< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Slaaptest in UZ Gent: praktische vragen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Slaaptest in UZ Gent: praktische vragen
23/04/2007 @ 16:56
Veerle

Ons meisje moet donderdag zo'n slaaptest laten doen in het UZ in Gent en dus had ik een paar vraagjes:

# Slaap je in dezelfde kamer als zij en zoja: lukt dat dan een beetje om je daar om te kleden en binnen en buiten te gaan zonder je kindje wakker te maken?

# Om hoe laat 's morgens krijg je ongeveer de prof te spreken om de resultaten te bespreken?

# Als je kindje zich wil draaien 's nachts, kan dit dan met al die draadjes?

# Kan je kindje duimen? (Las ergens dat de armpjes losjes worden vastgebonden.)

# Is dat een gewone ziekenhuiskamer waar je je kan douchen en krijg je 's morgens ontbijt enzo of moet je daar zelf voor zorgen?

Hoe viel bij jullie de slaaptest trouwens mee? Heeft jullie kindje er veel van afgezien?

Zijn er mensen wiens kindje ook al ouder was? Ons meisje is 10.5 maanden en dus twijfel ik een beetje.. We zouden het enkel laten doen omdat onze Angelcare (allez, iets soortgelijks) een paar keer op 1 weekend is afgegaan (lag niet aan monitor; met die van een vriendin van ons hadden we het ook). Maar sindsdien (nu week geleden) dus niet meer.. Pfff.. Ik weet het ook niet hoor. Als de uitslag goed is, blijf je toch twijfelen omdat zo'n test niet sluitend is en is de uitslag slecht kan je toch niet veel méér doen dan we nu al doen (risicofactoren uitsluiten en aan monitor (zij het ene die enkel ademhaling volgt) leggen).. Ze is al zo oud dus lang duurt de risicoleeftijd niet meer en ik vrees dat die test voor haar helemaal de hel zal zijn. Ze is geen babietje van 6 weken meer dat stil blijft liggen hé..
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 17:05
E.V.A

Online Status Bekijk profiel
# Slaap je in dezelfde kamer als zij en zoja: lukt dat dan een beetje om je daar om te kleden en binnen en buiten te gaan zonder je kindje wakker te maken? Ik heb me gewoon op de kamer omkleed toen dat Guust nog wakker was. Binnen en buiten gaan was geen probleem (ik lag wel op een grote kamer! je hebt ook zo minitjes)f

# Om hoe laat 's morgens krijg je ongeveer de prof te spreken om de resultaten te bespreken? Ik heb de prof rond 9 uur gesproken

# Als je kindje zich wil draaien 's nachts, kan dit dan met al die draadjes? Guust was toen 6 weken oud en van draaien was nog geen sprake.

# Kan je kindje duimen? (Las ergens dat de armpjes losjes worden vastgebonden.)De armen worden vastgebonden aan de pamper (wat een eng zicht!!!) Dat is om te voorkomen dat ze de draadjes lostrekken.

# Is dat een gewone ziekenhuiskamer waar je je kan douchen en krijg je 's morgens ontbijt enzo of moet je daar zelf voor zorgen? Geen douche geen wc (wel wc op de gang) Je krijgt een ontbijtkaart voor s ochtends maar dan wel in een ander gebouw!!!! ZORG zelf voor entertainment!!! geen tv bij mij op de kamer noch radio.

Hoe viel bij jullie de slaaptest trouwens mee? Heeft jullie kindje er veel van afgezien? Guust weet zelf niet dat hij daar geweest is! Ik daarentegen wel (had voor de zekerheid humo en gameboy van mijn man meegenomen..na 5 min batterijen plat na 10 min humo uit!!!!!)

Hoop dat je der wat aan hebt.
Veel succes!

Eva

Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 19:01
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

wij hebben ok een slaaptest laten doen, wel niet in gent maar in het uz Antwerpen. ik zelf heb er geen nare ervaringen bij. bij ons was het niet zo dat zijn armpjes vastgebonden waren hoor. hij heeft zelf zijn draadjes is los getrokken. die zijn ze gewoon terug gaan vast maken. ik had ook geen radio,tv, douche op de kamer maar ben wel bij de verpleegsters tv mogen gaan kijken. waar dan ook een "babyfoon" stond,dus alos hij weende kon ik het horen en op een schermpje volgen of hij wel goed sliep. dit zal wel van ziekenhuis tot ziekenhuis afhangen. mijn zoontje was wel al bijna 2 maand en een half als ik het laten doen heb. maar ik zou zeggen als je je zorgen maakt zeker doen, het is een hele geruststelling hoor als je het hebt laten doen.wiji hadden de uitslag pas na een week, maar ook dit hangt af van ziekenhuis tot ziekenhuis. dus hoe het in gent gaat weet ik niet. en ook al heeft hij die nacht niet (meer) doorgeslapen en niet zo goed geslapen; terug thuis in zijn eigen bed heeft hij terug geslapen zonder problemen, zelfs beter dan ervoor.duimen zou hij ook gekunt hebben hoor... doet hij wel niet maar in het geval van wel zou dit ook geen probleem geweest zijn.ik denk dat het ontbijt zowiso in het bedrag zit dat je moet betalen als je blijft slapen hoor.

Veel succes en ik zou er mij niet te veel zorgen in maken komt allemaal wel goed hoor

groetjes
xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]