[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/04/2007 @ 22:16 | Hallo, Ik zit de laatste weken in een vervelende situatie. In december 2006 ben ik werkloos geworden. Mijn man en ik hebben een zoontje Rune dat in februari twee jaar is geworden. We hadden vorige zomer besloten om april/mei 2007 terug te stoppen met de pil en voor een tweede kindje te gaan. Maar nu ik zonder werk zit wordt dit jammer genoeg uitgesteld. Maar de zoektocht naar een job loopt niet zoals ik het zou willen. Ik wil nl maar part-time werken om de combinatie werk-huishouden-kinderen vlot te kunnen bolwerken. En part-time jobs niet in mijn streek niet gemakkelijk te vinden. En als er zijn waarvoor ik kan solliciteren eindig ik telkens als tweede. Iedere keer krijg ik te horen dat ik de perfecte kandidate ben voor de job maar toch tweede eindig omdat die andere niet zo duur is, of iets meer ervaring heeft,... . Maar ondertussen gaan de weken voorbij maar schuiven ons plannen ook alsmaar op. Op den duur begin ik te denken of het niet beter is om toch terug zwanger te worden en werk te blijven zoeken. In het slechtste geval vind ik pas een job na de geboorte van ons tweede kindje. Want misschien is dat ook de reden dat ze me niet willen aannemen, dat ze schrik hebben dat ik het niet bij 1 kindje zal laten. (wat ook zo is ... ) Ik weet me echt geen raad meer... heb het gevoel dat mijn leven op 'hold' staat. ![]() Iedereen zegt dat ik wel eens geluk zal hebben, dat ik wel eens gekozen zal worden voor een job. Maar daar heb ik natuurlijk niet veel aan. Jullie raad is welkom!! ![]() |
| 19/04/2007 @ 16:30 | Hey, Bedankt voor je reactie, was al bang dat echt niemand ging reageren. Ik zie dat je kindje nog maar 8 maanden is. Mijne zoon Rune nu 26 maanden en ik wil toch niet dat het leeftijdsverschil te groot is, we hadden altijd gezegd dat we 'ergens' in 2008 een tweede kindje willen, dan schelen ze 3 jaar, dat vonden we net goed. Maar ja, het werk heeft roet in het eten gegooid. Een moeder ziet toch af hé, steeds moeten kiezen tussen werk en gezin. Waarom maken ze in België niet meer 'promotie' om moeders part-time te laten werken, meer jobs voor meer vrouwen vind ik. Ik heb nog wel even geduld, maar natuurlijk ook niet te lang meer, want mijn moederinstinct laat serieus van zich horen. In theorie mag Rune in september starten met school, waarschijnlijk zal hij halve dagen starten en dan wordt het tijd voor 'iets' anders. Laat ons hopen dat er voor ons beide snel een job is weggelegd, hetgeen we zoeken. Alvast bedankt. Zie ook dat mijn banner er niet opkomt, ga het eens moeten bekijken hoe dit komt. Groetjes, Vanessa ![]() |
| 23/04/2007 @ 21:49 | Hey Debske, Ook bedankt voor je mening. Het is inderdaad een tweestrijd. Vechten tegen je moederinstinct en vechten om eindelijk eens als de uitverkorene te zijn voor een job zodat ik verder kan met mijn leven. Maar ik heb nog een paar maanden geduld. Als ik in 2007 nog zwanger kan worden dan ben ik tevreden. Wie weet heb ik de komende weken eens geluk. Klinkt misschien raar maar ik vind dat ik het verdien! Doei, Vanessa |
| 18/07/2007 @ 21:36 | Hoi, Na enkele weken niet op de forum te kunnen kijken ben ik hier weer. Ik heb eindelijk de geschikte job gevonden, na maanden zoeken en ontgoochelingen. Ik werk 19 uur per week, perfect te combineren met gezinsleven en huishouden. Ik ben sedert begin juni aan de slag en de job bevalt me enorm. Heb vorige week ook te horen gekregen dat ze van mij ook content zijn, dus dat is leuk om te horen. Ik was na 2 weken reeds ingewerkt, wat ze vrij snel vonden. Mijn man en ik hebben beslist dat we in september/oktober zullen stoppen met de pil en hopelijk zal het snel lukken. Bij ons eerste(volgende maand 2,5 jaar)was het direct prijs. Wie weet nu ook?! Eindelijk heb ik terug het gevoel dat ik vooruit ga in mijn leven, content thuis en op het werk. Kan niet beter toch? Groetjes aan iedereen! ![]() |
[Reageer]

Plannen voor 2e kindje uitgesteld