< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Vader worden/zijn... » Sterilisatie bij papa??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Vader worden/zijn...
Sterilisatie bij papa??
20/04/2007 @ 15:00
Esther en K3

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Halloooo!!

Wij zijn nu zwanger van onze derde en dit is de laatste, het is dus zaak dat we een rigoreuze anticonceptiemethode uitzoeken...... Nu kan ik wel een spiraal plaatsen, maar omdat ik (zonder véél hormonen in mijn lijf) vreselijk veel last het van PMS ben ik bang dat dit niet gaat werken bij mij......

Nu vind ik dus eigenlijk dat mijn mannetje zich best mag laten steriliseren.. Het is bij een man maar een kleine ingreep, de meeste mannen die 'sochtends geholpen zijn lopen 's middags alweer op hun werk, PLUS na 'al die' zwangerschappen is het minste wat mijn ventje kan doen toch wel een sterilisatie! Tenminste, dat vind ik....

Hij zegt: 'Niemand die aan mijn zaakje komt!!' en daarmee is de kous af..Nou sorry hoor, maar hoeveel man zit er niet aan mijn zaakje als ik lig te bevallen?! Daar klaag ik toch ook niet over? En ok, sommige mannen staan niet meteen 's middags weer op het werk, maar zelfs al zou dat twee weken (in het aller- allerergste scenario) duren, dan nog weegt dat niet op tegen de 120 weken (!!!) die ik straks zwanger ben geweest toch!!

Ik probeer hem dus te laten zien en horen dat het allemaal niet zo erg is.. Maar dat kan ik niet alleen! Zijn er hier ook mannen (of vrouwen van mannan) die zich hebben laten steriliseren?? Hoe was het voor jullie?? Hoe snel waren jullie op de been en hoe pijnlijk was het? Zitten ze echt je zaakje overhoop te halen of zijn het maar twee kleine sneetjes (zoals je altijd hoort?) in de onderbuik??

Help me!!

Liefs Esther
Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 15:17
k'tje

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik kan je wel helemaal begrijpen. Misschien kan je ook het volgende argument gebruiken: sterilisatie bij de man is omkeerbaar, bij de vrouw niet. En blijven hormonen slikken om niet zwanger te worden, is naar mijn mening ook niet zo gezond voor de vrouw, hé.

Succes in ieder geval!
Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 15:30
sas

hoi esther

Mijn man heeft zich in november laten helpen.
Ze krijgen een plaatselijke verdoving in de balzak en mijn man is echt een piepert met naalden maar hij voelde er bijna niets van.
Daarna is het een klein sneetje in de balzak van nog geen 1 cm knippen en klaar.
Hij heeft de hele dag als lucky luke gelopen,maar had verder geen pijn en is de volgende dag gewoon weer gaan werken.
Dus het stelt echt niet zoveel voor.
Succes ermee en hopelijk kan je hem snel overtuigen.

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 21:44
ano

Ook mijn man heeft een sterilisatie gehad.
Een erg prettig idee vond hij het niet maar achteraf gezien viel het hem mee.
Mijn man heeft er een paar dagen last van gehad en de littekentjes aan beide kanten van de balzak waren al snel niet meer te zien.
Prima oplossing zo voor ons, op uitzonderingen na is het betrouwbaar en verder geen gedoe met condooms, hormonen enzo.
Het was trouwens mijn man zijn eigen voorstel, hij vond het de beste optie.....en ik ook.
En wat misschien ook van belang is voor jouw man: na een tijdje voelt alles weer zoals voorheen!
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 09:07

Online Status Bekijk profiel
hey!
ik vind dat je gelijk hebt hoor esther! na 3 bevallingen mag hij ook wel es iets opofferen he!
wij hebben momenteel nog maar 1 kindje, en dat zullen er waarschijnlijk nog wel 2 of 3 worden, maar n keer het zeker is, ga ik dat toch ook voorstellen.
ik heb het geluk dat mn ventje tegen de pil is (of andere hormoonmiddeltjes), dus hopelijk verstaat hij het dan. momenteel gebruiken we gewoon condoom...omdat we niet zooolang willen wachten voor we aan een tweede beginnen. plus we zijn er al aan gewend nu eigenlijk. ik heb voor mijn zwangerschap 12 jaar de pil geslikt, en vind een spiraaltje of staafje of zoiets maar een raar idee (ik heb van een paar vriendinnen van die rare verhalen gehoord dat je het voelt zitten of dat het loskomt of dit of dat, en dat vind ik maar niks) en ja die pil, daar wil ik dus ook vanaf blijven nu.
ik zou toch als ik jou was misschien wat info opzoeken op internet, of rondvragen in vriendenkring, zodat hij goed weet wat het allemaal inhoudt en wat hij kan verwachten. zijn uitspraak van: "niemand komt aan mijn zaakje" daar moest ik wel mee lachen, das zo typisch vent he! das zijn trots daar beneden he!!! N keer hij weet dat zijn trots achteraf ook nog zal marcheren als vroeger, zal hij misschien wel toegeven.

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 09:16

Hoi,

ik heb mijn man ook bijna zo ver! Dit is ook onze laatste en ik kan niet tegen hormonen, dus dan zou het een leven lang condooms worden

Een vriend van ons heeft het laten doen, en bij hem was het een worst case scenario, zeg maar, het litteken ging ontsteken en hij heeft er dus twee weken als een cowboy bijgelopen, maar toen was het ook klaar! De ingreep zelf was volgens hem het minst erg en dat zou hij zo weer doen!

Succes!

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 16:06
Ralph

Online Status
Hoi,

Wij hebben pas 1 kind, maar hebben natuurlijk wel nagedacht over deze kwestie. Er zijn twee verschillende vormen, een omkeerbare, en een niet-omkeerbare. Dus de gedachte van "ach het is omkeerbaar" gaat niet altijd op. De omkeerbare vorm is theoretisch gezien niet de meest veilige, er kan altijd nog iets misgaan waardoor je stiekem toch zwanger raakt. De niet-omkeerbare vorm is zo definitief. Stel dat een van je kinderen overlijdt, zou je dan niet toch nog een kind willen?

Ik sta er ook niet echt op te wachten dat iemand in mijn zaakje gaat zitten snijden. Maar ik zit meer met het idee dat ik misschien toch van gedachte verander nadat ik een definitieve ingreep heb ondergaan. Dus in die context kun je misschien de eerste jaren toch beter voor een spiraaltje kiezen en op een later tijdstip wellicht alsnog de ingreep ondergaan.

Toch...?
Link naar deze reactie
28/07/2007 @ 12:06
Noortje

Hey,

misschien een late reactie, maar het hormoon van een mirena spiraal, komt niet in de bloedsomloop terecht zoals een pil, dus je hebt er eigenlijk geen last van. Het hormoon blijft in de baarmoeder. Ik had ook beetje last van pms achtige kwaaltjes, en ben met mirena goed gevaren.

Noor

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]