< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » raar gevoel

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
21/04/2007 @ 09:31
stampertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb soms een raar gevoel in mijn buik. Als ik dan een hele dag gewerkt heb, dan heb ik een soort menstruatie-achtig gevoel . Pijn in de onderrug, onderbuik enzo.
Is dit een voorteken dat ik dan te hard werk?

Ik hoor een heleboel geluiden over harde buiken, maar omdat ik niet precies weet wat dit is, weet ik ook niet of dit er eentje zou zijn geweest.

Wie kan me helpen?

stampertje

[Laatst gewijzigd door stampertje - 21/04/2007 @ 09:32] - Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 14:57
Keyke

Dag stampertje,

Ik heb daar ook soms last van, van zo'n raar gevoel in de buik. Er zijn dagen dat ik serieus last heb van steken in de onderbuik en lage rugpijn.

Heb dit dinsdag ook gehad dat ik steken had in de onderbuik, rugpijn en dan ook nog eens gezwollen enkels. Mijn buik voelde heel gespannen aan en had ook vreselijk last van winderigheid.
Had toen voor alle zekerheid toch maar even naar de gyn gebeld, omdat ik dacht dat ik last had van harde buiken. Ze heeft mij toen even laten langsgaan in het ziekenhuis om een half uurtje aan de monitor te gaan liggen.

Alles was in orde, de hartslag van de baby was goed, de baby was heel beweeglijk en de spanning in mijn baarmoeder was ook goed, buik was heel soepel. Waarschijnlijk had ik de bewegingen van de baby verward met een harde buik en heb ik een heel gevoelige buikwand. Die steken in de onderbuik en rugpijn, waren volgens haar bandenpijnen. Moet gewoon staan en zitten regelmatig met elkaar afwisselen. En dat opgeblazen gevoel zou van mijn darmen komen (was al drie dagen niet meer naar toilet kunnen gaan)

Zij heeft mij het volgende uitgelegd over harde buiken:
Een echte harde buik heb je wanneer je in je buik geen putje kan maken als je er met je vinger tegen duwt. Met andere woorden, wanneer je buik als beton aanvoelt. Zolang je buik soepel aanvoelt, is er geen probleem. Je kan sowieso regelmatig last krijgen van een iets hardere buik omdat de baarmoeder zich moet voorbereiden op de weeën voor de bevalling, maar zolang als dit niet langer dan 1 minuut aanhoudt, je er maar af en toe en niet echt last van hebt, kan het geen kwaad.
Ze heeft mij ook gezegd dat je buik tijdens de zwangerschap sowieso vaak raar aanvoelt omdat al je ingewanden een nieuw plekje moeten vinden in je lichaam en de ene persoon voelt dit meer dan de andere.

Als je niet zeker bent, kan je altijd contact opnemen met je gyn, die je dan wel zal geruststellen.

Groetjes!

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 11:42
stampertje

Hoi Keyke,

Het is niet zo, dat mijn buik aanvoelt als beton. Gelukkig. Je verhaal is in ieder geval erg duidelijk. Ik ga het in de gaten houden en ga de gyn maar bellen als ik het niet vertrouw.

Bedankt,
stampertje

Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 14:04

Knetter uit mijn Buik
Hallo,

kan iemand mij helpen
K heb namelijk een vraag..
Af en toen komt er een heel raar Geluid uit
mijn Buik..een soort Knetter geluidje!!
Heel apart..Vraag me af wat dit is!!

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 12:46
Tessa

Ik zie dat het al een hele tijd geleden is dat dit bericht is geplaatst, maar ik heb inderdaad ook zo'n raar knakgeluidje uit mijn buik. Eerst heel af en toe, maar nu dagelijks en meerdere keren per dag. De vrouw van de zwangerschapscurus heeft het gister ook gehoord en kon niet vertellen wat het was. Is iemand anders er ondertussen achtergekomen?
Het lijkt een beetje op zo'n geluidje als wanneer je je statische trui uitdoet. Van die electriciteitsvonkjes. Maar dan maar 1 keer.
Geen idee wat het zou kunnen zijn. Het doet geen pijn en ik voel het ook niet. Alleen dat geluidje...
Anyone?

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 21:49

Hallo,

Ik heb ook af en toe (dagelijks) zon knettergeluidje sinds een paar wweken; ben nu 33 wk. zwanger. Heel gek, in het ziekenhuis wisten ze ook niet wat het was...
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]