< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » 1ste echo

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
21/04/2007 @ 10:13

hoi,
Mijn naam is Kim. ik ben 24 jaar en nu 12 weken zwanger.
Eerst leek alles perfect te gaan. Maar nu hebben we de eerste echo laten doen met de nekplooimeting en die was heel slecht. De uitslag van het bloed krijgen we maandag. Maar we weten nu al dat ons kindje 1 op 11 kans heeft op het syndroom van down of een andere afwijking. De uitslag van het bloed gaat hier niet veel veranderen zeiden ze in het ziekenhuis. Ze hebben ons aangeraden om dinsdag een vlokkentest te laten doen en dan zouden we 98% zeker zijn waar we voor staan. Nu ze geven altijd maar statistieken maar niemand zegt eigenlijk waar we staan. Ik weet ook niet of veel mensen gecomfronteerd worden met zo hoge kans op een afwijking dus...
Het neusbeentje was er niet en het had een nekplooimeting van 3,1mm. ik zou graag weten waar ik sta want alles lijkt nu zo inneen te vallen. Mag ik nog hopen op een gezond kindje of is dat maar een illusie?
Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 10:37
ella

Online Status Bekijk profiel
hey Kim

ik ben zelf nog maar 4 weken ver, ik weet niet wat je moet verwachten.
Ik wil je alleen even zeggen dat ik met je meeleef. Het moet wel slikken zijn als je dat nieuws te horen krijgt.

Ik duim voor jullie dat het een vergissing is.

ella

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 13:55
happy

Hey Kim,

Ik kan je ook niet veel hierover vertellen. In elk geval wel veel succes gewenst. Hoop je op een zorgenloze zwangerschap, krijg je dit.... onzekerheid is niet fijn.
Naja hoop, dat het zich positief voor jullie ontwikkeld!

Groetjes H
Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 09:33
Lies

Online Status Stuur bericht
Hey Kim

Het spijt me dat te horen. En je zal je wel enorm ongerust maken nu.

Statistieken blijven statistieken he. Er zijn mensen met een grote kans die toch een gezond kindje krijgen en er zijn mensen met een zeer kleine kans en dan toch een kindje met het syndroom van Down krijgen. Ergens zal je er zelf moeten proberen uitkomen waarvoor je kiest, al zal dat niet heel simpel zijn.

De vlokkentest zal sowieso meer uitwijzen. Besef wel dat je dan wel weer de kans op een miskraam vergroot, maar ook niet zo heel veel he!! Je moet zeker daarna een paar dagen rusten.

Ik wens je heel veel moed!

groeten,
Lies

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 20:24
essie

Online Status Stuur bericht
Hoi Kim,
Jeetje ik kan me voorstellen dat je je ongerust bent.
Ik kan je hiermee niet veel advies geven,sorry.
Zelf moet ik een vruchtwaterpunctie ondergaan 21 mei, maar dit is dan ivm mijn leeftijd (net 37jaar), dit word dan juist met 16 weken gedaan om de kans op miskraam te verkleinen, daarom doen ze een vlokkentest na 11 weken om zo ook de kans op een miskraam te verkleinen, eerder doen ze het niet.
Wat volgens mij wel is aan de hand van de uitslag van zo'n vlokkentest en evt.bloedtest, ze toch vaak nog voor een vruchtwaterpunctie gaan, om zeker te zijn van alles.
Het is ook moeilijk te zeggen denk ik ook voor een Gyn. en vallen snel op de statistieken, omdat ze nu nog niet met 100% zekerheid dingen kunnen vaststellen dit moet dus de verschillende testen uitwijzen.

Ik wens je heel veel sterkte en zal voor jullie duimen.
groetjes van Esther

[Laatst gewijzigd door essie - 22/04/2007 @ 20:25] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]