< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » uitspraak Jaero ?!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
uitspraak Jaero ?!
22/04/2007 @ 07:53
Anoniem

Hey,

Door omstandigheden moet ik deze naam anoniem posten.
Wij vroegen ons af hoe jullie JAERO zouden uitspreken.
Grts
Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 09:16
Hola

als dja-i-ro
Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 09:17
Hola

als dja-i-ro
Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 16:23
Esther en K3

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik zeg Djaajroo!Mooie naam!!!

Liefs Esther
Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 19:26
lianne

Online Status Stuur bericht
Ik ben het met Esther eens.

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 15:45
sanenman

Online Status
Als je het uitspreekt als djairo vind ik het een erg mooie naam, maar dan zou ik het persoonlijk ook als Jairo/Jaïro schrijven...

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 16:39
Esther en K3

Hmm dat spreek ik dan weer uit als djaa-IE-roo en dat vind ik weer zo standaard...... Smaken verschillen hoor, mijn mijn stem gaat toch echt naar Jaero!Prachtig!

Liefs Esther
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 19:39
Anoniem

Hey,
Bedankt voor jullie reacties !!!
Wat denken jullie ervan als je hem in 't nederlands uitspreekt (JA-ERO) ???????????

Grts

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 20:30
Esther en K3

Hmm da's dan weer niet mijn ding....... En eerlijk gezegd vind ik het bijna zonde van de mooie schrijfwijze haha!Maar ja smaken verschillen he en je moet doen wat je zelf het mooiste vindt!

Liefs Esther
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 20:51
Susie

Ikzelf vind Djaero het mooist qua uitspraak. En dan de e toch een klein beetje als ie dus een beetje Djairo en een beetje Djaero.

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 20:22
Debby

Ik zou het Jee-ro uitspreken, maar als dat de bedoeling is, zou ik het eerder schrijven als Jehro.

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 09:13
Ante

Ik zou het gewoon als jaaro uitspreken zoals het er nu geschreven staat. Wat ik zeer bizar vind is het feit waarom mensen het als Djairo zouden uitspreken, er staat toch geen d en i in?!

Een vriendin haar zoontje noemt Jaro, zo vind ik het wel mooi.

Ante
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 09:26

Misschien een beetje naast de kwestie, maar de verwarring die hier al optreedt, zou mij doen zeggen...afvoeren die naam. Niet dat jullie dat zouden moeten doen, maar je moet je wel gewoon bewust zijn dat je zoontje dit dan zijn hele verdere leven zal moeten doen: uitleggen hoe zijn naam uitgesproken wordt en ook nog eens geschreven.
Voor mij persoonlijk was dat een "voorwaarde" bij de naamkeuze: duidelijkheid!

Maar misschien draait hij het ook tot een voordeel, met zo'n naam ben je echt wel "speciaal" en gaat iedereen je vragen "hoe, wat?".

veel succes alvast met de keuze verder!!
Groetjes,
Vanessa
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 09:50
Esther en K3

Vanessa, wat maakt het uit dat je wat vaker je naam zou moeten spellen?! Mijn oudste dochter wordt continu uitgemaakt voor Daniëlle terwijl Dariënne toch echt niet zo moeilijk is, Yashyra daarentegen heeft nog niemand verkeerd uitgesproken! Ik heb liever dat mijn kinderen een paar keer 'Hoe, wat?' te horen krijgen dan 'Goh, alweer een Sanne / Lotte, wat origineel nou!'Ieder z'n ding natuurlijk, maar laat de keuze voor een originele naam ook een beetje in z'n waarde graag. Enne, je kan natuurlijk wel voor het kind gaan denken, maar het zijn en blijven de ouders die de naam moeten kiezen en niet de kinderen!!!Plus wie zegt dat die kids het leuk zullen vinden dat ze verward worden met die andere 13-in-een-dozijn-Lottes?
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 12:20

beste esther,

ik vind jouw voornamen dan ook duidelijk in hun uitspraak, als ik ze geschreven zie staan dan weet ik hoe ik eraan moet beginnen om ze uit mijn mond te krijgen.

Het is enkel mijn mening dat je als ouders daar ook best rekening mee mag houden, zonder dat het MOET. Iedereen mag voor mij best op zoek naar originele namen zonder daar voor in zijn waarde gekrenkt te worden.

Misschien eenzelfde tipje dan naar mensen die voor duidelijkheid en eenvoud kiezen...ik heb namelijk Lotte en Lenne in huis Al heb ik die eerste naam niet mee gekozen.

Veel liefs,
Vanessa
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 12:30
Esther en K3

Vanessa, ok nu volgen we elkaar!Maarre, in mijn optiek is Jaero ook logisch qua uitspraak hoor.... 'Ae' is van oudsher 'aaj' (denk maar aan Caesar; Kaajsar - keizer!!) en dat geeft mijns inziens logischerwijze djaajroo! Kijk als ik nou mijn kind Jairo zou noemen en zeggen dat je het uitspreekt als jaaroo dan zit er volgens mij een kronkel in en heb je gelijk, maar Jaero is een naam die ik ook had kunnen kiezen..!

Liefs Esther
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 20:16

beste meiden,

misschien had ik het beter als volgt gesteld: probeer eerst voor jezelf uit te maken HOE je naam wil uitgesproken zien en pas daaraan eventueel de schrijfwijze aan. Ik vind de naam zelf helemaal niet onaardig klinken, maar ik dan begin ik mij in te beelden de oudjes in mijn familie ervan zouden maken... nou, haal boven dat blunderboekje

ZOals Esther het stelt klinkt het inderdaad heel logisch, maar als je inderdaad een andere uitspraak zou wensen...

Liefs,
Vanessa
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]