< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » slaapprobleem in de namiddag

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
slaapprobleem in de namiddag
21/04/2007 @ 19:06

Hallo iedereen,

Ik heb een zoon van 9 weken oud.
Overdag slaapt hij prima, en meld hij zich over het algemeen om de 4 uur.
Maar in de namiddag, slaapt hij maar een uurtje hooguit 1,5 uur. hij gaat dan erg huilen en is dan niet meer rustig te krijgen.
Maar wat meestal wel helpt is dat als ik hem uit bed haal en hem beneden in de box leg dat hij dan wel weer verder slaapt. moet ik hem dan gewoon laten slapen of moet ik hem dan weer terugleggen. is het normaal dat hij in de namiddag langer wakker is?? ik ben zo bang dat als ik hem laat liggen in de box na een voeding dat hij dan over zijn slaap heen raakt, daarom leg ik hem weer op bed. ik wacht ook eerst dat hij begint te gapen. maar nadat ik hem op bed heb gelegd en we een uurtje hooguit 1,5 uur verder zijn, wordt hij weer wakker en begint dan te brullen!!!
moet hij niet gewoon in zijn eigen bedje slapen?? ik ben bang dat hij anders alleen nog maar wil slapen in het bijzijn van ons .
kent iemand dit probleem??

alle tips zijn welkom!!!!

groetjes kim
Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 20:38
jessy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo Kim

als Eline 's middags geeten heeft, leg ik haar na 1u-1.30u in haar bedje. ze slaapt meestal 1u ŕ 2u. hangt van dag tot dag af.
als ze wakker is dan haal ik haar uit haar bedje en dan leg ik haar in de box.
ik denk dat dat normaal is.
ik zou me geen zorgen maken

veel succes
jessy

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 21:03
Gummiebeertje

hoi Kim,

wij leggen Michiel overdag steeds te slapen in zijn box beneden. Hij slaapt enkel 's nachts in zijn bedje, en wij hebben absoluut geen problemen met hem. Wij kunnen ook gewoon onze dagelijkse dingen in het huishouden doen terwijl hij daar ligt te slapen, stofzuigen enzo, hij slaapt gewoon rustig er doorheen. En heb het ook gevraagd op K&G en zij zeggen dat dit absoluut geen kwaad kan als ze zo klein zijn, eens ze ouders zijn, vanaf een maand of 4 leg je ze best wel in hun bedje overdag om te slapen hebben ze daar gezegd.

groetjes
Martine

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 08:13
Susie

Joshua werd eerst ook steeds na een uurtje wakker. Ik heb hem toch gewoon in zijn bed laten liggen. Als hij erg huilde ging ik gewoon troosten en als hij gewoon wakker was en vrolijk viel hij vanzelf weer in slaap.

Uiteindelijk heb ik om het patroon te doorbreken zijn fles gegeven als hij echt huilde, om de regelmaat in stand te houden. En na een paar dagen ging hij langer slapen omdat hij eraan gewend was dat hij tot zn voeding in bed ligt.

Ik vind zelf meteen uit bed halen als hij wakker is niet echt een goed idee (hier dan), want dan is hij veels te moe om daarna nog zijn fles te krijgen als het fles-tijd is. En kan hij daarna ook niet spelen, gaat meteen naar bed en is daardoor weer veel eerder dan volgende voedingstijd wakker. Dus hier is het echt in bed tot zn voeding, met af en toe eens een uitzondering, maar dat is dan echt een kwartiertje. En box is voor spelen en bed is voor slapen.

De 1e weken sliep Joshua ook in de box. Nou dat hebben we geweten.... uiteindelijk huilde hij alleen nog maar overdag.... Omdat hij niet kon slapen in zijn speelruimte, dit was ook zeer verwarrend voor hem. Toen heb ik een duidelijke scheiding gemaakt tussen speelplaats en slaapplaats. Werkt perfect!

[Laatst gewijzigd door Susie - 22/04/2007 @ 08:16] - Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 13:01
Diana

Online Status Bekijk profiel
Ik heb mijn kindjes alleen de 1e 3 maanden wel eens in de box laten slapen. Maar toen ik na 3 maanden weer ging werken en Jesse en Jamai naar het kinderdagverblijf gingen toen konden ze daar niet meer overdag in de box slapen. Het was ook meestal smiddags dat ze korter sliepen. Het was de 1e paar dagen toen wel even brullen in hun bedjes maar uiteindelijk is het gelukt.En sinsdien slapen ze nooit meer in de box. Is de box om te spelen.
Eigenlijk is de keuze een beetje aan jezelf. Want als je kindje hieraan gewend raakt is het niet altijd even makkelijk om ze weer gewoon in hun bedje te krijgen. Duurde bij ons een paar dagen. Met veel gehuil.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]