< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » 2300 gr met 37 weken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
2300 gr met 37 weken
19/04/2007 @ 11:26
dolfijn7

Online Status
He meiden,

zoals ik al in m`n andere topic zei moest ik gister naar het ziekenhuis.
Toen hebben ze meteen een echo gemaakt van het hartje van de baby en meteen even de rest opgemeten.
En nu zei die mevrouw dat ons beebje nu ongeveer 2300 gram was.
Is dit niet veel te weinig vind het namelijk niet zoveel aangezien ik over 3 weken ben uitgerekend en de beeb per week nog max 100 gram aankomt?

Kan iemand mij geruststellen, weet iemand wat de ondergrens is qua gewicht?

Groetjes Dolfijntje

Vermoedelijke bevalling op 11/05/2007.
Al 127 weken zwanger (317.64% ver), nog 87 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 11:31
Tamara

Online Status Bekijk profiel
hey Dolfijntje,

Geruststellen kan ik je niet maar klinkt idd best weinig aangezien mijn huisarts denkt/schat dat het bij mij nu ong 3.5 kg zou wegen. En dat vind ik echt veel aangezien ik morgen aan week 34 begin.

Volgende week op controle naar de gyn en hoop dat hij me zegt dat het toch wat minder is anders is het volgens mij echt een heel erg dikkertje bij de geboorte.

Hoop dat het bij jou allemaal gaat meevallen! Of dat het de laatste weekjes nog goed bijkomt!!

Sterkte en succes ermee!

Groetjes Tamara

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 13:03

Hallo dolfijntje,
Maak je maar niet teveel zorgen. Ze zitten meestal niet juist met de schatting van het gewicht. Mijn dochter zou 3,5 kg gaan wegen bij de geboorte. Ze is 9 dagen te vroeg geboren en woog 2kg950. Ge gaat me niet vertellen dat mijn kleintje de laatste 9 dagen 550 gram zou bijkomen.
Misschien weegt je kleintje wel meer dan zij gemeten heeft. Ik dacht dat ze zo'n 200 gram bijkwamen de laatste weken?
Doe het zelf rustig aan, dat helpt toch ook zeggen ze om het gewicht wat hoger te krijgen.
Groetjes
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 13:07

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ze zitten er idd wel eens naast hoor. anders zou het idd wel weinig zijn aangezien Jamie op 36 weken en 3 dagen geboren is en die woog 2920 gr. maar aan de andere kant, mijn nichtje is niet te vroeg bevallen en die baby woog maar 2300 gr dus het kan wel hoor. maar het is ook een gezonde baby dus ik zou me zeker geen zorgen maken.

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 19:38

Probeer je niet té veel zorgen te maken. Dante had zogezegd een groeiachterstand en was op 36 wk geschat op 2.188 kg. Ik beviel 4 dagen later en hij woog 2.810 kg.
Wat een mooi gewicht is voor een kleine maand té vroeg.
Het ijn schattingen hoor en dikwijls kloppen ze niet. Ze zouden beter niet schatten want je maakt je dan ongerust maar ja je gaat door op wat je gynae zegt hé.
De onze lag in stuit en men gynae zat er 600 gr naast dus denk posi en je zal zien dat jouw baby ook wel meer zal wegen. 2.5 kg is eigenlijk de ondergrens dus moest hij minder wegen zal hij waarsch in de couveuse moeten even maar Dante woog 2.810 kg en moest ook even in de couveuse dus het hangt ervan af wat de Apgar-score is en de kinderarts beslist het op het moment.

En weet je ze vallen erg af maar komen snel terug bij dus het zal allemaal meevallen !

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 19:43
Tientje

Hey,

zeker niet ongerust zijn hoor, mijn zoontje werd 1dag voor de bevalling op 2.8kg geschat en hij woog 3.490kg dus het klopt niet altijd .

Groetjes Tientje

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 19:48

Hoi,
niet te veel zorgen maken hoor! Ze komen nog 100 gr. per week aan en ze zitten er vaak grof naast!
Zelf rustig aan doen helpt idd je beebje lekker groeien!

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 20:20
bengeltje

Online Status
hoi dolfijntje
de metingen zeggen niet altijd wat
en aan de andere kant is het prettig dat ze er toch rekening mee houden dat je baby licht is mocht je eerder bevallen
mijn zoontje was ook licht bij de geboorte hij woog met ruim 40 weken 2730gram was 47cm maar heeft niet in de couveuse gelegen helemaal niks en al heel snel was het een flinke baby ik zou me daar geen zorgen om maken
probeer van je laatste weken zwangerschap nog een beetje te genieten
ik wens je een goede bevalling en een kerngezonde baby
knuf bengeltje.

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 22:37

Hey,

Bij mij klopte het aardig hoor.
Aan de hand van de metingen bij de groeiecho's werd het gewicht geschat en dat kwam aardig overeen met het gewicht bij de geboorte (zie profiel).
Ze zeiden bij de echo wel dat hoe groter het kindje is bij de metingen hoe meer ze er in percentage naast zitten bij het schatten van het gewicht.
Je moet maar zo denken dan ze tegenwoordig uitgaan van een gewicht van 3500gram bij 40 weken. Terwijl ze een aantal jaren geleden (de oudste is bij ons 6) nog uitgingen van gemiddeld 8 pond. Dus dat is al bijgesteld.
Met 2500gram mag je kindje gewoon mee naar huis als je in het ziekenhuis bevalt. Ik geloof soms zelfs met een lager gewicht als ze goed eten en op temp blijven.
En wie weet is het toch 6 pond tegen de tijd dat je bevalt.
Maak je niet te druk, je kunt toch niet meer doen dan rustig afwachten.
Ik weet niet of je een druk leven hebt op 't moment. Maar wanneer je meer rust neemt groeit het kindje vaak harder.
Succes,

groetjes kaat

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 06:29
melissa

Online Status Bekijk profiel
hey k ben met 37,2 weken bevalle en brooklyn woog 3780 en ze zeiden ook iets van 3000 meestal klopt t niet helemaal wat ze zeggen hoor

gr

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 08:07

Hi,

Op de voorlichtingsavond in het ziekenhuis hebben ze tegen ons gezegd dat de baby vanaf 2,600 kg niet meer in de couveuse moet.

Dat zal je nog wel halen !

Groetjes,
Neleken

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 12:11
katja

Online Status
Hallo,
De schattingen van de gyn kloppen inderdaad dikwijls niet!
Mijn zoontje was geschat op 3,5 kg als hij zou geboren worden. Hij is 2 weken te vroeg gekomen en woog slecht 2,5 kg!! Hij heeft niet in de couveuse moeten liggen, hij mocht direct bij mij op de kamer en is na 4 dagen mee naar huis mogen gaan.
Maar je niet teveel zorgen.
Ook als weegt je kindje niet teveel, dat komt wel in orde.
Nio is nu 7 weken en weegt al 4,5 kg. Hij heeft zijn achterstand dus al goed ingehaald.
Groetjes

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 16:03
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

inderdaad niet te veel zorgen maken. ben op 37 weken bevallen van een zoontje,die maar 2kg 580 woog dus dit is ook helemaal niet veel. heeft wel in de couveuse gelegen maar om een heel andere rede dan zijn gewicht hoor. hij had vocht op zijn longen. als je hem nu ziet is het een echt brokje hoor. van een goede 7kg en een half... ok al wegen ze iets minder als ze geboren worden ze halen dit echt wel snel in hoor. dat merk ik zelf heel goed. hij is wel nog altijd bij de kleinsten maar dit is geen probleem hoor.
veel succes

groejtes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]