[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 24/04/2007 @ 14:36 manon | Nee bij mij wordt het flesvoeding, meer uit overmacht want na 2 weken ga ik al terug gaan werken (zelfstandig). Denk dat het dan gemakkelijker is om direct met flesvoeding te starten, da's dan toch gemakkelijker dan dat afkolven en zo... Alhoewel ik er wel van overtuigd ben dat borstvoeding beter is voor het kind, maar questie van organisatie wordt het voor mij gemakkelijker om flesvoeding te geven. |
| 24/04/2007 @ 22:49 Endorfientje | Hallo Iedereen, Hier ook borstvoeding hoor! Bij ons 1ste kindje is dat heel goed gegaan, in die zin dat ik veel melk had en dat ons zoontje goed aankwam. Het was wel ongelooflijk vermoeiend omdat hij soms een hele dag door dronk! Ben er zelfs mee naar de pediater geweest die het niet kon geloven, maar na 3 uur in de wachtzaal bij haar terwijl ze na elke patient kwam kijken, moest ze toch vaststellen dat het klopte. Ik heb 11 weken rechtstreeks van de borst gegeven en dan 11 weken afgekolfd. Ik weet niet of ik het deze keer ook zo lang volhoud, als het even vermoeiend is haal ik het niet. Maar ik probeer zeker. Alles voor mijn kleintje he... Iedereen moet doen wat die aanvoelt. En ik kies voor borstvoeding. XXX |
| 25/04/2007 @ 09:23 snuffie (niet ingelogd) | Hoi, Ik heb het grote geluk gehad om echt te kunnen genieten van het borstvoeden bij mijn eerste. De keuze om opnieuw borstvoeding te gaan geven is nu dan ook heel evident. Pol heeft uitsluitend BV gehad tot 5 maanden, toen moest ik weer aan het werk en zijn we stapvoets overgeschakeld op de combinatie van vaste voeding en flesjes. De eerste weken waren ook bij mij niet zo makkelijk. Vreselijke stuwing in het begin, kloven en een beginnende borstontsteking maakten de BV echt pijnlijk. Dankzij mijn omgeving die me echt steunde in mijn beslissing om BV te geven, ben ik die eerste 4 moeilijke weken doorgekomen en toen kon ik er echt van beginnen genieten. Pol kwam goed bij en groeide goed, dus dat geeft ook al een fijn gevoel. En verder vond ik het wel supermakkelijk. Ik woon ook in Belgie, maar heb nooit het gevoel gehad dat BV op sommige plaatsen niet aanvaard wordt. Ik heb Pol BV gegeven terwijl we iemand stonden op te wachten op de luchthaven, op een bankje in het park, bij vrienden thuis, op een terrasje... De mensen keken naar mijn gevoel niet raar op. Het is uiteindelijk ook het meest normale dat er bestaat he, je kind voeden... Ik ben ook nogal een preutse van aard, maar ik vond het echt supergoed meevallen: er is tijdens het voeden nauwelijks 'borst' te zien. Bovendien denk ik niet dat het aanstootgevend overkomt, ik vind een borst vol melk helemaal geen erotische of seksuele connotatie uitstralen. Maar daarover kunnen meningen natuurlijk uiteenlopen. Soit, voor mij was het een hele fijne tijd: melk altijd bij de hand, altijd op temperatuur, geen gedoe met steriliseren en flesjes afwassen, geen poeder en mineraalwater overal mee naartoe sleuren... Hopelijk lukt het bij alle BV-mama's in spe even goed! Eerlijkheidshalve moet ik eraan toevoegen dat ik, toen we overschakelden op flessen, al snel gewoon was aan FV. En het gesleur viel uiteindelijk nog wel mee. 't Is gewoon een routine die je moet aankweken. In het begin altijd nadenken van: 'wat moet ik nu weer allemaal meenemen?' maar al snel zit er een standaard-uitrusting voor voeding in je verzorgingstas!! Groetjes Snuffie (niet ingelogd) |
| 26/04/2007 @ 10:04 Daisy | Hallo Bij Thimo heb ik borstvoeding gegeven en dat is zo goe meegevallen dat ik opnieuw borstvoeding ga geven. Borstvoeding geven in het openbaar, ik had er in het begin ook moeilijk mee. Ik herinner mij nog dat ik en mijn man aan zee waren en ik moest Thimo voeden. We gingen op een terrasje zitten, ik ging al zitten met mijne rug naar de straatkant toe en kwam er daar zo een oudere dame zitten op dat terras, die heeft mij toen de hele tijd bekeken. Je kon zo van die haar gezicht aflezen dat ze het een schande vond maar ik heb er mij niks van aangetrokken. Groetjes Daisy |
[Reageer]

borstvoeding of niet ?

en op die 20 maanden is ze nog nooit echt zwaar ziek geweest.
Ik weet dat borstvoeding op alle plaatsen in Nederland totaal aanvaard is, maar in België is dat toch nog een beetje anders!
en we gaan beginnen met BV. Althans, we gaan het proberen. We zien wel of het lukt. Mocht het niet lukken, dan kunnen we altijd nog overstappen op de fles.
. Maak je er op voorhand maar niet te druk in, je zal wel zien hoe het verloopt!