< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » wanneer oorbelletjes?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
wanneer oorbelletjes?
26/04/2007 @ 15:14
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Laat je je baby meteen een tatoe zetten? Nee toch?

Okee, de vergelijking lijkt misschien vergezocht, maar het doet allebei pijn, en wordt allebei gedaan omdat mama of papa het mooi vindt, en is allebei permanent.

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 15:20
Ikke

Ik wil me niet moeien, maar dat doet toch niet zo veel pijn? Ik heb daar echt geen last van gehad. Even verschieten en daarna gloeien de oortjes maar meer niet.
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 16:34
Laura

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Jeetje Dieke, wat een vergelijking. Slaat echt nergens op.

Ik zou geen antwoord kunnen geven op de vraag. Maar ik ga voor mijn eigen meisje ook informeren bij de juwelier. En als ze daar al met een half jaar zetten denk ik dat ik er geen problemen mee heb om mijn dochter alvast oorbelletjes te geven. Ik heb ze zelf ook (en heb er later nog 3 bij laten zetten) en heb het altijd erg leuk gevonden. Vind ze het niks kan ze altijd besluiten om het dicht te laten groeien.
Die plakkertjes lijken mij een minder goed idee omdat dat eerder in de mond gestoken kan worden.

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 16:43
dieke 9Maand Moderator

Welke van mijn 3 argumenten vind je dan nergens op slaan? Dat de vergelijking waarschijnlijk te vergezocht was, dat gaf ik al toe, een beetje shockeren, sja, doe ik misschien wel graag.

Maar feit blijft dat het EN pijn doet EN niet op vraag van het kindje zelf is EN permanent is. Ik vind dat dus not done, dat is mijn mening.

[Laatst gewijzigd door dieke - 26/04/2007 @ 16:49] - Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 16:53
Ikke

Het doet niet pijn en het is niet permanent, je doet ze uit en je gaatjes groeien dicht. Jeezes er zijn zo veel mensen die dat doen.
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 16:54
dieke 9Maand Moderator

Nou, hoe komt het dan dat ik het EN pijnlijk vond EN nog steeds gaatjes heb, terwijl ik ze heb sinds mijn tiende en sinds mijn veertiende nooit nog oorbellen gedragen heb? En is het omdat veel mensen het doen, juist? Ieder zijn eigen mening, maar ik doe zeker niet alles omdat vele mensen het doen.

[Laatst gewijzigd door dieke - 26/04/2007 @ 16:55] - Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 17:08
*LONE*

Tja... Meningen verschillen...

Ik heb in mijn 'domme' tienerjaren 4 gaatjes in mijn linkeroor laten schieten. Ik draag ze al jàààren niet
meer, maar kreeg toch laatst nog de vraag of ik 4 gaatjes had!?
Dus ze blijven wel degelijk te zien, hoor!

En niet pijnlijk? Bwahh... Voor iemand volwassen misschien minder... Maar zo kleintjes vatten dat wel niet éh... Wij hebben zoiets van; effe schrap zetten...
Zij voelen ineens een pijnscheut en begrijpen niet vanwaar dit komt.
Ik kon er toch enkele nachten destijds nei top slapen, hoor!
Je maakt toch een wondje hé!? Dus pijn doet dat wel degelijk!

Om nog maar te zwijgen inderdaad als die kindjes aan hun oortjes getrokken worden!
Ik heb dan wel een ventje, maar gelijk die wild kan.
Voor zo'n ventje zou hij hennig een ander zijn oortje kunnen beschadigen...

En ja... dan het feit dat ik dit ééécht niet graag zie bij kleine kindjes.
Maar dat was inderdaad niet de vraag.

In mijn ogen is dit ook enkel voor het zicht voor mama en papa...

Ik denk in het algemeen dat ze trouwens schieten vanaf een leeftijd van zes maanden.

Ook de opmerking naar Sofie vind ik allesbehalve correct.
Van een ander topic weet ik dat zij in Afrika woont en volgens mij bedoelt ze gewoon dat er geen leeftijd op dat inschieten van oorbelletjes staat omdat ze daar bij haar al in de eerste week worden geschoten!

Dus ik zie ééécht de vergelijking niet met oorbelletjes schieten en vrouwenbesnijdenis hoor!

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 17:27
maaike22

Hallo,

Als zon oortje ontstoken raakt ben je erg ver van huis.
Ik vindt niet dat je dat een baby aan mag doen.
OOK een baby heeft gevoel.
Al denken blijkbaar veel mensen van niet.
Als ik al pijn heb bij het laten schieten van gaatjes.
Laat staan een baby.
EN die weten dus wel degelijk dat ze pijn hebben.
Mijn mening hoor.
DOe maar een jurkje bij je dochtertje aan dan zie je ook wel dat het een meisje is.

Maaike

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 17:29
maaike22

En laura,
Dieke heeft gelijk.
En wat jij leuk vindt hoe je kind misschien nog niet leuk te vinden.
IEDEREEN denk anders.

Maarja goed is je eigen keuze.
Ik martel m,n kind niet.

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 19:34
Mammie-D

Mijn kindje krijgt pas een oorbel als hij dat wilt! nu krijg ik een jongetje dus zal hij het misschien niet al op 4 jarige leeftijd willen. maar als baby zijnde zou ik dat nooit doen. Laat de kindjes maar kiezen wat ze willen.

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 19:52
Esther en K3

DISCLAIMER: Ik doe hier even net alsof ik de onderstaande discussie niet heb gelezen en geef mijn visie.. Ik wens niet te worden aangesproken op de manier zoals sommigen zich hieronder gemanifesteerd hebben, dit bericht is enkel en alleen bedoeld voor de opstarter van het topic.

Ik heb mijn eerste gaatjes laten schieten toen ik vier was en het echt zeker wist dat ik het wilde! Ik was een heel rustig, verantwoordelijk kind, dus ik zou niet zo gauw in een ruw spelletje mijn lelletje uitscheuren ofzo.. Nu vind ik persoonlijk 4 jaar een mooie leeftijd als ondergrens, maar ik denk niet dat bijvoorbeeld mijn eigen dochter (vermoeden ADHD en erg druk) over iets meer dan een jaar al 'klaar' is om zo'n stap te zetten! Niet omdat ze het dan nog niet zelf zou kunnen beslissen, maar meer dat ik het met haar nog wel zie gebeuren dat ze een ongelukje krijgt. Ik laat het afhangen van het moment wanneer ze er zelf me komt, sowieso na haar vierde verjaardag en VOORAL afhankelijk van hoe zij zich ontwikkelt. Ik heb zelf vijf gaatjes links (drie in het lelletje en twee in het kraakbeen) en drie rechts (lelletje) en heb er, al draag ik al een aantal jaren geen oorbellen meer vanwege mijn kids, geen moment spijt van gehad. Net als een tatoeage, die zet je ook pas als je het echt ZEKER weet. Ik heb een tatoeage, dus ik weet waar ik het over heb. Die heb ik overigens laten zetten op mijn 16e, na er vier jaar over na te hebben gedacht..! Zolang de keus van het kind uit komt, weloverwogen is, veilig is en minimaal na de vierde verjaardag, zie ik er geen kwaad in.

Liefs Esther
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 20:10
Susie

Ik zou mijn kind er zelf mee laten komen. Ik vind zelf oorbellen namelijk absoluut niet leuk. Ik heb zelf 10 gaatjes, maar heb al jaren geen oorbellen meer in.

Ik heb zelf de beslissing genomen om gaatjes te nemen en niet mijn moeder.

Aan dit soort dingen zit je kind zijn/haar hele leven vast. Waarom beslissen wij dat en niet je kind zelf? Stel dat je kind geen gaatjes wil, wat zeg je dan, pech gehad, ik heb de beslissing voor je genomen en je hebt ze nou eenmaal?

Maar dit is puur vanuit mijn eigen perspectief gezien, omdat ik oorbellen niet mooi vind. Ik weet niet wat mijn mening zou zijn als ik het geweldig zou vinden.

Maar waarom zou je er al zo vroeg mogelijk mee willen beginnen? Het kan toch geen kwaad te wachten tot je kind het zelf wil?

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 20:42
marjoontje

het hele baby zijn is er dan af vind ik als een baby oorbelletjes heeft,mijn meisje krijgt het ook pas als ze het zelf wil eerder niet.
een baby met oorbelletjes is geen gezicht,ik vind het niet mooi.

groetjes marion.

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 21:28
Sofia

Bedankt voor jullie reacties. Het valt me wel op dat er best veel op tegen zijn. Omdat ik zelf niet zo goed weet wat nou een reele leeftijd is om te beginnen met oorbelletjes, wilde ik dus van andere moeders weten wanneer hun dochters gaatjes kregen/krijgen. De meesten zeggen als ze er zelf om vraagt, maar stel als ze het op haar 3e jaar wil?

Ik ben er al wel uit dat ze ze niet als baby'je krijgt, ik vind het wel super schattig staan, maar wil haar zeker nu al geen pijn doen, en daarbij ze zit te vaak aan haar oortjes.

Ik denk dat ik het laat afhangen van of ze een rustige of een wild meisje wordt, in het laatste geval zal het best gevaarlijk zijn denk ik.

[Laatst gewijzigd door Sofia - 26/04/2007 @ 21:33] - Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 19:18
maaike22

Hey Sofia,

Dat is een goede keuze meid.
Maar haar eigen keuze zijn.
Dat kan zelfs 3 jaar zijn of 4 jaar zijn.

Liefs maaike

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]