< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » venkelthee?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
19/04/2007 @ 21:01
imre

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik heb de tip gekregen om venkelthee bij het fleswater te doen in verband met krampjes en het zou rustgevend werken?? Finn is namelijk erg onrustig, hij kan moeilijk inslapen... heeft iemand ervaring hiermee?

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 21:47
Anneke

Het CB heeft mij aangeraden om hem venkeloliedruppeltjes te geven: BABYFEN. Meer hierover kan je lezen in het forum 'je baby' bij het onderwerp 'krampen krampen'.
Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 22:37

Hai hai...

Ik heb bij mijn oudste in het begin ook vaak venkelthee bij in het flesje gedaan..
Ik heb wel het idee dat hij er minder krampjes door had en er wat minder onrustig van werd (hoewel het nooit medisch bewezen is zeg maar)

Ik zette elke ochtend een kopje venkelthee en liet dat voor die dag staan, vervolgens dus bij elk flesje deed ik er wat theelepeltjes bij in..

Succes ermee!

Groetjes Vera

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 22:53
Gummiebeertje

ik doe ook venkeloliedruppels van Babyfen in zijn flesjes, en hij heeft echt wel minder last van krampjes.
Gewoon bij de apotheker te verkrijgen

Groetjes
Martine

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 09:12
imre

ok, dank je wel!! ga het eens uitproberen vandaag...

Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 22:47
Daantje

Hai imre

Een beetje late reactie maar wie weet heb je er nog wat aan.
Ik geef onze Jayla sinds ze erge krampen kreeg en onrustig werd venkelwater door haar flesje.
Voor ons een ideaal middel gebleken. Jayla heeft zo goed als geen last meer van krampen en ze is een stuk rustiger geworden. Het werkte vrijwel direct.
Ik wilde in eerste instantie ook venkelthee gebruiken maar bij de apotheek raadden ze mij venkelwater aan. Dit omdat het direct gebruiksklaar is. Venkelthee moet je eerst maken en af laten koelen ( is niet erg veel moeite maarja) en dit kun je met een spuit direct in de fles doen.
Het is bij de apotheek te krijgen voor nog geen 4 euro per flesje ( spuitje doen ze er bij als je er om vraagt).

Wie weet heb je iets aan deze tip.

Succes

Liefs
Daantje

Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 14:15
Mama-2

Online Status Stuur bericht
stel dat je borstvoeding gaat geven...zou je dan zelf venkelthee moeten drinken??
Is dat lekker??
Waar smaakt het naar??

Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 14:39

Ik heb ook bv gegeven en toen Merijn krampjes had, zette ik venkelthee voor hem en gaf ik hem hier een koffielepeltje van en het ging beter.
Zelf dronk ik ook regelmatig venkelthee.

Groetjes

Ellen

[Laatst gewijzigd door ellen - 29/04/2007 @ 14:39] - Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 14:54

Ik geef ook borstvoeding en drink elke dag een tas venkelthee. Smaakt een beetje naar anijs. Ik doe er dan ook suiker in zodat het een beetje beter smaakt. Kato heeft erg weinig last van krampjes dus ik blijf dit doen.

Groetjes
Link naar deze reactie
06/05/2007 @ 00:14
Carla

Imre, ik las dat Finn ook moeite had met inslapen. Mijn zoontje had dat ook erg toen hij nog zo klein was. Hij hielt zichzelf uit z'n slaap doordat hij erg onrustig met zijn armpjes rond maaide...
Bij ons was de pacco inbakerdoek dè oplossing, echt geweldig goed geholpen. Eerst vond ik het maar erg zielig, maar toen ik zag hoe goed hij sliep, had ik er wel vrede mee. Kijk voor meer info maar eens op http://www.pacco.nl
Ik heb hem trouwens nog hier liggen mocht je geinterresseerd zijn. Ik ga hem weldra op marktplaats zetten.

Vele groetjes en hopelijk gaat het intussen ook al wat beter met zijn krampjes!

Carla.

Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 14:52

Venkelthee is een natuurlijk middeltje wat wel degelijk zijn effect heeft maar maar beperkt en tijdelijk is.
Mij was aangeraden abc dophilus te gebruiken. "ABC Dophilus ('vriendelijke' darmbacteriën ter herstel en opbouw van de natuurlijke darmflora, speciaal voor kinderen)"
En ik moet je zeggen dat mijn dochter(6weken) haar sarmstelsel een transformatie heeft ondergaan in 3dagen en zo goed als geen last meer heeft van krampjes!
Ze had in haar eerste week een antibioticakuur gehad voor een infectie, dan had ze spruw gehad en dan kwam er refluw en dit alles met de nodige behandelingen wat maakte dat ze moord en brand schreeuwde na elke voeding, voor elke stoelgang en voor het slapen gaan. Daar zijn we dankzij dit leuke middeltje gelukkig vanaf!
Proberen allemaal! te krijgen op internet of in Nederland bij de drogisterij.
Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 14:53

Venkelthee is een natuurlijk middeltje wat wel degelijk zijn effect heeft maar maar beperkt en tijdelijk is.
Mij was aangeraden abc dophilus te gebruiken. "ABC Dophilus ('vriendelijke' darmbacteriën ter herstel en opbouw van de natuurlijke darmflora, speciaal voor kinderen)"
En ik moet je zeggen dat mijn dochter(6weken) haar sarmstelsel een transformatie heeft ondergaan in 3dagen en zo goed als geen last meer heeft van krampjes!
Ze had in haar eerste week een antibioticakuur gehad voor een infectie, dan had ze spruw gehad en dan kwam er refluw en dit alles met de nodige behandelingen wat maakte dat ze moord en brand schreeuwde na elke voeding, voor elke stoelgang en voor het slapen gaan. Daar zijn we dankzij dit leuke middeltje gelukkig vanaf!
Proberen allemaal! te krijgen op internet of in Nederland bij de drogisterij.
Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 15:42
Ferkateli

Online Status Stuur bericht
Dag Christel,

Ik geef bv en ik drink idd zelf venkelthee, vind het best lekker, want ik hou wel van de anijssmaak. Geen idee of het eigenlijk een effect heeft, Ferre heeft nooit echt last gehad van krampjes...

Link naar deze reactie
14/03/2008 @ 17:35

krampen
Heeft er iemand ervaring met dat darmflora poeder van vsm.
Ik heb gelezen dat sommige dat abc dophilus gebruiken maar dat was uitverkocht bij de da en niet meer te krijgen tot half april. Dus toen kwamen ze met dat spul van vsm aanzetten, hopelijk werkt het net zo goed. Mijn dochter is nu 9 weken en we geven venkelthee in de flesvoeding en dat helpt enigzins, de cinababy helpt helemaal niet en dat werkte bij mijn zoon wel, die had ook niet zo'n erge last van krampen. Maar bij onze dochter wil het niet helemaal lekker gaan.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]