< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » hoederecht?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
21/04/2007 @ 15:09
zonnebloempje

Online Status
hallo
ik ben een studente van 19 jaar. ik ben onverwacht zwanger van mijn vriend, waarmee ik al bijna 2 jaar samen ben. Ik ben inmiddels bijna 5 maanden zwanger. (we wonen nog allebei bij ons ouders)
ik zou graag weten wie het hoederecht zou krijgen als ik en hem uit elkaar zouden gaan? hij gaat werken en ik ben student. speelt dat een rol? ivm inkomen enzo? is dat een reden waarom ze je kind zouden afnemen???
hij zei me al dat indien ik weg van hem zou gaan dat hij er alles voor zou doen dat hij het kind heeft en ik niet... want volgens hem maakt hij meer kans omdat hij werkt en ik niet...ik vroeg hem wat hij dacht van co-ouderschap en hij zei dat hij dat niet wou. ik denk trouwens dat hij ons kindje toch tegen mij zou opzetten...
de enige dingen die ik over hem zou kunnen zeggen indien er een rechtzaak van zou komen is dat hij een agressief karakter heeft en moeilijk kan omgaan met geld. daarbij woont hij ook nog thuis, zijn vader en die zijn vriendin hebben een alcoholprobleem...
Weet iemand wat belangrijk is voor het hoederecht?
Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 15:47
Marleen

Zo te horen gaat het niet al te best met jullie relatie. Je doet er verstandig aan om lang een juridisch kantoor oid langs te gaan (dat heet overal anders, kan ook rechtswinkel heten) In de meeste studenten steden zijn die er wel. Daar kan je als je weinig inkomen hebt gratis advies krijgen.
Succes met deze situatie
Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 20:37

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Als jullie niet getrouwd zijn en hem niet aangeeft als de papa dan kan hem niks doen. Hij zou kunnen een dna test vragen maar dat moet gebeuren binnen de 1e jaar na de geboorte. Dat heeft niks te maken omdat hij ga werken enjij niet, maar zou inderdaad beter naar de advocaat gaan om info te gaan vragen . Bij mij is het ook zo gebeurt maar ik was getrouwd en ben mijn dochter kwijt ....... en dat dan nog door leugens, dus maak dat je van alles op hoogte bent, ik ga geen 2x de zelfde fout maken hoor. Van mannen moet je echt opletten en spreekt echt uit ervaring en voor de rest geniet van je zwangerschap en laat je niet doen !!! OOk al zijn ze heel lief das maar een schijn op zon moment , en ben er ook ooit ingetrapt.

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 21:53

zonnebloempje,als je in eerste plaats goed voor je kindje zorgt kan er niks gebeuren ze nemen niet zomaar je kind af!!!werken of niet dat heeft weinig in vloed,geef het de nodige zorgen en alles dat het nodig heeft en hij staat nergens maar gelijk butterfly zegt geef het niet zijn achternaam en laat hem maar in de waan hoe minder je hem mede deelt hoe minder hij op de hoogte is!!
ik wens je alvast veel succes en hoop dat het goed komt
groetjes peggy

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 09:16

Hi zonnebloempje...

Ik denk dat het aller belangrijkste is dat ze inderdaad informatie gaan inwinnen bij een advocaat...

Woon je in Belgie of in Nederland??? Als het Belgie is kan ik je eventueel verder helpen aangezien ik in een soortgelijke situatie terecht was gekomen! in dat geval mag jij mij zeker en vast een prive berichtje znden en zal ik zien of ik jou kan verder helpen.

Wel moet je weten dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze een kind (en zeker zo'n jonge baby) bij de moeder weghalen. Er moet echt duidelijk worden aangetoont dat zij alcoholieker of gedrongeerde is alvorens ze dat doen!

Ook moet je er mee rekening houden dat in Belgie de regel co-ouderschap is...een weekend verblijf om de 14 dagen is een uitzondering (hetgeen ik uiteindelijk na 3 jaar vechten heb vekregen).

Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte en geniet van je zwangerschap...

En vergeet niet...je mag altijd een berichtje nalaten als je een babbeltje wilt!

kusjes
Kiara
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 10:38

ja de tijden zijn veel vernaderd vroeger gaven ze het kind automatoisch na de mama maar nu niet meer. Ik drink niet en neem ook geen drugs, maar toch . We hadden co ouderschap maar kreeg mijn dochter niet mee en dat soms ee maand lang dus ben ik naar jeugd rechtbank gestapt en ben haar verloren omdat ik te veel uren deed en dat ik geen tijd had maar ze zijn wel vergeten dat ik nog kinderen heb maar ja mijn ex kan goed praten en zijn ouders doen mee, nu het moet nog een keer voor komen maar gerechtigheid is er niet altijd en blijkbaar in kortrijk de jeugdrechters geloven liever een die liegt dan ik die van begin tot einde eerlijk is . Ergste is dat mijn dochter nooit bij haar vader is zoals moet volgens hun maar altijd bij de grootouders, we zullen zien binnenkort hoe dat loopt ! Echt mensen die zoeits meemaken aub laat de mannen noiet doen want soms zijn echte beesten en niet te vetrouwen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]