< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » aftellen naar de zomer, start 2 de baby!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
aftellen naar de zomer, start 2 de baby!
19/04/2007 @ 09:07
grietje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

deze zomer beginnen we aan een tweede. Het kriebeld hier al verschrikkelijk, maar omdat ik graag een lente - zomer kindje wil en een kleintje hebben we besloten om er in juli aan te beginnen. Momenteel zit ik te wachten op die . ik heb na de geboorte van Victor borstvoeding gegeven en de minipil genomen maar omdat ik daardoor konstante bloedingen had ben ik ermee gestopt en gewoon niet gestart met de pil. We zijn nu gewoon wat voorzichtig. Ik heb nog sinds dan maar 1 keer de op gezoek gehad maar deze keer heb ik terug een goede en pijnlijke eisprong gehad dus ik denk dat alles terug goed op gang aan het komen is. Het is nog even afwachten en dat het snel raak is. Bij Victor heb ik er 6 maand over gedaan (heb maar 4 keer kans gehad wegens uitwerken pil, eens ze uitgewerkt was was het ook direct raakt)

Wie schrijft er mee?

groetjes

Griet

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 09:48

Hoi Griet,

Wij gaan ook in juli voor ons tweede kindje starten! Heel spannend allemaal! Bij ons zoontje, geboren 27-7-06, was het gelijk de eerste ronde raak, en eigenlijk gelijk de week nadat we hadden besloten dat we ervoor gingen! Superzaad zeg mijn man natuurlijk
De voorpret van het aftellen wanneer we weer gaan starten is echt geweldig! Dat is iets wat we de vorige zwangerschap wel gemist hebben, de spanning ervan. Maar ja, we zijn er ons goed van bewust dat het nu misschien wel iets langer zal gaan duren....

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Didi
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:02
lieke

Hallo,

Wij starten ook opnieuw vanaf augustus.
Hier kriebelt het ook al langer, maar vermits we in juni trouwen en mijn broer nog in september en ik deze gebeurtenissen niet misselijk wil meemaken wachten we gewoon iets langer.
Ook het feit dat ik terug graag in de zomermaanden wil bevallen speelt mee in deze beslissing. Ik kijk er echt naar uit. We zijn sinds deze week verhuist na een bouwavontuur van twee jaar en we logeerden bij onze ouders en nu kriebelt het nog meer...
Bij Marie was ik ook direct zwanger en we zijn ons er van bewust dat het nu ook wat langer kan duren maar ik hoop toch dat het snel raak is dan.

Groetjes

Lieke

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:27

goeie morgen

wij zijn ook bezig met onze tweede spruit
dit al van augustus voor jaar
ik heb een zoontje van 25 maanden
en toen ging het vrij snel

ondertussen is mijn schildklier eruitgehaald en ook nog wat ziekjes geweest
en een rust periode ingelast ........

en nu dus terug echt ermee bezig ......voglende week weer mijn eisprong ....dus wie weet
ik heb al een hele poos een zeer mooie en regelmatige cyclus
ik voel mijn eisprong ook duidelijk
maar het is er dus nog niet van gekomen om raak te schieten

geen nood we blijven proberen

toch heb ik schrik voor een tweede
ga ik het wel aankunnen ??????????

ik hou jullie op de hoogte
greet

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:43
an

Online Status Stuur bericht
Hoi dames,

Ook ik zou graag een zomerkindje in 2008 hebben! dus ik denk er aan om zo rond juli/augustus te stoppen met de pil! Het gaat dan wel reuze druk zijn want onze bouw zou normaal rond mei moeten klaar zijn! Dat wil dus zeggen: hoogzwanger verhuizen! Och ja, het zal wel altijd iets zijn! ik heb al een dochter van oktober 2005 en ik zou het leeftijdsverschil liefst niet te groot meer maken! Dus daarom best niet te lang meer wachten!
voila dat was in het kort mijn verhaal!
hopelijk snel tot schrijfs!!!
grt,
An

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 10:54
Emi

Ook hier gaan we voor een tweede. Alleen zijn we daar al even mee bezig, heb dan ook 2 miskramen gehad.
Heb al een vrolijk mannetje van ruim 2,5 jaar rond lopen.
Ik wil het liefste weer een lente/zomerkindje krijgen, dus we moeten even geduld hebben. Al hoewel, ben ik nu zwanger, dan is het ook prima, maar mocht ik het te plannen hebben, dan pas zwanger op z'n vroegst in juni/juli.
Maar je hebt het niet te plannen hè

Ik heb geen schrik voor een tweede, maar vraag me wel regelmatig af of ik er wel goed aan doe. Een tweede kindje is zo gewenst, maar ik heb nu zo'n goed leventje. Tuurlijk zal het met een tweede nog beter worden, hopelijk, alleen ik heb nu alles zo mooi op orde qua ritme en de rest van mijn leven, dat een klein babietje erbij me af en toe best wel vraagtekens geeft van "wat haal ik me op mijn hals ). Maar goed, dat is meer de praktische kant, de gevoelskant schreeuwt heel hard : JA DOEN !!! En daarbij mag dat nu ook wel een keer na 2 miskramen'.
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 09:41
grietje

hallo,

eindelijk zijn de er! Maar hoe .... verschrikkelijk buikpijn en rugpijn niet te doen. Ik kan met moeite deftig stappen. Heb daarnet een dafalgan genomen, hoplijk helpt het. Gelukkig moet ik vandaag en morgen niet gaan werken. pffff soms denk ik zal maar snel die pil nemen dat heb ik die pijnen niet maar ja het is voor het goede doel he!. Als mijn cyclus nu zou kloppen van 37 dagen dan moet ik nog 2keer deze pijnen trotseren en dan gaan we eraan beginnen. Dan zou er 18 maanden tussen mijn twee kleintjes zitten. Dus dat zou willen zeggen dat ik rond deze periode een tweede zou krijgen!
Nu we gaan niet te veel hopen maar toch een ietsiepietsie. Bij victor werd ik ook zwanger na hevige .

Veel succes aan de meiden die er nu al voor gaan!

groetjes

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 11:57
petra1984

goedemorgen dames

ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar
en we gaan als het goed is na de zomer weer beginnen ergens in augustus/september
met cherin zijn we 8 maanden bezig geweest en hopenlijk gaat het nu wat vlotter...ik zou het liefste nu beginnen maar we gaan 7 mei overhuizen en dat willen we eerst op orde hebben

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 18:32
grietje

hallo,

ondertussen zijn de bijna voorbij en het kriebelt hier verschrikkelijk. soms denk ik waarom nu al niet beginnen, het zal toch niet lukken van de eerste keer en zou zo graag thuis zijn vanaf september. we hebben dan moeilijker opvang voor mijn zoontje en ik moet stoppen met werken wegens besmettingsgevaar. Langs de ene kant denk ik we hebben tijd maar ben nu al bang voor die maandelijkse teleurstelling. Zie dat het maar niet lukt.
Het zou gewoon ideaal zijn moest ik in juli zwanger worden. Ben dan thuis vanaf september = opvangproblemen zeker van de baan en ben thuis met de twee kindjes door borstvoedingsverlof september 2008. dan ga ik een jaar halftijds mijn ouderschapverlof opnemen.

En dan is er ook al .... wat zou het tweede zijn: een meisje of jongen. We hebben al naar de namen zitten zoeken deze week! Deze ochtend dacht ik in de auto. Als het tweede kleintje achteraan zit naast Victor dan ga ik volledig voelen. Raar he hoe een mens soms kan denken.

voor de meiden die al begonnen zijn veel succes. Greet ik zie dat je je eisprong al gehad hebt. Hopelijk is het gelukt.

groetjes

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 21:50
Saar

Hoi,

Ook wij willen deze zomer voor een tweede ukje gaan. Enerzijds kan ik snel zwanger worden, maar anderzijds ... daarvoor moet ik eerst een cyclus hebben. Op 1 augustus hebben we een afspraak op infertiliteit, zodat ze ons weer kunnen helpen met het op gang brengen van mijn cyclus. De vorige keer duurde dat 6 weken, maar was ik meteen zwanger.

Nog 3 maandjes dus. Ik wil ook bevallen begin van de zomer. Lijkt me heerlijk, tijdens de zomer thuis met de kindjes.

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 22:14
nieke

Hoi allemaal!

mag ik erbij?
Effe voorstellen: ik ben de trotse mama (23 jaar) van Janna (6,5 maand), een wolk van een baby, eet goed, huilt amper, lacht voortdurend, zit al enkele minuutjes alleen...! Sedert enkele maanden is het serieus beginnen kriebelen voor een broertje of zusje, maar we moesten 9 maanden wachten owv keizersnede. En ondertussen zijn we bijna zover! Nog 2 pilstrips te nemen, dus ergens in juli kunnen we eraan beginnen.
Het belooft voor ons ook erg druk te worden, want volgend jaar gaan we bouwen. Dus het baby'tje zal er net voor of er middenin geboren worden. We hopen op het eerste, maar ja, je hebt het idd niet te plannen. Bij Janna was het van de eerste keer raak, dus het is gevaarlijk om te denken dat dat nu ook zo zal zijn. Enfin, mijn ventje zegt wel dat het in orde zal komen (tja, ook superzwemmertjes, hé ).

Veel groetjes

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 22:15
nieke

Hey Griet,

zag net nog dat onze kindjes één weekje verschillen in leeftijd! Leuk!

Link naar deze reactie
04/05/2007 @ 21:27
Saar

Hey nieke, bij ons was het ook een keizersnede.
En wij gaan in augustus beginnen bouwen. Kindje zal waarschijnlijk nog in ons huidig huisje geboren worden, als het snel raak is.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]