< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Eisen kinderopvang

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
Eisen kinderopvang
24/04/2007 @ 20:16
Sabiene

Hallo,

Ik ga op zoek naar kinderopvang voor ons eerste kindje. Ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken.

Waar hebben jullie op gelet met jullie keuze? En welke eisen stelde jullie aan de opvang? Of wat wilde je juist niet?

Alvast bedankt!
Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 08:02
Greetje

Online Status Bekijk profiel
Hey Sabiene,

Denk dat je vooral moet kijken dat je er een goed gevoel bij hebt.
'Hoe zou ik me voelen moest mijn kindje hier een hele dag verblijven'

Ik heb kribbes gezien waarvan ik dacht als hij hier moet blijven dan ga ik niet terug werken hoor

Maar ik ben blijven zoeken en heb uiteindelijk een goede kribbe gevonden.

Vond het belangrijk dat er voldoende ruimte is en er toch licht binnenvalt zodat ze niet heel de dag in de donker zitten bij wijze van spreken.
Een aparte ruimte om te slapen ( Kindjes slapen ook altijd in hetzelfde bedje)
Voor de rest zijn er ook kleine wctjes vond ik erg leuk eens ze droog aan het worden zijn kunnen ze gelijk op een echt wctje gaan.(zoals in de kleuterschool)

Er worden in Daantje zijn kribbe ook veel activiteiten gedaan op vaste dagen zoals kleuren, liedjes zingen, dansen,knutselen.
Met speciale gelegenheden worden er feestjes gegeven.
Met sinterklaas is de Sint geweest en als er een kindje verjaart word dat zeker gevierd.

Ik heb ook een over en weer boekje gekregen waar ze altijd in opschrijft wat ze gedaan hebben, gegeten hebben enz.
Kan er zelf ook dingen in schrijven voor haar.

Hoop dat je er iets aan hebt en nog veel succes met je zoektocht.

Groetjes Greetje

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 13:40
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Als je er zeker van wilt zijn dat een creche kwaliteit in een hoog vaandel heeft staan, vraag dan of ze HKZ-gecertificeerd zijn. Dit is een Certificatie die pas word gegeven als ze meerdere malen zijn gecontroleerd op verschillende punten.
Ook worden ze elk jaar gecontroleerd op verschillende punten, dus de leidsters zijn ook van de kwaliteit op de hoogte. let HKZ werkt geloof ik ook samen met het GGD.
Verder zou ik letten op de grootte van de groepsruimte, je eerste indrukken van de leidstersen vraag naar het pedagogisch beleid.

Als je alles eens na wilt lezen wtn een HKZ certificatie is kan je kijken op http://www.hkz.nl

Succes met het kiezen van goede opvang!

Liefs denise

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 08:11
Visseke

Online Status Bekijk profiel
Ik neem aan dat je uit nederland komt?
Op de GGD website van je regio kan je de inspectierapporten nalezen van een kinderdagverblijf dat je op 't oog hebt. Hierin kan je lezen of het kdv een oudercommissie heeft (belangrijk!), een klachtencommissie, HKZ-certificaat, het pedagogisch beleid.

Ik vind belangrijk:
- veiligheid
- feeling vd leidsters om met kinderen te werken (er moet iets van uitstralen)
- mijn kind moet zich er goed voelen
- ik moet er een goed gevoel bijhebben

Waar je verder naar zou kunnen kijken:
- speelruimte binnen bij bijv slecht weer
- groepsruimtes & slaapruimtes

Op het kdv waar mijn zoontje zit en vanaf 9 mei ook mijn dochtertje, hebben ze vaak thema's, zoals lente, zomer, herfst, winter, valentijn, pasen, kerst, halloween, carnaval.
Allemaal hele leuke dingen.

Laat je goed informeren en maak bij diverse kdv'd een afspraak. Neem je kindje mee (als hij/zij er al is), zodat je kan zien hoe ze met je kindje omgaan.

Succes...

groetjes, Liesbeth
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]