< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » spoed keizersnede

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
21/04/2007 @ 22:59

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo lieve (soon to be)moeders
ik dacht laat ik mijn verhaal maar eens opschrijven ik heb het namelijk moeilijk kunnen verwerken.
bij mijn laatste bezoek aan de verloskundige voelde ze dat de baby niet gegroeid was en moest direct in het deventer ziekenhuis een echo laten maken.
op de echo zag de dokter dat me kindje amper bloed kreeg via de navelstreng en moest de daarop volgende dagen elke dag aan het CTG apparaat.
ook werd er bloed afgenomen en ze konden telkens niks vinden totdat er op een zondag weer bloed werd afgetapt.
ik moest de volgende dag bellen voor de uitslag.
dus ik belde er heen en alles was goed ik hoefde me totaal geen zorgen te maken.
word ik aan het einde van de dag terug gebeld met de informatie dat ik het CMV virus bij me draag en dat dat erg schadelijk kan zijn voor de baby.
ik ben helemaal uit mijn slof geschoten aan de telefoon aangezien ze me een paar uur eerder nog vertelden dat er niks was.
woensdag moest ik direct naar het ziekenhuis komen en kreeg direct een echo.
het werd een jongen(dat wist ik al vanaf het begin)
ik werd apart genomen en mij werd verteld dat ik direct naar het WKZ in utrecht moest voor vruchtwaterpunctie.
ik was helemaal van slag en kon het niet meer vatten.
tot overmaat van ramp zat mijn moeder net in de trein naar schiphol voor haar vlucht naar sri lanka.
bij mijn vader aangekomen belde ik mijn vriend op dat hij naar utrecht moest vanuit zijn werk.
en belde daarna mijn moeder. ze zei moet ik in nederland blijven waarop ik wwer zei dat moet je zelf weten en heb de hoorn erop gelegd.
ze is uiteindelijk gewoon gegaan en heeft amper contact gehouden.
in utrecht kreeg ik inwendig onderzoek en de punctie.
tijdens de punctie viel ik bijna flauw het was erg pijnlijk.
ik mocht weer naar huis en zou gebeld worden.
vrijdags werd ik gebeld ik moest per direct opgenomen worden. ik vroeg of dat zaterdag kon en dat was goed.
ik kreeg in die laatste paar dagen (tot dinsdag) longrijpingsspuitjes en CTG's tot die betreffende dinsdag. sóchtends was alles nog goed.
maar s'avonds mijn vriend ging 22:00 weg ging het mis om 22:15 kreeg ik CTG en het hartje stond telkens stil. de dokter kwam binnen met een ander ctg apparaat en legde me daaraan en weer hetzelfde.
me vriend belde net om te zeggen dat hij thuis was toen de dokter binnenkwam en zei je gaat bevallen.
me vriend zei dat hij eraan kwam deventer-utrecht is 127KM.
ik kreeg katheter in en werd weggerold.
infuus werd ingebracht en kreeg ruggenprik.
daar lag ik dan alleen ik was verdrietig ook gelukkig want zou mijn zoontje zien maar erg bang en boos op mijn moeder.
om 23:38 was hij er hij zwom nog weg want hij wou niet uit mijn buik er werd tegen mij gesproken maar hoorde de helft niet.
ik heb amper meegekregen wat er allemaal is gebeurd.
mijn vriend kwam net binnen toen ons kindje op de weegschaal werd gelegd.
en ik was in shock.
de daaropvolgende dagen waren moeilijk vooral toen mijn zoontje terug mocht naar het deventer ziekenhuis.
in utrecht hebben we trouwens in het ronlad macdonaldhuis gezeten echt een aanrader.
in het deventer ziekenhuis hadden de verpleging geen begrip voor het feit dat ik op was.
na een keizersnede moet je rust houden en dat had ik nog niet gehad. ik moest 3x per dag lopens naar het ziekenhuis 20 minuten lopen.
mijn buik deed zeer en vroeg aan de verpleging of ik 1 dagje rust mocht houden thuis.
dat werd niet gewaardeerd.
in het dossier werd direct geschreven dat er een verstoorde band was tussen moeder en kind.
ik was kwaad en ben de confrontatie aangegaan toen zei de verpleging dat ik niet vaak genoeg kwam
een andere moeder nam het nog voor me op aangezien we er altijd ongveer tegelijk waren. later bleek het puur te gaan om het feit dat ik nog jong was ik was potverdorie 20.
maatschappelijk werk en van alles hadden ze voor me gebeld.
ik heb de situatie aan die vrouw uitgelegd en die was het met me eens dat er een officiele klacht ingedient moest worden.
de verpleging heeft nooit hun exuses aangeboden ik heb de klacht nooit ingedient aangezien me zoontje een week later eindelijk naar huis mocht
vervelende tijd en ook nog dat hij een bloeding heeft gehad waarvoor we nog vaak naar utrecht moeten.
al moet ik zeggen dat hij zijn achterstand practisch allemaal heeft ingehaald en een schatje is

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 00:22
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
madeleine,

ik lees jouw verhaal met grote ogen en opengevallen mond! Wat ben jij dapper geweest zeg! pfoeee wat een heftig verhaal!
Jammer dat je vriend er niet bij kon zijn, kan mij heel goed voorstellen wat voor een gemis dat moet zijn.
Maar het verhaal dat je niet eens de kans kreeg om te rusten! das echt belachelijk!! en dat er gesproken word van een verstoorde moeder en kind relatie?! belachelijk!! alleen maar omdat je pas 20 bent? Nou en?!?! Jij had gewoon lekker op bed moeten liggen en ze hadden je een rolstoel moeten aanbieden had je naar je kindje toegewild/gekund. wie laat een vrouw met een recente keizersnede nou rondlopen?? Ronduit belachelijk!
Wat een asociale verpleging daar zeg! Bah!!
Gelukkign zijn jullie goed hersteld en heb je nu een wolk van een zoon! Geniet er maar lekker van meid, en ik hoop dat als je ooit nog aan een 2e denkt, dat de bevalling dan beter zal gaan en dat je vriend er dan bij kan zijn.

Veel liefs, denise

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 08:33
Denisa

Jemig wat een verhaal!!!!
Echt een dappere vrouw ben je. Wat een klote ziekenhuis ik zou ze echt wel aanklagen maar ja kan me ook wel voorstellen dat als je kleintje naar huis mag dat je het dan laat zoals het is.
De volgende bevalling gaat zeker mee vallen meid.

Groetjes Denisa

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 21:39

hoi meiden,
ja over een jaartje wil ik met de tweede beginnen
jullie nog veel succes met de laatste paar weekjes zwangerschap het zal wel vermoeiend zijn nu dus neem het er een beetje van he

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]