval een raadsman/vrouw in waar je te weten komt wat je kan doen etc, en geloof me als hij een dna test wil doen dan komt hij lekker aan het betalen aan die kosten namelijk zo een 2.000 in nl dan. bovendien zijn er stichtingen die je kunnen helpen hier in nl is dat bureau jeugdzorg waar je met twijfels alles naar toekunt is dus niet al1 voor problemen met het kind maar dus ook rondom het kind hun kunnen beslissen doormiddel van eventueel gesprekken bij te wonen hoe hij is en wel een bezoekregeling kunnen treffen onder toezicht bv 1 keer per maand onder toezicht 2 uurtjes maar maak je t eerste jaar nog maar niet druk na de geboorte kindje is dan nog te klein, dus in ieder geval zowiezo ook ff een advocaat op bellen rondom je vragen. vragen kost niets

Link naar deze reactie
14/12/2008 @ 12:33
yess

awhahaah tjeej wat dom.. ik zie nu net dat bercht gepost was voor anderhalf jaar geleden

hoe zwanger kan ik nu nog zijn

Link naar deze reactie
01/01/2009 @ 20:40

Online Status Bekijk profiel
Hey neeltje,

je kan er idd voor zorgen dat je vriend het kind niet meer te zien krijgt, je moet dan wel een advocaat aanstellen en genoeg getuigen verzamelen die noteren en verklaren in waarheid hoe hij je behandelde. Ook mensen zoals artsen, psychologen en dergelijke kunnen je daar mss bij helpen. Zo kan je geloof ik ervoor zorgen dat hij het kind nooit zomaar mag meenemen of opeisen.

(idd heel oude post, zal al wel opgelost zijn hoop ik)

[Laatst gewijzigd door angelpenta - 01/01/2009 @ 20:41] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]