< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » prenatale lessen bakermat leuven

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
prenatale lessen bakermat leuven
20/04/2007 @ 09:53
tinie

Heeft er iemand ervaring met de prenatale lessenreeks van Bakermat in Leuven?

Mijn eerste kindje is op komst en ik zou graag met mijn partner wat lessen bijwonen bij de Bakermat. Anderzijds ben ik bang dat 'de bakermat' wat te alternatief zal zijn voor ons.

Heeft iemand deze lessen al gevolgd? Is dat met rollenspelen en dergelijke (want daar hou ik niet zo van)of is het zuiver informatief. En wat leer je dan zoal op deze cursussen?

Groetjes,
Tinie
Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 12:50
ilse 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Tinie,

Wij zijn er geweest tijdens mijn eerste zwangerschap. Dat is ondertussen 4,5 jaar geleden.

Ik ben ook niet echt wild van al dat alternatieve gedoen, maar daar was bij de bakermat geen sprake van. Als ik me goed herinner, waren het een 6-tal sessies met telkens een stuk pure info (oa verloop van de geboorte, wanneer naar het ziekenhuis gaan, groei van de baby etc) en praktischer deel (opvangen van de weeën, ademhaling tijdens de bevalling, technieken om borstvoeding of flesvoeding te geven,...).
Het was de bedoeling dat zowel de aanstaande mama als papa gingen en de mannen werden echt goed betrokken. Wij waren in totaal maar met 4 koppels en het was echt plezant.
Bij momenten hebben we zo hard gelachen dat...

Voor ons is het in ieder geval 100% meegevallen.

Succes
Ilse

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]