< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » slijmprop

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
20/04/2007 @ 10:08
tinne

Hey,

Als je de slijmprop verliest hoe ziet dat er dan uit? Is dat echt een prop slijm of kan dat ook uitgespreid slijm zijn zoals je er al verloren hebt gedurende heel je zwangerschap maar nu gewoon meer? vanochten heb ik veel slijm veloren, maar een grote veeg en niet echt een prop? dus ik weet het niet goed. Ben nu 34 weken zwanger.
tinne
Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 10:58
Gummiebeertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

bij mij was dit echt een grote prop, anders als het slijm dat ik gedurende de hele zwnagerschap verloren ben.
Maar ik weet niet of dit bij anderen misschien anders uitziet. Het was redelijk groot en er zat bij mij ook een beetje bloed bij.

Groetjes
Martine

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 11:24
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Bij mij waren het propjes heel dik taai slijm, beetje geel/groening. Sorry voor de onsmakelijke details.
ik was mijn slijmprop in bad verloren, ik zag inneens allemaal van dat soort slijmpjes drijven.
Je slijmprop is 0ngeveer 1,5 cm tot 2 cm groot.

Liefs denise

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 11:28

Online Status
ik heb ook dikwijls dat ik wat slijmverlies heb, zoals je wel dikwijls hebt als je je afveegt nadat je bv naar het toilet ging, onlangs verloor ik ook redelijk wat slijm uitgespriedt over mijn papier, dat ik paniekeerde van , oei, zou het dit zijn, maar de dokter wist me gerust te stellen dat ik me geen zorgen hoefde te maken, zal waarschijnlijk bij jou ook es een keertje wat meer geweest zijn ...

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 21:29
Teigetje

Bij mij waren het eerder dikke 'draden' slijm, de eerste keer verloor ik zo 1 bruine draad na een inwendig onderzoek even geleden. Ik dacht toen dat het van dat onderzoek kwam maar vorige week ben ik na controle op 40 weken de hele dag van die slierten of draden verloren. In het begin waren ze nog aan de bruine kant, dan gingen ze soms naar de rode kant om in de anmiddag eerder doorzichtig te worden en 's avonds doorzichtig met draadjes bloed in. De volgende morgen ben ik bevallen.

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 21:40

Ik herkende het echt. Vanaf 34 weken verloor ik meer slijm maar dan op 36 wk echt een prop. Taai wit slijm en gebonden tot een hoopje. Ik verloor het 2 dagen en steeds onder de ochtend. het was dus verspreid maar herkenbaar meer dan anders hoor. Zoveel had ik nog nooit verloren en niet in die vorm dus zo wist ik het wel. Mijn water brak trouwens 1 dag later na het verliezen van die prop dus het kan een voorteken zijn en ik was net de 36 wk voorbij.
34 weken zou nog iets té vroeg zijn maar het kan een voorteken zijn eventueel ... hou het in het oog zou ik zeggen

Link naar deze reactie
19/06/2007 @ 00:42
susi

Hi ik ben nu 34.3 weken zwanger en heb sinds al een week last van slijmslierten (niet elke dag). Bij mij ziet het er ook gewoon helder eruit en ik zou ook graag willen weten of de bevalling binnekort ga komen ofzo, want het is eingelijk nog best vroeg.
Groetjes,
Susi
Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 09:42

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over de slijmprop. Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest (40 wkn en 1 dag) en heb het eens nagevraagd. Ik heb namelijk maandagavond om 21.00 wat slijm verloren. Dinsdagochtend weer ook taai slijm met wat oud bloed erin, woensdagochtend weer. Vanochtend een hele dikke prop en dus geen draad meer...

Wat is het volgens de verloskundige?

1. idd een slijmprop.
2. of gewoon het feit dat de baarmoedermond week aan het worden is en wat loslaat
3. of gewoon wat afscheiding die in de plooien van je vagina zijn blijven zitten.

Ik heb (sorry voor de details) een stukje meegenomen en ze vermoed idd dat het de slijmprop is... maar ja.... het kan idd nog even duren voor er wat gebeurd... de natuur beslist

groetjes

debora
Link naar deze reactie
26/08/2007 @ 17:38

heb ook zaterdag ochtend echt een grote prop wit doorzichtig slijm, echt een grote prop en vrijdag avond echt pijnlijke voorweeën en heb ze tot nu toe hele tijd en deze middag weer iets verloren en twas rood soort slijm propje en met witte draadjes... vraag me af wat het juist is want heb al ontsluiting. heb ook on paniek gevoel gekregen dat alles in orde moet zijn voor de komst vd baby. zal even wachten en kijken hoe dat verder gaat maar heb ook zon rug pijn van gekregen zoals als je jou regels moet krijgen. ben benieuwd.

Link naar deze reactie
27/08/2007 @ 14:17
KR

als je slijmprop verloren hebt,moet je niet meteen naar ziekenhuis? of mag je nog thuis blijven tot vlies breekt of weeen krijgt?

Ik denk thuis blijven want slijmprop verliezen ,da wilt neit zeggen dat meteen zult bevallen hé,wel voorteken dat niet meer lang duurt?JUIST?

graag antwoord aub
Link naar deze reactie
27/08/2007 @ 14:25
Sunshine

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

ik heb altijd gehoord dat je slijmprop verliezen helemaal niet wil zeggen dat de bevalling zich dra zal inzetten... 'Niet lang' is wel relatief, maar heb al gehoord van mensen die pas twee weken of langer na het verliezen van de slijmprop bevallen. Je moet zeker NIET naar het ziekenhuis na het verliezen van de slijmprop.

Hopelijk ben je daar iets mee?

groetjes,

Sunshine

Link naar deze reactie
27/08/2007 @ 14:46
Dusanka

Ik ben m 4 weken geleden verloren..... zie mijn banner maar

Link naar deze reactie
27/08/2007 @ 17:52

je moet inderdaad niet naar ziekenhuis als je het verliest, enkel als je regelmatige weeën hebt of je water die gebroken is.

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 16:16
Piggy

Vanmorgen uitgebreid in bad geweest. Zalig! Momenteel 38w2d zwanger. Dikke slijmen als ik wat later naar toilet ging. Van mij mag ze komen! xxx
Link naar deze reactie
23/12/2007 @ 10:33

slijm/witte vloed
hey hallo

ik heb een vraag ....ben een beetje op jullie forum aan het lezen maar echt het probleem wat ik heb staat er niet tussen ....

ik ben dus zwanger van mijn 4e kindje ...en ben in mijn vorige zwangerschappen na mijn weten geen bloedprop of slijm verloren

daarintegen ben ik nu 30 weken zwanger en ik verlies de afgelopen par weken heel veel witte slijm /vloed

moet zeggen heb geen bloed in het slijm .... maar het is wel zeer onaangenaam ....iedere keer als ik naar het tiolet ben geweest zelfs als ik onder de douche sta en was me dan verlies ik het zelfs.....
nu is mijn vraag zijn er mensen die dit probleem kennen of dat het bekend voorkomt?

hoop dat er iemand is die mj hier antwoord op kan geven .............sta trouwens niet onder controle van de verloskundige ..maar onder de gyneceloog ......

hop wat van iemand te horen
in ieder geval alvast bedankt ..............

trouwens het is de 4e zwangerwschap ...

zou het een teken zijn .....?
Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 22:21
joke

Hallo iedereen,

Ik ben 39 weken zwanger van een tweeling en heb vandaag mijn slijmprop verloren.

Het was een grote gelei achtige prop.
Ongeveer 4.5 cm lang en 2 a 3 cm doorsnede.
Echt een redelijk massief ding, niet echt kapot te
krijgen ofzo.

Ik vond het wel iets bizar
Het was lichtbruin. Hier en daar wat wit.

Eerder heb ik wel al veel slijm verloren,
maar dit is wel iets totaal anders.
Ik dacht trouwens dat ik mijn slijmprop al verloren
was!

Hopelijk zijn jullie wat met mijn beschrijving

Joke
Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 11:12
lientjevm

Hey iedereen,

Ik denk dat het zo verschillend is.
Ik was ervan uit gegaan dat een slijmprop inderdaad een prop was.
Gisterenavond heb ik deze verloren na een aantal uur contracties te hebben.
Het was een heleboel slijm, met rode draadjes erdoor, wat rozig af en toe, ondertussen heb ik wat bruinverlies...
Ik heb de vroedvrouw opgebeld en dit zou dus de slijmprop geweest zijn (was heel veel, niet bestaande uit een 'prop' zoals ik dacht).

Maar als ik de andere reacties lees, lijkt het weer heel anders.
Weer maar eens een bewijs dat een zwangerschap heel persoonlijk is, dat er geen regeltjes rond bestaan zeg maar

Groetjes en nog veel succes!
Karlien

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 14:30
taco

Ik ben 39 weken en ik verlies al dagen - misschien weken zelfs ? - slijm (doorzichtig, wit en soms geel) en vocht (wel dat ik soms een druppel kan voelen lopen, maar niet verbanden vol zeg maar, en het bed wordt niet nat). Als ik het bevoel valt het slijm soms uiteen in een soort roomkleurige vlokken/blubjes.
-- Sorry voor de onsmakelijke details. --
Het is veel meer dan normale afscheiding - Zou het niet toch iets met de bevalling te maken kunnen hebben?
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]