[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 24/04/2007 @ 12:51 Nathalie | Hoi hoi, Ik heb vorige week de uitslag gekregen van de combitest. Kreeg telefonisch de uitslag en ze waren op dat moment heel negatief "vindt het heel vervelend om u dit telefonisch te moeten vertellen, maar u heeft een extreem lage score van 54" op dat moment heb je het gevoel dat de grond onder je weg zakt. We moesten de volgende dag langs komen voor een gesprek. Maar zijn nu een stuk positiever. Het blijkt dat men hier een "score" grens aanhoudt van 350 en wij hebben dus een score van 54. Volgens de gynaecoloog niet de mooiste uitslag maar moeten positief blijven. Het betekent dus dat we nu een kans van 1 op 54 hebben dat er iets mis is. 8 mei krijgen we een vruchtwaterpunctie dan natuurlijk nog weer 2 tot 3 weken wachten en hopen dan dat we goed nieuws gaan krijgen ... Positief blijven was de boodschap van de gynaecoloog en dat blijven we ook... |
| 04/05/2007 @ 09:51 Nathalie | Hoi hoi... Net als jullie waren wij er ook al uit als de punctie negatief is. Als het kindje echt gehandicapt is laten we, hoe moeilijk het ook zal zijn, weghalen. Bij ons op de echo klopt het hartje ook wel heel goed. Tis alleen wel een extreem rustig kindje. Dus eigenlijk hoop ik als we a.s. dinsdag de punctie krijgen dat die alle kanten op danst.. Heb er nu echt wel een slecht gevoel bij. Wat gewoon heeeeeel jammer is. Want het echt genieten van is op dit moment weg dat vindt ik zo jammer. Wens jullie ook heeeeeeeeeel veel sterkte en hou je op de hoogte hoe het dinsdag is gegaan.. Groetjes Nathalie |
| 09/05/2007 @ 10:16 Nathalie | Hoi hoi.. Nou gisteren de punctie gehad. Het viel me 100% mee.. Nadat we waren binnengekomen moest ik mijn buik bloot maken en gingen ze met een echo kijken waar het kindje precies lag zodat ze konden bepalen waar ze moesten prikken. De naald inbrengen voelde ik wel maar deed op zich niet erg zeer. Ze zaten alleen de 1e keer niet goed het lukte niet om vruchtwater op te zuigen, dit was wel even heel pijnlijk. Dus toen moesten ze nog een keer opnieuw prikken en dit ging perfect. Al met al heeft alles een half uurtje geduurd en nu dus maar afwachten. Gisteren nog wel last gehad van krampen, soort menstruatiepijn. Maar nu gaat het alweer heel goed... Nu breken er dus spannende weken aan.. Het duurt ongeveer 2 tot 3 weken voor de uitslag er is. |
| 16/05/2007 @ 12:28 Nathalie | Hoi hoi, Goed om te horen dat het geed is verlopen.. Jeetje wat heb jij dan snel bericht hier zeggen ze dat het 2 tot 3 weken gaat duren. Had hier zoiets van "nou 1 week zit erop, nog 1 a 2 weken te gaan"... nu maar hopen dat voor ons beiden de uitslag goed is ![]() |
| 22/05/2007 @ 14:37 delphine v ![]() | nog geen nieuws, nathalie ?? |
| 19/09/2007 @ 16:13 henneke | punctie Heb een punctie komende dinsdag ivm mijn leeftijd, ben 42...dus verhoogde kans..ben erg nerveus..je word zo bang gemaakt door alles wat je leest..duimen jullie voor me ![]() |
| 14/08/2008 @ 11:13 toelipan | combitest zegt niet alles! Ook ik werd gebeld met de uitslag. Het risico was 1:9... ![]() Zeer sterk verhoogd dus, als je weet dat onder de 1:200 een verhoogd risico geeft. De vlokkentest was al gepland... Tot ik een dag later werd teruggebeld dat de uitslagen"verwisseld" waren, en n blijkt er helemaal geen verhoogd risico te zijn! Sterker nog, 1:3800 of zoiets... Zo zie je maar, het kan ook positief uitpakken ! ![]() Kreeg een grote bos bloemen thuisgestuurd voor de gemaakte fout, maar de schrik en stress en verdriet was even heel erg heftig! Nu maar aftellen tot februari, kan niet wachten de kleine uk in mn armen te hebben!! |
[Reageer]

Combitest
... Positief blijven was de boodschap van de gynaecoloog en dat blijven we ook...