< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Verdikte nekplooi

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
24/04/2007 @ 15:28
elpa

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Wij zitten met een groot probleem. Wij zijn nu 19 weken zwanger en bij de 12 weken echo werd er een nekplooi van 8 mm gemeten.
We zijn de volgende dag gelijk naar het AMC gegaan voor een vlokkentest.
De week daarop was de nekplooi gegroeid naar 11 mm.
De week daarop werd de nekplooi kleiner en de week daarop was de nekplooi verdwenen.
De vlokkentest uitslag van positief, en de echo's daarop zijn ook positief (alleen een iets gestuwd niertje).

Zijn er mensen op dit forum die dit ook hebben meegemaakt?

We zijn op van de zenuwen, en hopen positieve berichten te vinden op het internet, zodat we zelf ook iets positiever kunnen zijn.
Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 21:54
Nicole

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Een verdikte nekplooi op zich wil niets zeggen.
Het KAN een teken zijn van een chromosoom-afwijking, maar dan had dat uit de vlokkentest moeten komen.
Jullie hebben spannende weken achter de rug, maar je hoeft je nu geen zorgen meer te maken.
De vlokkentest was goed, dus jullie kindje maakt het ook goed.
Probeer weer een beetje te genieten!

liefs Nicole
Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 11:20
Sofie

Hallo,

Maandag moesten we voor onze eerste "echte" echografie..
Toen we daar aankwamen kregen we eerst een echo waar ons kindje al aardig aan het zwemmen was...
Echter 10min later werd onze gyneacoloog heel erg stil en bleef kijken en kijken.
Opeens ging hij rechtopstaan en zei: 'Een momentje, ik ga even een collega halen, er is iets wat mij niet aanstaat'
Die kleine 2min dat ik moest wachten duurden wel uren.
Mijn hart klopte tot in mijn keel. Ik ben amper 21 jaar oud, en gepland zwanger geworden.
Toen beide dokters terug binnenkwamen speculeerden ze eerst nog wat en ja.. daar was het slechte nieuws.. Uw kindje heeft een nekplooidikte van 4mm, dit moet normaal tussen de 0,5 en 3 mm liggen. We raden je aan een vlokkentest te doen. Onze wereld stortte in, we begonnen er echt al naar uit te kijken om ons kindje te hebben, ook al zijn we nog maar in het eerste trimester.
Gisteren naar UZ in Jette voor een vlokkentest. Daar ondervonden we dat heel wat mensen ons daar nog vrij veel hoop gaven, wat we ook niet graag hebben. Als de uitslag maandag negatief zal uitwijzen, zal de teleurstelling nog zo groot zijn..
Help, want ik zou zou graag een gezond kindje hebben

Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 14:11

sofie,
nog niet teveel paniekeren ,mijn vriendin haar kindje's nekplooi was 3,8 mm nit zoveel minder dan het jouwe en die heeft drie weken huilend rond gelopen tot ze een vruchtwater punctie konden doen daar moet je 15 weken voor zijn wat was het resultaat,niks mis met het kindje en die verdikking is gelijk weg getrokken!!! maar mijn vriendin had toch maar mooi drie weken in onzekerheid gelopen,echt erg voor haar en dan nog voor niks!!
ik wil alleen maar zeggen dat het echt kan zijn zoals ze zeggen in het ziekenhuis dat alles perfect in orde is !!!
ik wens je alvast veel succes!!
groetjes peggy

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 11:16
Sofie

Peggy,

Bedankt voor je antwoord, en je hebt gelijk!
Ik heb gisteren de resultaten gehad en er is ook bij ons niets mis met het kindje!
Ik heb daardoor ook heel de week huilend rond gelopen, niemand die tegen mij iets kon zeggen of vragen, of ik begon te huilen..
We weten nu ook het geslacht al..
Het is nu alsof we dubbel zo gelukkig zijn als voor die laatste echo, en kmoet zeggen dat we eigenlijk zelfs een beetje zweven.

Mijn goede raad aan alle mensen die dit ook meemaken of zullen meemaken, maak jullie niet onmiddellijk ongerust, want als het achteraf dan niets blijkt te zijn, is het ook niet echt 'gezond' geweest voor het kindje om een hele week stress en spanning te voelen.

xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]