[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 21/04/2007 @ 15:09 zonnebloempje | hallo ik ben een studente van 19 jaar. ik ben onverwacht zwanger van mijn vriend, waarmee ik al bijna 2 jaar samen ben. Ik ben inmiddels bijna 5 maanden zwanger. (we wonen nog allebei bij ons ouders) ik zou graag weten wie het hoederecht zou krijgen als ik en hem uit elkaar zouden gaan? hij gaat werken en ik ben student. speelt dat een rol? ivm inkomen enzo? is dat een reden waarom ze je kind zouden afnemen??? hij zei me al dat indien ik weg van hem zou gaan dat hij er alles voor zou doen dat hij het kind heeft en ik niet... want volgens hem maakt hij meer kans omdat hij werkt en ik niet...ik vroeg hem wat hij dacht van co-ouderschap en hij zei dat hij dat niet wou. ik denk trouwens dat hij ons kindje toch tegen mij zou opzetten... de enige dingen die ik over hem zou kunnen zeggen indien er een rechtzaak van zou komen is dat hij een agressief karakter heeft en moeilijk kan omgaan met geld. daarbij woont hij ook nog thuis, zijn vader en die zijn vriendin hebben een alcoholprobleem... Weet iemand wat belangrijk is voor het hoederecht? |
| 21/04/2007 @ 15:47 Marleen | Zo te horen gaat het niet al te best met jullie relatie. Je doet er verstandig aan om lang een juridisch kantoor oid langs te gaan (dat heet overal anders, kan ook rechtswinkel heten) In de meeste studenten steden zijn die er wel. Daar kan je als je weinig inkomen hebt gratis advies krijgen. Succes met deze situatie |
| 23/04/2007 @ 09:16 | Hi zonnebloempje... Ik denk dat het aller belangrijkste is dat ze inderdaad informatie gaan inwinnen bij een advocaat... Woon je in Belgie of in Nederland??? Als het Belgie is kan ik je eventueel verder helpen aangezien ik in een soortgelijke situatie terecht was gekomen! in dat geval mag jij mij zeker en vast een prive berichtje znden en zal ik zien of ik jou kan verder helpen. Wel moet je weten dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze een kind (en zeker zo'n jonge baby) bij de moeder weghalen. Er moet echt duidelijk worden aangetoont dat zij alcoholieker of gedrongeerde is alvorens ze dat doen! Ook moet je er mee rekening houden dat in Belgie de regel co-ouderschap is...een weekend verblijf om de 14 dagen is een uitzondering (hetgeen ik uiteindelijk na 3 jaar vechten heb vekregen). Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte en geniet van je zwangerschap... En vergeet niet...je mag altijd een berichtje nalaten als je een babbeltje wilt! kusjes Kiara ![]() |
[Reageer]

hoederecht?