< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » Radeloos! Zo graag nog een kindje!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
Radeloos! Zo graag nog een kindje!
25/04/2007 @ 09:06

Hallo Allemaal!

Ik weet niet goed wat ik moet doen. Mijn zoontje is van Juli 2006, nu dus 9 maanden en ik wil zo graag een kleine bij, maar ik ben net een nieuwe baan begonnen, dus nog geen vast contract en mijn man heeft ook nog twee kindjes, die bij ons slapen 1 keer in de twee weken een weekend. Dus we hebben maar drie slaapkamers, eentje voor de kleine, eentje voor hen, als ze komen slapen en eentje voor ons... Dus we moeten ook nog gaan verhuizen en alles!!! Maar wat doe ik er nu aan. Het verlangen naar een tweede kindje wordt met de dag sterker, ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen om dat gevoel nog even weg te drukken.... Kan iemand mij hiermee helpen??? Ik wil het zo graag!!!!

groetjes Hanneke

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 13:49
Hanneke

Niemand? Weet niemand wat ik nu moet doen?
Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 14:28
Wen370

Online Status Stuur bericht
hallo,

hoe staat je partner hier tegenover? want jullie natuurlijk met zn 2e beslissen he. en alleen jullie kunnen het beslissen, amar ik begrijp wel dat als dat gevoel er is, dat dat moeilijk weg te krijgen is.
als je kindjes hetzelfde geslacht zouden hebben zouden zij toch ook een kamer kunnen delen?? of jullie 2e kindje slaapt op de andere kamer en als je man zijn kindjes dan dat ene weekend komen gaat jouw 2e kidnje even bij het 1e slapen?! er is altijd wel een oplossing hoor als de mogelijkheid er neit is om te verhuizen.
en natuurlijk jouw job, dan moeten jullie beslissen of jullie het risico (kunnen) nemen omp zonder werk te vallen he. en anders zal je nog eventjes geduld moeten hebben, wat idd heel moeilijk is wanneer er zoeen sterk moedergevoel aanwezig is.

wen

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 14:41

Online Status Bekijk profiel
Tja, mijn vriend (verloofde) vind kindjes krijgen heel erg leuk, maar hij zegt dat we even moeten wachten tot er plek is en tot ik weer een vast contract heb... En hij heeft ook wel gelijk, maar ik wil gewoon zo graag... Ik hoop gewoon niet dat het graag willen van een tweede kindje op den duur mijn leven gaat beheersen ofzo... Maar goed, we zien wel wat het wordt, ik moet gewoon nog een tijd wachten, eerst dus een ander huis kopen, nou daar is een vast contract voor nodig, dus... Als dat allemaal rond is, dan kunnen we weer met de pil gaan stoppen...

gr. Hanneke

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 14:41

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik zou het ook zo doen dat jouw 2e kindje dat ene weekend op de twee dan twee daagjes bij jullie eerste kindje gaat slapen. Of je kan ze ook gewoon altijd bij elkaar laten slapen als ze hetzelfde geslacht hebben. Hier liggen de twee jongens ook op dezelfde kamer. En wat die job betreft... Is dat dan zo'n super job? Werk vind je altijd als je jong bent. Je kan eventueel met je baas bespreken wat een goeie oplossing zou zijn. Toen ik zwanger was van Diego was ik ook nog in mijn proefperiode. We hadden toen afgesproken dat ik na de proefperiode (zou ik 16 weken zwanger zijn) een tijdelijk contract kreeg tot een week voor de bevalling en drie maanden na de zwangerschap mocht ik terug komen solliciteren. Na die drie maanden ben ik echter niet meer terug beginnen werken maar heb ik gekozen om thuisblijfmama te worden.
Groetjes,
Veerle
Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 15:04

Online Status Bekijk profiel
Tja, dat kan idd ook. Maar ik moet wel blijven werken, zo breed hebben we het nou ook weer niet...
En het is toch veel fijner om je baby een eigen kamer te geven???
xxxxx

Link naar deze reactie
25/04/2007 @ 15:37

Toen de twee oudsten ook nog thuis woonden hadden we Gino een apparte kamer gegeven maar na twee weken had die zijn matras bij de kleintjes in de slaapkamer gelegt en was zijn slaapkamer een speelkamer.... En Vicky was toen boos omdat ze (toen) als enig meisje alleen sliep. Bij de jongens gaan slapen met haar 16 jaar vond ze juist niet kunnen En als de kinderen van in het begin gewoon zijn om op één kamer te slapen gaan ze dat niet als vervelend beschouwen maar als iets normaals.
Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 20:30
Karen

Hou maar op hihi .. eenmaal rammelende eierstokken ... altijd rammelende eierstokken Hier hetzelfde, ontzettend verlangen naar een 2e, gevoel wat met de dag sterker word.
Wij willen ook heel graag nog een kindje .. maar mijn probleem is ook het slaapkamer te kort. Twijfel inderdaad om te moeten gaan verhuizen of niet... Maar we wonen hier zo fijn
Dus dan komt het er op neer, dat mochten we weer zwanger worden (eind juni gaan we los hihaaaaa ) dat mijn 2 kids ook samen op 1 kamer komen. En de verhalen die ik erover hoor, moet het helemaal geen probleem zijn. Kinderen wennen eraan. Natuurlijk moet je ze niet tot hun 10e samen op 1 kamer leggen, privicy is op de duur wel erg belangrijk ... maar de eerste jaren moet het geen probleem zijn.

Wat betreft je baan .. wachten tot je een vast contract hebt kan toch wel een hele tijd duren of niet? Tenminste, ze strooien er helaas niet mee rond. Is het je droombaan? Wij hebben hetzelfde probleem, kunnen ook niet met 1 salaris rondkomen ... dus ik weet wel hoe belangrijk werk is, maar als ik mijn baantje kwijt zou raken, dan zou ik gewoon bij de mc donalds gaan werken, of schoonmaken ofzoiets. Alle respect voor mensen die het doen hoor! Ik bedoel dat ik dan een baantje zou zoeken, waarvoor je niet jaren voor hebt moeten studeren. Werk maakt voor mij dan niet uit .. thuis heb je je gezinnetje zitten!!

Sterkte ermee!! Praat er met je man over .. misschien ziet hij het wel heel anders of heeft hij een hele simpele oplossing! Ga niet alleen zitten broeden op een manier om het allemaal mogelijk te maken ... samen kom je veel verder!

Liefs,
Karen

[Laatst gewijzigd door Karen - 27/04/2007 @ 20:32] - Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 22:39
newfanja

het lijkt me vooral belangrijk dat jullie er alletwee voor 100 % achterstaan. Dan zijn er oplossingen genoeg te bedenken volgens mij, ook zonder meteen te verhuizen.

Wat ik trouwens niet snap is dat iedereen het heeft over dat de kindjes bij elkaar kunnen slapen als ze hetzelfde geslacht hebben. Dat lijkt me op zo'n jonge leeftijd helemaal niet aan de orde. Zoals Karen al schrijft, kinderen wennen eraan.
Succes

Link naar deze reactie
28/04/2007 @ 13:45
Mirjam

Hey

Wij zitten hier juist hetzelfde, maar hebben al een oplossing gevonden. Ik ben in decmeber 2006 bevallen van een zoontje. We hadden altijd gezegt dat als hij 6 maand was ik zou stoppen met de pil. Nu ben ik 12 april ook gestart bij een nieuwe werkgever en heb een proefcontract van een half jaar. We hebben nu besloten om niet te beginnen als ons zoontje 6 maand is maar 2 maandjes later. Moest het dan zo zijn dat ik direct zou zwanger worden (wat ik betwijfel) dan weten we dat pas in september. Mijn proefperiode is normaal 12 oktober voorbij dus das nog maar een maandje zwijgen dan moest het nodig zijn. Ik denk dat dat wel zal lukken moest het zo zijn.
Hoe lang is jouw proefperiode? En over dat verhuizen, geen zorgen over maken het zal wat drukker zijn, maar dat lukt ook wel. Wij zijn in overleg met een verkoper van een bouwgrond en wss is de grond voor ons. Wij zouden dan graag in de zomer van 2008 beginnen bouwen, zwanger of niet het huisje zal er komen.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]