< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Antibiotica en zwanger

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Antibiotica en zwanger
24/04/2007 @ 19:36
Evy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag dames,

Ik voelde dat er iets niet pluis zat en heb een testje gewaagd: Ik ben zwanger!!!

Helaas heb ik antibiotica genomen net voor, tijdens en na mijn vruchtbare dagen. Omdat we geen risico's wilden nemen, hebben we het veilig gedaan in deze periode. Maar blijkbaar heb ik mijn eisprong vroeger gehad en was ik zwanger zonder dat we er echt voor gingen. En dan antibiotica...
Heeft iemand dit nog meegemaakt? Zou dit kwaad kunnen?
Wie heeft er een antwoord? Ben wel wat ongerust. Ga morgen allesinds naar de huisarts.

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 19:53
Esther en K3

Ik geloof niet dat antibiotica slecht zijn voor een zwangerschap hoor, amoxicilline in ieder geval niet! (Die heb ik ook nog gehad voor een nierbekkenontsteking toen ik zwanger was van Yashyra) Ik zou het wel even navragen, maar denk niet dat het erg is hoor.. Nog proficiat trouwens met de !! Tenminste, je bent er toch blij mee? Zo te zien?

Liefs Esther
Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 19:58
Evy

Ben heel blij!!!
Zelfs even een traan gelaten omdat het zo onverwacht was...
Het was clamoxyl dat ik heb ingenomen en Brufen voor de pijn, had een tandwortelontsteking.

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 20:45
M@M@ van Vic

Online Status
Hey,

Bij mij net hetzelfde.
Kheb ook antibiotica moeten nemen voor een keelontsteking.
Tot over 3 dagen nam ik nog die pillen.
Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik meteen gestopt.
Volgens mijn huisarts kanhet geen kwaad maar het is beter van geen medicatie te nemen.
Maar op gebied van die pijnstiller kan ik niets zeggen.
Ik weet dat ik enkel dafalgan mag nemen.
Best beter eens navragen.
Vele kersverse zwangergroetjes,

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 21:50
Joyce1982

bel eventje naar de huisarts die kan je zekerheid geven.
succes

Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 21:56

Normaal gezien kan het geen kwaad want ben nu ook op antibiotica kuur en eerste 2 maanden ook, dus denk niet dat kwaad kan, anders zou ik ook geen nu mogen nemen. Vraag het gewoon van je gyno of HA even, en dikke proficiat e !!!

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 09:36
Gummiebeertje

Hey,

ik denk ook dat het niet zo een probleem is. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook 2 maal een antibiotica-kuur moeten nemen wegens ontsteking aan de wijsheidstanden. En wij hebben een hele flinke zoon. Maar als je echt ongerust bent, bel dan gerust even de huisarts of gyn.

Geniet van je zwnagerschap.

Groetjes
Martine

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 12:24

antibiotica en zwanger
ik had doxycyline ik had het 2week geleden een week genomen en blijkt duz dat ik zwanger ben!!5weken en volges mij dokter kon het iets met het kindje zijn botten en tanden doen maar hij zei ook tegen mij dat het meschien geen effect heeft op het kindje omdat het nog geen botten ensow heeft maar ik had ze voor een chlamidia infectie duzz ik zou het eigelijk niet weten moet 30okt na de gynecoloog heen voor onderzoek !!maar sommigen zijn duz wel schadelijk!!
Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 19:37
Evy

Hey tugbaa,

mijn zwangerschap is ondertussen misgelopen. Volgens de gynaecologen lag het niet aan de abio. Ons kindje had een chromossomafwijking en was niet levensvatbaar. Het kon iedereen overkomen, maar ik heb toch mijn twijfels... Voel me er toch wel schuldig over...en denk dat de abio onrechtstreeks er wel mee te maken heeft... Ik zal het helaas nooit weten.

Ik hoop voor jou dat alles toch goed mag aflopen met je kindje... Moet je terug op controle gaan binnekort?
Laat iets weten hoor
Evy

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 20:22
Tmmschz

Online Status
evy tugba hier maar andere naam nu haha

ik heb gelezen op internet net `:

Doxycycline evenals tetracycline beïnvloed de verkalking van botweefsel en wordt na 5-6 maanden ingebouwd in botten en tanden van de foetus hetgeen kan resulteren in gele tanden en botten (dit laatste is van buiten niet te zien).

Voor zover bekend geeft het vroeg in de zwangerschap toedienen, als de bot- en tandvorming nog niet op gang zijn, geen problemen.
Dat betekent in deze casus dat de kans op problemen voor de vrucht verwaarloosbaar klein zijn in mijn opinie.

en dit is van een gezondheidsplein!!door een gynocoloog geschreven!!
mijn dokter zei het ook dat het nog te pril is als het halverwege de zwangerschap word toegedient dan is er idd een grote kans
en me neef zij net een vriendin van hem had later in de zwangerschap dat ook gebruikt en die kindje had wel iets met de tanden maar dat viel wel mee duzz

ik denk niet dat het daar aanlicht vind het heel erg voor jou ik ben er net ook pas achter dat ik zwanger bne mij vvriend wilt het niet of vriend nu ex die wil me nooit meer zien en het kind ook niet!!maar ik heb 30 oktober een echo hopen dat alles goed is en dat idd op prille begin niet uitmaakt maar ik slik 2xdaags folium zuur duzz hopen en actimel dat helpt aleeen door stres veelste veel roken

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 20:22
Tmmschz

Online Status
evy tugba hier maar andere naam nu haha

ik heb gelezen op internet net `:

Doxycycline evenals tetracycline beïnvloed de verkalking van botweefsel en wordt na 5-6 maanden ingebouwd in botten en tanden van de foetus hetgeen kan resulteren in gele tanden en botten (dit laatste is van buiten niet te zien).

Voor zover bekend geeft het vroeg in de zwangerschap toedienen, als de bot- en tandvorming nog niet op gang zijn, geen problemen.
Dat betekent in deze casus dat de kans op problemen voor de vrucht verwaarloosbaar klein zijn in mijn opinie.

en dit is van een gezondheidsplein!!door een gynocoloog geschreven!!
mijn dokter zei het ook dat het nog te pril is als het halverwege de zwangerschap word toegedient dan is er idd een grote kans
en me neef zij net een vriendin van hem had later in de zwangerschap dat ook gebruikt en die kindje had wel iets met de tanden maar dat viel wel mee duzz

ik denk niet dat het daar aanlicht vind het heel erg voor jou ik ben er net ook pas achter dat ik zwanger bne mij vvriend wilt het niet of vriend nu ex die wil me nooit meer zien en het kind ook niet!!maar ik heb 30 oktober een echo hopen dat alles goed is en dat idd op prille begin niet uitmaakt maar ik slik 2xdaags folium zuur duzz hopen en actimel dat helpt aleeen door stres veelste veel roken

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 11:53

doxy
Ik heb hetzelfde probleem nu.. ik ben nu vier weken zwanger waarvan ik er twee doxy dus antibiothica heb geslikt...
Ben bij de huisarts geweest en die heeft me eigenlijk een beetje bang gemaakt.. dat er allerlei risicos aan verbonden waren etc etc...pfff ik helemaaal in de stress. Moet nu dus volgende week naar de gynocoloog...
Maar heb inmiddels al gelezen dat het in de eerste periode minder schadelijk is..maar meer in de 3e en de 4e periode.dat stelt me al een beetje gerust.
Nou maar hopen dat alles goed blijft gaan,

??????
Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 12:00
chan

Online Status Bekijk profiel
de eerste 2 weken van je zwangerschap krijg je kado en ben je dus eigenlijk nog niet zwanger.... dan kan het dus geen kwaad, en volgens mij is het kleintje in week 3 nog niet verbonden aan je bloedsomloop, dus zal dat ook niet veel kwaad kunnen.. mijn arts heeft mij tenminste altijd wijsgemaakt dat wat je tot je neemt in de eerste 3 weken niet veel kan aanrichten (of niets!)

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 12:04
Junior

Hallo Daantje,
van die vier weken ben je eigenlijk al de eerste twee weken niet echt zwanger, dus dan kan het al helemaal geen kwaad.
De eerste echte week is er ook al geen echte connectie tussen jouw lichaam en dat van het vruchtje.
Dus het risico zal heel laag zijn, het is pas vanaf week 5/6 gevaarlijker. Vraag het voor de zekerheid aan je gyn.

Junior

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 11:20

antibiotica en zwangerschap
Hoi,

ik heb 4 maanden antibiotica gehad, via infuus, ze zeggen dat je dan 4 mnd moet wachten voordat je zwanger mag worden is dat zo?
En als je na 1 maand na de antibioticakuur van 4 mnd toch zwanger wilt worden, kan je dan een gehandicapt kindje krijgen?

gr jacque
Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 13:36
Evy

Oei Jacqueline,

geen idee, dit toppic is trouwens een jaar geleden gestart door mij. Dus echt nimmer zo recent. Mss even posten in een nieuw bericht op 9 maand? Mss krijg je dan wat meer reactie.

Nu mijn HA zei dat het geen kwaad kon zo vroeg in de zwangerschap omdat je vruchtje nog geen contact heeft via de placenta. Helaas is onze zwangerschap vorig jaar toch misgelopen na 13 weken. Ons kindje had niet levensvatbare afwijkingen en we hebben de zwangerschap moeten afbreken... Ze zeiden dat de antibiotica er niets mee te maken had, maar je zoekt toch overal naar een verklaring en ergens denk ik dat het toch niet goed kan geweest zijn...
Ik zou zeggen, bel even met je HA voor zekerheid en wacht mss toch even, je weet maar nooit he...

Groetjes
Evy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]