< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » blijven twijfelen 3 ??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
blijven twijfelen 3 ??
24/04/2007 @ 09:31
eefje

Ik blijf maar twijfelen of we voor een 3e zouden gaan!
De ene maal denk ik jaaaa, de andere denk ik ik heb het wel goed met mijn 2 ventjes( 3 en 1.5j)
maar denk er wel elke dag aan pf...
Wil ook niet te lang wachten want te veel leeftijdsverschil zie ik niet zitten.
Zijn er nog mama s die twijfelen?
Zijn er mama s met ervaring van 2 naar 3 valt het goed mee? Wat zijn de grote veranderingen voor en nadelen?
Alvast bedant!
misschien geraak ik zo wat wijzer!
Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 12:36
Martine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Eefje,

Ik heb op verschillende berichten al een reactie gestuurd, zoals: 3kindjes fulltime werken en ik wil 3kindjes, maar man niet (kan je misschien ook eens nalezen)

Zoals je ziet, heb ik er ook 3. Ik was degene die lang getwijfeld heeft, mijn man wou er zeker voor gaan. Ik twijfelde omdat ik twee wel genoeg vond, ze waren al zelfstandig, konden alleen eten, alleen naar toilet,... Het leven was al veel gemakkelijker geworden, geen buggy's meer...
Een baby zag ik als opnieuw van 0 herbeginnen. Ik had ook geen goesting in alweer een bevalling. De zwangerschap op zich zag ik wel zitten.
Uiteindelijk heb ik dan toch de knoop doorgehakt en ik heb er geen moment spijt van. Het valt heel goed mee, een derde groeit zo mee op.
Bij je eerste vind je het superzwaar: alles nieuw, je hebt nog geen ervaring. Een tweede vond ik ook heel zwaar: de eerste loopt nog rond in huis en is allesbehalve zelfstandig. Mijn meisjes zijn nu al 4 en 6, gaan naar school en kunnen heel goed meehelpen en het belangrijkste: ze zijn dol op hun broertje en hij ook op hen.
De overstap van 2 naar 3 vond ik dus absoluut niet groot, en ik heb nog veel vrouwen dat horen zeggen.
Voor-en nadelen?
Nadelen: het is inderdaad wat meer werk, maar ja, een baby brengt altijd werk met zich mee, of het nu je eerste is of je derde, dus daar geraak je over. Bij een derde weet je al goed wat je te wachten staat en je hebt al heel wat ervaring. Het is ook een kwestie van organiseren vind ik. Een onthaalmoeder kan ook zonder moeite 5,6 kindjes tegelijk opvangen. Mits ze zich goed organiseert.

Voordelen: een schat van een baby erbij, 3 kunnen nog net in een auto, babyuitzet en speelgoed gaat over naar de 3de, moet je al niet meer aankopen, kleding zal afhangen van het geslacht van je derde.
Voor mij maakte het geslacht niet uit, maar achteraf gezien is het wel leuk om beiden te hebben, het is toch wel anders, vind ik.
Zoals hierboven al gezegd: derde groeit gewoon mee op, valt heel goed mee qua extra werk en zal nog beteren naargelang ze ouder worden.

We hebben wel 4 slaapkamers, dus ieder heeft zijn eigen slaapkamer.
Misschien financiële voordelen: kinderbijslag van 2 naar 3 is ongeveer verdubbeld. Belastingsvoordeel vanaf 3 kinderen... Maar ja, dat mag niet de reden zijn, hé.

Zou je man wel een derde willen, of twijfelt hij ook?

Toen ik zwanger was van Thibaud, hebben enkele vrouwen me toevertrouwd dat ze eigenlijk ook een derde gewild hadden, maar ze hebben zo lang getwijfeld, dat het leeftijdsverschil al te groot zou zijn en dus hebben ze het toch niet gedaan.
Dus als je denkt dat je er later spijt over zou kunnen hebben, gewoon doen. Volg je hart. Teveel je verstand volgen is niet altijd goed, dan zouden heel wat mensen misschien al geen kinderen nemen.

Als je nog iets wil weten, mag je altijd vragen.

Groetjes

Martine

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 14:39
eefje

Martine,
Bedankt voor je antwoord!
mijn man twijfelt ook voor 3 maar als ik het echt wil vind hij dat goed...
Ik ben zelf onthaalmoeder en heb alle dagen 6 kindjes, maar jah dat zijn er geen 6 van u he die gaan s avonds naar huis....
twijfel soms ook financieel maar je krijgt inderdaad meer kindergeld en minder belastingen he we hebben er nu 2 en moeten ons niks ontzeggen dus zal met 3 ook wel lukken denk ik.
Ben allesinds blij van u reactie te horen, doet mij al iets minder twijfelen! ik laat je weten als we ervoor gaan een mens mag er inderdaad ook niet te veel op dubben he

Nog een vraagje valt 3 mee om weg te doen voor te babysitten?.
of komen ze bij jullie thuis babysitten.....
alvast bedankt voor de goede raad
Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 14:40
essie

Online Status Stuur bericht
hoi,
Ik ben zwanger van mijn 3de kindje, nu zijn mijn kids al groot 9 en 11 jaar.
Een zwangerschap zat bij mij niet meer in de planning en bij mijn man helemaal niet meer, nu ik toch zwanger bleek te zijn is mijn man er nog meer mee bezig dan ik, hahah soms gaan dingen anders dan gepland is, maar even welkom als mijn andere kids.
Ik denk zelf ook wel dat een 3de lekker meehobbeld met de rest, ik heb me daar geen seconde druk over gemaakt.
Wat Martine al zei, met een 1ste is alles nieuw, bij een 2de dan heb je er nog een rond lopen en ben je echt uitgeteld 'savonds.
Volg inderdaad je hart en niet je verstand.
groetjes van Esther

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 19:33
Valérie

Hey,

hier is de twijfel ook groot.
Alleja, indien ik mijn hart zou volgen, onmiddellijk. Ik heb altijd graag zeker 3 kindjes gewild, en vrij vlug na elkaar.
Maar soms heb ik het nu, met 2 kleine meisjes (2 jaar en 8 maanden), toch echt wel lastig. Ik ben nog steeds niet volledig de oude. Sinds mijn laatste zwangerschap ben ik nog steeds heel erg vermoeid, ook al ben ik nog steeds thuis en kan ik in principe wel voldoende slapen. Dus wat met een volgende zwangerschap en nog een kindje erbij?
Natuurlijk zullen Liorah en Ianthé dan wel ouder zijn.

Daarbij komt nog dat mijn man het ook niet meer ziet zitten. Hij denkt daarbij dan vooral aan mij. Mijn zwangerschappen waren steeds vrij lastig en nu met mijn vermoeidheid, heeft hij zoiets van: we hebben het toch goed nu, met 2 lieve schatten.

Maar het verlangen is zo groot bij mij. Nog eens zwanger zijn, nog een babytje hebben en 3 kinderen samen zien opgroeien.

Valérie

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 21:03
Martine

Hoi,

Eefje, wat babysit betreft: we hebben naast mijn ma gebouwd, dus als we eens ergens naartoe gaan, kan zij even langskomen, ze hoeft niet ver te gaan. Maar ik moet wel zeggen dat we dat niet vaak doen en dat heeft niets met een derde te maken. Ik heb nog nooit een babysit in huis laten komen. Ik vraag me zelf af waarom. Misschien omdat ik niet vlug iemand vertrouw. We zouden het in ieder geval vaker moeten doen. Dat zou geen probleem vormen, denk ik. De meisjes gaan zonder probleem rond 19u hun bed in en Thibaud slaapt dan ook in zijn parkje. Rond 23u maken we hem wakker voor zijn laatste flesje en dan slaapt hij de rest van de nacht door. Dus vanaf 18 u zal je hem niet meer horen.
Ik weet niet of je veel hulp krijgt van de grootouders of zo. Of dat ze vaak naar daar gaan, overnachten of zo. Want 3 kindjes daar achterlaten zal je misschien minder snel doen, omdat je misschien schrik hebt dat het te veel voor hen zou zijn.

Ik vind het wel grappig dat ik het over een onthaalmoeder had en dat je er zelf een bent. Ik denk dat een derde dan zeker geen probleem voor jou zal zijn. Zoals je zegt, die blijven 's nachts ook, die van u, maar als ze goed slapen is dat geen probleem, hé. Mijn kinderen sliepen alle drie hele nachten door met 11 weken. Precies dat ze alle drie op voorhand geprogrammeerd waren...

Het zou heel leuk zijn als je me nog iets laat weten over je beslissing.

Valérie,
Als je dochtertjes naar school beginnen te gaan, zal de beslissing al veel gemakkelijker genomen kunnen worden. Ik begrijp heel goed dat je er nu lichamelijk nog niet klaar voor bent, je hebt ook veel te verwerken gehad met het verlies van je twee engeltjes. Ook je man heeft een beetje tijd nodig. Het is ook niet een beslissing die je op 1-2-3 neemt, hé. Misschien is het beter om het gewoon een beetje meer tijd te geven, je dochtertjes zijn nog klein,hé.
Jij zal er wel misschien rekening mee moeten houden dat een derde vergezeld zal zijn van een vierde?? Je zal misschien meer kans hebben op een tweeling?

In ieder geval: veel succes met jullie beslissing!

Groetjes

Martine

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 07:54
eefje

Martine,

Bij mijn moeder gaan ze nu soms slapen, maar ook niet veel als t 1x in de maand is zal t veel zijn;....
En in het begin als de baby klein is zie ik dat toch niet zitten om ze weg te doen...
Ze kunnen ook bij mijn schoonma terecht dus heb eigenlijk geen probleem, das ook een onthaalmoeder...
Maar toch 2 of 3 om weg te doen

Hou u zeker op de hoogte

Valerie

Ik denk ook dat je het een beetje tijd moet geven...
Ik zag het ook niet zitten als ons kleinste 8m was nu hij 1.5 is zie ik het wel zitten!
ale de ene dag wel de andere dag niet; maar dat blijft zo wel denk ik....
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]