< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Hoe laat gaan jullie kindjes naar bed?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Hoe laat gaan jullie kindjes naar bed?
20/04/2007 @ 15:26

Hallo,

Mijn zoontje is nu ongeveer 8.5 maand en gaat rond 19.45 uur bad in, krijgt dan rond 20.15 zijn laatste flesje en ligt dan ten laatste om 21 uur in bed. Hij slaapt dan tot ongeveer 8.30 uur s'morgens.

Ik vroeg me af hoe bij jullie het avondritueel eruit zag en om hoe laat jullie kindjes in bed liggen.

Groetjes
Lieve
Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 15:43
Peg

Hallo,
Ons meisje (7 maand oud) valt in slaap rond 21.00u in haar parkje beneden bij ons. Wanneer wij gaan slapen (rond 23.30u) leggen we haar ook boven in haar wiegje, zodat ze steeds dicht bij ons is
Groetjes,
Peg
Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 15:49
Tamara

Hey,

Ons zoontje ligt ten laatste om 20u00 in zijn bedje. Hij is nu 7maand. Ik kan hem niet langer ophouden want tegen 20u is hij echt doodmoe

groetjes
Tamara
Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 15:50
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

mijn zoontje is 5 maand en het gaat al bijna 2 tot 3 maand zo... tegen 15 voor 8 -8 uur in bad of mee onder de douche. en dan een fles pap zodat hij tegen half 9 ten laatste 15 voor 9 in bed ligt tot smorgens 8 uur ( wordt hij zelf wakker) en als ik moet gaan werken staat hij op tussen 20 na 7 en 8 uur.afhankelijk hoe laat ik moet beginnne.

groetjes

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 16:03
caroline

Hoi

Juist negen maandjes hier. Het laatste flesje om 19u30, rond 20u15-20u30 tandjes poetsen, pyjama aan en naar bed.
Ze gaat 's morgens mee in de douche dus steken we haar 's avonds niet meer in bad. Meestal wel een kattewasje.

Groetjes
Caroline

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 16:11

Online Status Bekijk profiel
Simon die gaat rond 19uur naar zijn bedje. Rond 18u krijgt hij zijn laatste flesje. Daarna nog eventjes spelen en dan gaat hij samen met Sam in het bad of onder de douche.
Hij slaapt dan tot 7uur. Hij gaat al heel lang om 19uur slapen, denk vanaf een maand of 4. Sam die gaat tussen 19-19u30 slapen.
Sinds een een weekje doet Simon in de ochtend geen dutje meer alleen nog maar in de namiddag dus hij is echt doodmoe als het 19u.

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 18:59

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
onze Ferre is wel nog maar 4,5 maand, maar gaat altijd tussen 18u en 19 u slapen...

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 19:15
fatos

Sera is bijna 5 maanden en gaat tussen 19:00 en 19:30 naar bed. Ze gaat rond 18:30 in bad en krijgt dan nog de borst en slaapt uiterlijk 19:30 uur.

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 20:24
lianne

Half 8 zijn laatste fles en daarna gelijk naar bed, vaak valt hij tijdens zijn fles al in slaap.

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 20:46

Mijn zoon wordt binnekort 13 maandjes oud en gaat tegen 19u à 19.15u slapen, hij komt thuis van de creche of van bij mn schoonouders (waar ook zn nichtje en neefje de dag doorbrengen) tegen 17.00u en dan is hij stikop gewoon, ik kan hem echt niet langer dan 19u wakker houden ... hij slaapt tot 's morgens 7.30u ongeveer ... mooi toch?

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 07:38
maaike22

Mijn dochter gaat meestal 19:00 naar bed toe.
En slaapt dan door tot 6:30

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 13:04
Diana

Jesse en Jamai krijgen om 19.00 een fles. Dan rond 19.30 hun bedje in. En dan om 23.00 nog een fles. Maar die zijn we wel aan het afbouwen.

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 19:42

hoi !
ons katelyn is net 6 maanden, en haar avondroutine ziet er zo uit:
rond 20u-21u bad in
rond 21u-22u bed in!
meestal wordt ze zo rond 8-9u wakker.
anneke x

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 11:22
nieke

Hoi,

ons meisje is nu 6 maanden en gaat rond 20u30 naar bed. Soms wel eens 20 uur, soms 21 uur, maar da's uitzonderlijk.
Ze heeft dan net haar badje en flesje gehad. Rond 8u30 wordt ze dan wakker.

Groetjes en geniet van het mooie weer!

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 15:02
Lieke

Ons Ella is nu 11 maanden, ze heeft volgend schema :

19u00 : in bad
19u30 : laatste fles
19u45 : slapen

ze slaapt meestal tot 6u30 's morgens..
om 7u vertrek ik met haar naar de crèche..
spijtig genoeg blijft ze die gewoonte ook in het weekend en de vakanties houden, dus elke dag om 6u30 à 7u uit bed...

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 16:44

he

hier hetzelfde,

half acht in bad/douche, dan fles en rond 20.15 uur naar bed

groetjes trui

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 19:01

hoi hoi,

hoe doen jullie dat toch??
meestal wil sem rond 6-7 uur een voeding hebben.
ik geef bv. het liefste wil ik dat hij voor deze voeding in bad gaat. maar hij heeft altijd zo'n honger dat hij de hele boel bij elkaar schreeuwt als hij dan geen eten krijgt.
moet ik gewoon doorzetten of eerst voeden en dan in bad??
doen jullie de kleine elke dag in bad, de kraamhulp deed dit om de dag nl en dat hebben we zo aangehouden??
elke dag is beter voor zijn ritme denk ik he??

groetjes luckey
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 20:22
fatos

Hey Luckey,

Ik zou gewoon bv geven wanneer Sem dat wil. Wat ik zelf deed was Sera voor haar badje even aanleggen (omdat zij anders ook de boel bij elkaar schreeuwde, da's geen leuke manier van in bad doen ) en na haar badje nog een keer aanleggen. Meestal dronk ze allebei de keren en daarna ging ze naar bed. Naarmate ze ouder werd veranderde haar ritme en hield ze het wel uit tot na haar badje. Nu doen we haar eerst in bad tussen 18:30 en 19:00 en dan leg ik haar aan de borst, daarna heel even knuffelen en dan naar bed tussen 19:00 en 19:30. Wij doen haar de ene dag in bad en de andere dag in haar Tummietub. Ik doe dit inderdaad omdat ik dat beter vind voor haar ritme en omdat ze beter slaapt na haar bad/tummietub.

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 21:58
Diana

Hoi Luckey

Ik ken je borstvoedingervaring. Ik heb Jesse en Jamai 6 maanden borsvoeding gegeven. Ik had op een gegeven moment ook dat ik ze net op het tijdstip dat ik ze in bad deed ze honger hadden. Ik ben ze toen eerder in bad gaan doen en daarna bortsvoeding. Ik heb namelijk een paar keer meegemaakt dat ik ze gevoed had en daarna in bad deed en dat ze toen nog een boer lieten en er spuug in het bad zat. (als kind/volwassene word het ook afgeraden om meteen na het eten te gaan zwemmen, dus dat spugen was wel enigzins logisch). Ik deed ze dan na bad hun pyjama aan en gaf ze dan de borst. Meestal vielen ze dan al in slaap. Ik deed in het begin ze wel allebei dagelijks in bad. Nu doe ik het om de dag. Op de dag dat ze niet in bad gaan krijgen ze een natte washand over hun gezicht. zijn ze toch nog schoon.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]