< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » wie moet het ook al rustig aan doen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
wie moet het ook al rustig aan doen
24/04/2007 @ 14:57
evelien

Online Status Bekijk profiel
vorige week op controle geweest.
En de gyn heeft me toch aangeraden om het wat rustiger aan te doen.
ik ben nl huismama en zorg dus heel de tijd voor kobetje maar doordat hij nog niet loopt moet ik hem telkens opheffen enzo.
Ze vroeg tijdens de controle of ik al last had van harde buiken en toen ik haar vertelde dat ik dit heel de dag door heb. (maar niet altijd even erg hoor)
Bepaalde moment is mijn buik zo hard als beton.
Ze was er niet gerust in, dus ze heeft voor de zekerheid eens gecheckt of ik nog geen opening had en of er nog niets aan het duwen was. Gelukkig was dit niet zo.
Dusja nu moet ik het rustig aan proberen te doen (makkelijker gezegd dan gedaan hoor..., de kaboutertjes komen niet langs om mijn huishouden te doen )
want anders zit de kans erin dat ik moet platliggen want anders zou ik veel te vroeg kunnen bevallen.

Groetjes,

Evelien

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 16:39
Nans

Online Status Stuur bericht
Oei, dat is geen fijn nieuws om te krijgen. Een paar weken geleden had ik ook last van harde buiken en mijn huisarts heeft toen ook gezegd dat ik het rustiger aan moest doen. Inderdaad makkelijker gezegd als gedaan, maar ik dwing mij nu niet te kijken naar de vuile ramen (die mag mijn ventje komende week of zo doen), heb de afgelopen twee dagen hier op mijn dooie gemak gepoetst en als ik werk ga ik zitten als ik voel dat het mij niet gaat. En ik moet zeggen dat het een heel stuk beter gaat. Het gaat tenslotte om jou en de spruit in jou. Doe gewoon af en toe je ogen toe als je wat vuil ziet en zorg ervoor dat er geen rommel op de tafels ligt, dan oogt het al een stuk properder.

Succes ermee, Nancy

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 17:44
evelien

hey

het ligt hier eigenlijk ook niet rommelig hoor... maar ik heb het graag proper... en met zo'n peuter in huis die alles op de grond gooit, koekjes enzo. mag ik zeker iedere dag stofzuigen (we hebben tapijt over gans de living & keuken)...

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 19:20
Nans

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Ik heb 4 katers die ook het degelijk smerig kunnen maken. Dus ook elke dag stofzuigen, maar het blijft bij 1 keer, anders kan ik de hele dag bezig blijven... Nu, als ik een echte dikke pluk haar tussendoor zie liggen, ruim ik het wel op, maar dat is in de wandelgang. Ik moet wel zeggen sinds ze in de buitenren kunnen, is het al een stuk beter. Maar wij hebben laminaat overal liggen, ik moet zeggen dat dit een godsgeschenk is, een halfnat doekje erover en klaar is Nancy!

Groetjes, Nancy

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 10:10
Daisy

Online Status

Hallo

Ik heb ook regelmatig last van harde buiken en ik ben ook iem dat niet kan stilzitten. Vooral 's avonds als ik thuiskom van werken heb ik een hele harde buik. Ik heb een bureaujob dus zwaar werk is het natuurlijk niet. Ik moet volgende week terug naar de gyn, ik ga het hem zeker vertellen. Wie weet moet ik het ook rustig aandoen, vooral in de weekends. Maar ja, de kaboutertjes zullen het werk thuis niet komen doen hé.

Link naar deze reactie
20/05/2007 @ 17:34
Chucky

hallo allen,

de gynea wilde me vorige week ook voor 2 weken thuiszetten omdat ik te dikwijls een te lage bloeddruk heb wat de kansen op (flauw)vallen verhoogt, hetgeen bij een slechte val slecht zou zijn voor de baby.
Echter zijn we nog volop aan het verbouwen in ons huisje waardoor ik toch ook maar liever ga werken dan me thuis toch maar uit te sloven om alles klaar te hebben.

Achja, eens augustus zullen we wel tijd genoeg hebben zeker om tussendoor te slapen (hoop ik toch).

Hou jullie sterk eh!
Chucky

Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 13:23
Bieke

Ik heb ook constant last van harde buiken(ben 25 weken zwanger), elke dag meer en meer. Maar vermits ik elke dag moet werken (nogal een stressy job ook) en ook een dochtertje van 15 maanden heb, is het onmogelijk om het een beetje rustiger aan te doen! Ben zelfs tot de ontdekking gekomen, dat ik sinds ik ben bevallen van ons dochtertje, eigenlijk nog nooit zonder haar thuis ben geweest en ook nog nooit een beetje heb kunnen bijslapen... Ben al wel een paar dagen ziek geweest sindsdien, maar dan was zij telkens ook ziek en kon ze dus niet naar de crèche. Maar ik moet zeggen, het begint zijn tol te eisen! We zijn nog maar maandag en ik ben al doodmoe!
Maar niks aan te doen, volhouden is de boodschap!

Groetjes
Link naar deze reactie
21/05/2007 @ 13:56
sofie

hey Bieke,

volhouden hé! Ik ken dat. Ik heb een dochter van 17 maanden. Ze stapt al flink rond, maar je moet haar nog altijd in en uit bed, bad en eetstoel tillen. Ze klimt al zelf op de trap naar boven, maar naar beneden moet ik ze ook nog altijd op de arm houden. Sinds vorige week heb ik heel veel last van mijn rug en mijn bekken. Deze avond ga ik naar de dokter, want ik kan echt niet meer stappen. Ik ben bang dat er sprake is van bekkeninstabiliteit. Als ik erover lees, blijkt het na de bevalling ook nog erg te zijn en moet je soms maandenlang oefeningen doen bij een kinesiste.

Ik ben deze donderdag 30 weken ver en ik zie het soms ook niet meer zitten om nog 10 weken "mankend" rond te lopen! Ik ga vanavond op de creche vragen of ik mijn dochter op vrijdag (als ik mijn ouderschapsverlof heb) ook mag brengen, zodat ik die dag toch voor mezelf heb en kan rusten.

Veel succes en probeer ook maar een oplossing te zoeken! Heb je geen ouders of schoonouders die je kindje eens willen opvangen?

groetjes,
Sofie
Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 10:08
Bieke

Hey Sofie,

ons dochtertje stapt nog niet alleen, dus moet haar ofwel oppakken ofwel handje(s) vasthouden. De trap, dat gaat wel alleen (als ze zin heeft ), maar je moet er wel achter blijven staan, want af en toe schuift ze toch nog een treedje naar beneden (en wil voorkomen dat dat meer dan 1 treedje wordt!)...
Op de koop toe heb ik er nu ook nog een zware sinusitis bijgekregen, dus voel mij op dit moment in topvorm De gyn heeft gisteren antiobiotica voorgeschreven, dus hopelijk helpt het snel! Gelukkig is het nu woensdag, dan ben ik thuis met ouderschapsverlof, maar natuurlijk heb ik nog altijd onze kapoen hier! In onze crèche is het niet mogelijk om haar een dagje extra te laten komen, crèche zit namelijk alle dagen vol, dus gaat dat zomaar niet. Heb nu gevraagd of er eventueel volgende week woensdag een plaatsje is (van een kindje dat op verlof is bijvoorbeeld), zodat ik toch eens een dagje kan rusten... Hopelijk is het mogelijk voor hen!
Mijn ouders wonen een groot deel van het jaar in het buitenland, ze zijn nu weer weg tot eind juli en komen terug tegen dat baby 2 geboren moet worden (voorzien voor eind augustus). Schoonouders zijn geen optie, schoonvader is alcoholieker, gebruikt soft drugs en rookt 2 pakjes per dag, schoonmoeder rookt ook 2 pakjes per dag. Dat vind ik dus geen goede omgeving voor onze kleine spruit!
Voor de harde buiken heeft de gyn gezegd dat ik het beter wat rustiger aan doe, ja, ja.... ook gemakkelijker gezegd dan gedaan!

Zo, ga nog een beetje achter de dochter lopen! Hopelijk slaapt ze vanmiddag een paar uurtjes!!!

Groetjes
Link naar deze reactie
23/05/2007 @ 14:34
Lunneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag dames,

Heb ook vorige week het verdict gekregen om het rustiger aan te doen... had vrijdag ineens hevige pijn in onderrug en onderbuik, ben direct naar gynaecoloog geweest... gelukkig ook nog geen opening maar moest het veel kalmer aan doen....
ik vind dat allemaal wel makkelijk gezegd met een dochtertje van 21 maanden; zij wil nog heel vaak gepakt worden en weegt toch al 12 kg... en het huishouden moet ook gedaan worden... en dan zit ik nog met die vervelende nestdrang: alles MOET netjes zijn, grote kuis etc; ik voel me af en toe speedy gonzales...
Maar na vorige week let ik er op dat ik dagelijks een beetje tijd maak om te rusten, ben wel verschoten...
Veel courage nog allemaal
Lunneke

Link naar deze reactie
17/06/2007 @ 12:40

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dit verdicht heb ik ook 2 weken geleden gekregen. Ik werk nu in de administratie, geen echte stressy job, maar ik ben elke dag wel 12 uur weg van thuis. m'n dag ziet er zo uit:
5.00 opstaan
5.30 naar hasselt rijden
6.20 de trein naar brussel
7.30 beginnen te werken
16.00 gedaan met werken
16.14 trein naar hasselt
+- 17.45 terug thuis

Toen ik dit tegen de gyn en de dokter zei, vielen ze bijna achterover, zeker door de grote afstand, maar helaas zit een overplaatsing er nog niet in Mijn doel is minstens tot begin augustus te werken want ik wil echt niet in Brussel bevallen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]