< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » babyborrel of niet?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
babyborrel of niet?
23/04/2007 @ 13:39
Nans

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Doen jullie een babyborrel of bezoek aan huis? Beide hebben voor- en nadelen, ik vroeg mij af wat jullie ervan denken? Mijn vriend is er heel duidelijk is, het wordt een babyborrel, ik twijfel er nog over. Op zich is zo een babyborrel wel handig, minder rotzooi thuis en zo, alleen als je een familie hebt die je alleen maar ziet als er iets te verkrijgen valt, vindt ik het wat moeilijk... Dus, wat doen jullie?

Groetjes, Nancy

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 14:15

Wij gaan ook normaal gezien een babyborrel houden!
En als het gaat gaan we een zaaltje huren hier een paar straten verder. Dan hebben we die rommel allemaal ni hier thuis.

Spinnertje

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 17:01
manon

Ja ook wij gaan een babyborrel houden, zelfs redelijk kort na de geboorte (na een week of 3),we hebben al een feestzaaltje gereserveerd, maar we zijn er nog niet uit wat we de mensen gaan aanbieden, daarmee bedoel ik: het zal een zaterdagavond zijn van 18u-21u maar ik ben bang als we alleen hapjes (warme en koude) gaan geven en champagne of fruitsap dat de mensen al vroeg zullen opstappen om hun avondmaal te gaan benutten, maar wat is dan een alternatief?
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 22:46
yoda

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallokes

Wij hebben een huis gekocht en verhuizen in september, dus zeker en vast een babyborrel in het nieuwe huis en dan inneens de home warming party erbij, 2 vliegen in 1 klap en ik laat de mensen van de middag tot de avond komen zodat niet iedereen over elkanders voeten moet lopen. En dan kan ik ook wat meer tijd voor iedereen opbrengen want als ze allemaal tegelijk komen dan weet ik niet bij wie eerst te beginnen en ons verhaal zullen we toch 1000 keer moeten vertellen.
Groetjes

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 08:06
snuffie

Hoi,

Bij Pol hadden we geen babyborrel, en kwam het bezoek gewoon met mondjesmaat bij ons thuis. Ik vond dat zelf heel gezellig. Elke avond was er bijna wel iemand op bezoek om een babbeltje mee te doen. Met zo'n kleine baby kan je zelf niet elke avond van huis, dus als er dan mensen over de vloer komen is dat toch gezellig...

Je hebt dan ook meer tijd om aan iedere bezoeker apart te besteden. En je wordt extra in de watten gelegd, want ze komen echt voor jou en de baby (op een babyborrel wordt het al gauw een gezellig onderonsje tussen vrienden terwijl je zelf in de weer bent met handjes schudden overal en drankjes uitdelen).

Maar toch zou het kunnen dat we dit keer voor een babyborrel kiezen. We zitten nogal klein behuisd, en met een tweede kindje erbij weet ik niet of ik het nog zie zitten om de rommel van Pol telkens aan de kant te krijgen voor het bezoek er is... Bij een eerste heb je nog niet zoveel rommel en speelgoed en overal koek op de vloer...

Bovendien is ons nieuwe huis wschl pas volgend jaar af, dus ook daar kunnen we nog geen mensen ontvangen. Een babyborrel zou ons dit keer wel wat drukte kunnen besparen, en manlief heeft met de verbouwingen ook wel wat anders aan zijn hoofd dan elke avond thuis te blijven voor de bezoekers...

Ik denk dat de keuze voor babyborrel of kraambezoek thuis dus een beetje afhangt van situatie tot situatie. Als je er tegenop ziet om thuis volk te ontvangen 's avonds of in het weekend, dan is een borrel zeker beter. Ik vond het echter heerlijk om nog eens goed bij te kletsen met al onze vrienden en familie toen die langskwamen...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 09:18
Nans

Waar ik gewoon heel sterk tegen aanloop bij de babyborrel is dat er mensen gaan langskomen die je anders ook niet ziet, die hun buik vol drinken en eten en dan weer vertrekken, en geloof mij, beide kanten kunnen eten en (vooral!!) drinken... Dat wordt dan een grote z**ppartij. Ik ben echt niet zo krenterig dat ik niet wil trakteren, zo iets speciaals overkomt je niet elke dag, maar als je die mensen nooit ziet of hoort, vindt ik het wel veel geld. Want je doet ook niet alleen chips en fris, dan wordt het al vlug warme hapjes, broodjes en vlaai of zo. Als je het thuis houdt, zijn net die mensen niet vlug geneigd om langs te komen, want wat moeten ze zeggen tegen jou... Maar dan heb je wel elke dag de zorg dat het huis opgeruimd moet zijn en dat er voorraad in huis moet zijn. Zou je het kunnen maken dat je al op voorhand beslist dat je bepaalde dagen geen bezoek wilt ontvangen?

Groetjes, Nancy

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 10:23
wendy

Hey,
Nancy,
Wij hebben bij onze dochter gewoon thuisbezoek gehouden.
Wij hadden op onze kaartjes gezet dat thuisbezoek enkel na telefonisch contact ging; helaas zijn er altijd mensen die daar niet naar kijken en dan hebben we heel goed laten horen dat 't niet was opgeruimd omdat ze niks hadden laten weten.

Ik denk dat 't allemaal van je familie afhangt hoor!!!
Als wij een babyborrel zouden houden dan zouden we toch nog iedereen aan de deur krijgen en op de babyborrel; dus is dit voor ons geen optie (zijn ook niet gierig maar hebben wel iets tegen profiteurs (mensen die je nooit ziet behalve als er te eten/drinken valt)).
Wij hebben wel een agenda bijgehouden en als er iemand belde hebben we daar die avond/namiddag direct alleen voorbehouden voor die mensen.

Grts Wendy

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 17:51
snuffie

Hoi,

Nancy, wij hadden ook op het geboortekaartje gezet dat we graag een seintje kregen wanneer mensen op bezoek wilden komen. Zo konden we zelf een beetje meebepalen hoeveel volk er per week de revue passeerde. Als je op 1 dag verschillende bezoekers moet entertainen, wordt het al gauw wat teveel van het goede...

Groetjes
Snuffie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]