< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » Verkoudheid baby 8 weken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
Verkoudheid baby 8 weken
22/04/2007 @ 14:51
sophie26

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Graag wat advies. Mijn dochtertje is 8 weken oud en hoest sinds 2 dagen en heeft slijmpjes in de neus. Ik reinig haar neusje enkele keren per dag met fysiologisch serum + neussnuitertje.
Ze heeft geen koorts, eet goed, slaapt goed. Ik merk geen verandering behalve die hoest en het snotneusje.

Moet ik hiermee naar de KA? Het is mijn eerste kindje, vandaar.
Ik vroeg vorige week aan de huisarts (ik was daar voor iets anders) wat te doen bij een verkouden baby en die zei van geen medicatie, dat het zo wel overgaat.
Nu ben ik geen fan van medicatie om niks, maar onze meid is nog zo klein en ik ben wat ongerust.
Moet ze aan de aërosol?

Sophie
Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 15:55
fatos

Online Status Stuur bericht
Hoi Sophie,

Mijn dochter is nu ook verkouden. Ik gebruik ook geen medicijnen.

Toen Sera 2,5 maanden oud was, is ze ook verkouden geweest. Zij had toen wel lichte koorts. Ik heb toen de huisartsenpost gebeld en ben langsgeweest. Een paar dagen later ben ik ook nog voor de zekerheid bij de huisarts langs geweest met haar. Ze hebben bij de huisartsenpost haar urine nagekeken. Maar in principe geven ze sowieso geen medicijnen bij kleine baby's. Alleen paracetamol zetpil bij koorts. Verder moet hun eigen lichaam het gewoon overwinnen. Jij kent haar het beste, als zij goed drinkt en er verder niets aan de hand is, hoef je niets te doen (tenzij het langer duurt dan een week). Maar maak je je een beetje zorgen, twijfel dan niet en bel de huisarts (ze is nog geen 3 maanden dus dan is het zeker goed om geen risico te nemen). Mijn ervaring is dat ze klachten bij baby's onder de 3 maanden echt serieus nemen. Vertrouw op je gevoel en beter een telefoontje voor niets dan je zorgen te maken. Ik zou wel haar temperatuur in de gaten houden (38 graden of hoger).

Ik hoop dat ze snel weer beter is!

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 16:19
sophie26

Dank je wel, Fatos. Ik hou het in de gaten. Ze heeft nergens last van, is haar vrolijke zelf

Ik moet dinsdag naar Kind & Gezin voor haar eerste prikjes, als het dan niet beter is, kan ik het daar ook es navragen.
Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 17:28
Nicole

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wat je wel kan gebruiken, als ze moeite heeft met slapen, omdat haar neusje dicht zit, is LUUF.
Dat is net zoiets als Dampo en Vicks vaporub, maar dan speciaal voor jonge baby's.
Je smeert dan een heel klein beetje op de borst, en dan ademt ze weer makkelijker.

Wat wij ook doen, is het hoofdeinde van het bedje iets verhogen met boeken, dan blijven de luchtwegen beter vrij.

groetjes Nicole
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 21:46

Mijne is 4 weken en is al een week licht verkouden.
kan men niets aan doen dus ik geef geen medicatie maar is het echt erg dan zou ik eens naar de KA gaan misschien.

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 16:43
Kikky

Mijn zoontje is ook constant verkouden.
Het enige is altijd goed de neus proper houden met fysiologisch water en neuspeertje.

Mijn zoontje kreeg heel snel oorontstekingen.
Nu heeft hij buisjes. De ooronstekingen zijn tot nu toe weggebleven, maar de loopneus/verstopte neus blijft.

Kikky

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 18:48
sophie26

Het is nu alweer stukken beter, Lena hoest niet meer en het reinigen van het neusje helpt goed
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 20:40
fatos

Sophie, ik ben blij te horen dat het weer beter gaat!

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 14:44
Noortje

Hey,

mijn dochter had het ook. Vanaf een paar weken oud, constant die lopende neus, soms dat kuchje, en hadden ook alles altijd proper gehouden en gewreven en gedaan. Uiteindelijk naar de KA geweest, en die zei me dat 30 procent van de kindjes geboren worden met een lichte overgevoeligheid op de luchtwegen. Vanaf een jaar of drie zouden ze er zo vanaf moeten zijn.

Noor

Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 18:52
Mel

dag nicole,

waar kun je luuf vinden?
ben van wvl belgie
groetjes
Link naar deze reactie
29/04/2007 @ 19:54
fatos

Luuf wordt in NL in ider geval bij de apotheek en drogisterijen verkocht. Ik weet niet of ze het in Belgie ook verkopen (ik zou denken van wel).
Succes!

Link naar deze reactie
30/04/2007 @ 10:11
Kikky

Luuf ken ik niet maar ik gebruik Karvol. Dat helpt ook bij verstopt neusje. Ik doe het op zijn doekje waar hij mee slaapt.

Thomas zijn neus maak ik goed proper voor het slapen gaan en dan zijn doekje geven.

Dit kun je bij de Apotheek vinden.

Greetz Kikky

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]